دیدار مدیر اسناد و کتابخانه ملی مازندران با فرماندار شهرستان قائم شهر
دیدار مدیر اسناد و کتابخانه ملی مازندران با فرماندار شهرستان قائم شهر
مدیر اسناد و کتابخانه ملی مازندران با جواد مولایی قرا فرماندار شهرستان قائم شهر دیدار و در خصوص نگهداری اسناد دستگاههای دولتی و ارزشیابی سوابق اداری و تعیین ارزش نگهداری اسناد انتقالی بحث و گفتگو کردند.

ندای تجن- محمد فوقی در این دیدار اظهار داشت:شناسایی و انتقال اسناد باارزش و نگهداری دائم اسناد فرمانداری‌ها از وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی است که نیازمند دقت نظر است چرا که از امحای اسناد باارزش جلوگیری می شود و از انتقال و نگهداری اوراق زائد نیز پرهیز می گردد.

مدیرمرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران، افزود: بسیاری از اسناد فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و تاریخی به دلیل عدم نگهداری صحیح در معرض تخریب و نابودی قرار می‌گیرند و مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران به عنوان متولی اصلی حفظ میراث مکتوب ملی و تاریخی، مرمت و گردآوری و حفاظت آن را در مخزن و آرشیو ملی به عهده دارد.

فرماندار قائم‌شهر نیز به ضرورت و تبادل اسناد راکد و بایگانی فرمانداری و همکاری با مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران تاکید کرد و گفت:به عنوان صیانت از حافظه تاریخی و هویت ملی مردم شهرستان قائم‌شهر و برای سیاست‌گذاران و نسل‌های آینده این امر ضرورت دارد و ایجاد آرشیو و جمع‌آوری و حفظ اسناد در سازمان اسناد ملی را باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های اداری و امکان مناسب برای دسترسی مردم و پژوهشگران و سیاست گذاران در امور فرهنگی و سیاسی و اجتماعی دانست.

وی افزود: در جلسه شورای اداری شهرستان از کلیه مسئولین ادارات می‌خواهیم که در این زمینه با آن سازمان همکاری لازم را داشته باشند.