دبیرخانه ستاد هفته مازندران افتتاح شد/بیان نظرات و پیشنهادات فعالان فرهنگی و گردشگری
دبیرخانه ستاد هفته مازندران افتتاح شد/بیان نظرات و پیشنهادات فعالان فرهنگی و گردشگری
امروز دبیرخانه ستاد هفته مازندران به صورت موقت در اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران افتتاح شد و برگزاری مراسم فرصتی فراهم آورد تا فعالان فرهنگی و گردشگری با هم به صحبت بپردازند.

به گزارش ندای تجن – امروز ظهر دبیرخانه ستاد هفته مازندران در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد، دبیر اجرایی ستاد و فعالان فرهنگی و گردشگری استان افتتاح شد.

دبیرخانه‌ای که قرار بود پیش‌ازاین در محل استانداری به کار خود ادامه دهد؛ اما به‌صورت موقت در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان راه‌اندازی شد تا به‌زودی در محل مجتمع تالار فرهنگی اداره کل ارشاد به‌صورت دائمی فعالیت داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مراسم افتتاحیه این ستاد درباره مردمی‌سازی برنامه‌های هفته مازندران گفت که از اهداف این مجموعه است و افزود: قرار است مکان مناسبی در محل تالار مرکزی ساری به ستاد هفته مازندران اختصاص یابد.

احسان آهنگر برگزاری همایش‌های تخصصی به مناسبت گرامی داشت روز مازندران، تورهای مازندران گردی، ویژه‌برنامه‌هایی در روستاهای استان و برگزاری جشنواره‌های بومی محلی در آمل به همراه جشنواره‌های آیینی و سنتی را بخشی از برنامه‌ها اعلام کرد.

در ادامه دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته مازندران نیز با بیان اینکه به مدت 11 سال است که با همکاری ظرفیت مردمی اقدام به برگزاری برنامه های مختلف کردند، گفت:برنامه های مختلفی در راستای توسعه فرهنگ و آیین مازندران که سراسر مهد فخرآوران است در ظنر گرفته شد.

محمدرضا حسن‌پور با اشاره به ظرفیت‌هایی که مازندرانی‌ها در سازمان‌های مختلف و عرصه‌های بین‌المللی دارند، افزود: امکان استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه مازندران وجود دارد.

وی روز مازندران را متعلق به همه مردم استان اعلام کرد که می‌توانیم با در کنار هم بودن به توسعه استان کمک کنیم.

دبیر اجرایی ستاد هفته مازندران با بیان اینکه ثبت روز مازندران در تقویم تاریخی استان از دستاوردهای تلاش مردمی که پای‌کار بودند، است، افزود: در برنامه‌های کنونی حضور فعالان فرهنگی از شهرهای مختلف ساری، قائم‌شهر و بابل در کنار هم می‌بینیم که همین موضوع یکی از دستاوردهای فرهنگی فعالیت‌های ماست.

در ادامه فعالان گردشگری استان به بیان نظرات و پیشنهادها و انتقادات خود پرداختند.

گرزین یکی از فعالان فرهنگی مرکز استان خواستار توجه به آموزش زبان مازندرانی در مدارس شد که بر اساس مصوبه دولت باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه یک نهاد یا سازمانی باید متولی فرهنگ عامه باشد، گفت: اگر به گذشته بازگردیم اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند نقش‌آفرین باشد و اگر فرهنگ مازندران را موردتوجه قرار دهیم اداره کل فرهنگ و ارشاد باید اقدام کند.

 فاطمه بیاتی یکی از فعالان در حوزه آموزش و اجرای طرح همیار گردشگر در شهرستان بابل بر برنامه‌ریزی مناسب در راستای تربیت فرزندانمان تأکید کرد و گفت: زمانی می‌رسد که باید میراث‌فرهنگی و دغدغه‌های خود را به نسل جوان بسپاریم.

وی با اشاره به اینکه طرح همیار گردشگر به مدت 10 سال به اجرا درمی آید، افزود:در هفته مازندران نیز برنامه هایی شامل برگزاری کارگاه ها، تورهای آموزشی و ویژه دانش آموزان داریم؛ برنامه ای نیز به زبان انگلیسی در محل سایت گردشگری بهشهر داریم که قرار است با هدف تولید محتوا برای سایر کشورها به اجرا درآوریم.

در ادامه اصغر رستگار از فعالان گردشگری استان بر لزوم توجه به جغرافیای فرهنگی مازندران تأکید کرد و گفت: به ایران فرهنگی آن طور که باید توجه نشد.

وی با بیان اینکه لازم است به محیط‌زیست در کنار جغرافیا و فرهنگ استان توجه کنیم، افزود: برنامه‌های هفته مازندران باید در طول سال تداوم یابد.

 ولی‌الله ولی پور از فعالان گردشگری نیز بر اهمیت اتحاد و دوستی برای برگزاری برنامه‌های هفته مازندران تأکید کرد و گفت: علاقه‌مندان به مشارکت در ستاد می‌توانند اعلام کنند.

رئیس انجمن بوم‌گردی مازندران نیز با بیان اینکه استان شامل شهرهای رامسر تا گلوگاه می‌شود، افزود: همه برنامه‌های مناسبتی مازندران در قالب انجمن برگزار می‌شود و همین موضوع سبب شد تا فعالیت‌ها به‌صورت جزیره‌ای باشد.

فرقانی بر اهمیت در کنار هم بودن برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری تأکید کرد و گفت: لازم است اطلاع‌رسانی برنامه‌ها به صورتی باشد تا در برندسازی برنامه‌های استان در سطح کشور موفق باشیم.