شناسایی 5 باند کلاهبردار مجازی با اقدامات اطلاعاتی پلیس فتا مازندران 
شناسایی 5 باند کلاهبردار مجازی با اقدامات اطلاعاتی پلیس فتا مازندران 
سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و انهدام 5 باند کلاهبردار فضای مجازی و عودت بیش از 20 میلیارد ریالی وجه مالباختگان در شهرستان بابل خبر داد .


  ندای تجن- سردار حسن مفخمی شهرستانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای طرح های مقاله با جرائم اینترنتی و پیشگیری از کلاهبرداری ها در فضای مجازی، شناسایی و دستگیری کلاهبرداران فضای مجازی در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا شهرستان بابل 5 باند کلاهبردار که با بهانه های مختلف اقدام به سرقت وجه از حساب شهروندان می کردند، شناسایی شدند .

سردار مفخمی اظهار داشت: پس از همانگی های قضائی و ضمن مسدود سازی حساب سارقان و اعضای این باندها، متهمان شناسایی و در اقدامی عملیاتی دستگیر شدند .

این مقام انتظامی در ادامه  از عودت 20 میلیارد ریالی وجه و برداشت های غیر مجاز توسط مجرمان این پرونده به  مالباختگان خبر داد و گفت: ارتقاء آگاهی و دانش عمومی در پیشگیری از جرم ، به خصوص جرایم سایبری همواره موثر است  و در این راستا پلیس با بهره مندی از کارشناسان خبره وآموزش دیده و همکاری مستمر با رسانه های جمعی استان گام های موثری را در این زمینه برداشته است .

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با تاکید بر حفظ هوشیاری ها از سوی شهروندان، تصریح کرد: پلیس فتا با  آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.gov.ir وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است و پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.