آغاز یک رویداد موسیقایی در سراسر استان/ امضای تفاهم‌نامه همکاری در تشکیل گروه‌های سرود در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با اجرای حوزه هنری
آغاز یک رویداد موسیقایی در سراسر استان/ امضای تفاهم‌نامه همکاری در تشکیل گروه‌های سرود در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با اجرای حوزه هنری
تفاهم‌نامه همکاری تشکیل گروههای حرفه ای سرود در در شهرهای مختلف مازندران با رویکرد تربیتی و تولیدی، به امضای مسئولان حوزه هنری مازندران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان رسید.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان مازندران مهدی معصومی گرجی و فاضلی در نشستی مشترک، تفاهم‌نامه همکاری تشکیل گروههای تخصصی سرود و کُر در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری را امضا کردند.
یاسر یمینی مسئول مرکز موسیقی و سرود حوزه هنری مازندران ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه‌های مهم این مرکز تشکیل گروههای مهارت آموخته سرود و همخوانان کُر در شهرهای مختلف استان می باشد.
وی ادامه داد: از آنجا که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جهت داشتن مراکز شهرستانی و حضور گروه سنی مستعد (کودک و نوجوان) ظرفیت خوبی به حساب می آید، ما بر آن شدیم پس از طراحی یک برنامه منسجم، همکاری یاد شده را با این مرکز عملی کنیم.
مسئول مرکز موسیقی و سرود حوزه هنری مازندران افزود: تفاهم‌نامه مذکور در زمینه استعداد یابی، تشکیل گروه های سرود و کُر، تولید آثار موسیقایی، اجرای برنامه‌های متعدد در سراسر استان و در ادامه برگزاری رویدادها و مسابقات وابسته می باشد.


یاسر یمینی با اشاره به قابلیت سرود در انتقال مفاهیم والای انسانی و همچنین احیا و گسترش فرهنگ زیست بوم افزود: مرکز ثقل سند تحول حوزه هنری مازندران مقوله زیست بوم است و این همکاری علاوه بر تمرکز بر تولیداتی با موضوعات یاد شده( حماسه و پهلوانی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق مداری و خانواده، ایثار و شهادت، آیین های کهن و …) اهدافی همچون تشکیل هسته های هنری در نقاط مختلف استان، پرورش نیروهای مستعد ( رویش های هنری) و تمرکز زدایی را از مجموعه برنامه های سند تحول دنبال می کند.
شایان ذکر است که این همکاری فرهنگی هنری به مناسبت روز مازندران از هفته آینده به شکل ارائه فراخوان در بین اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و بصورت آزاد از دو شهر ساری و قائمشهر آغاز و در شهرهای بابل، سیمرغ و دیگر نقاط مازندران ادامه خواهد یافت.