دستگیری قاتل بعد از 3سال/محدودیت ترافیکی در محورهای استان/آزادسازی 360 میلیاردی اراضی کشاورزی در محمودآباد
دستگیری قاتل بعد از 3سال/محدودیت ترافیکی در محورهای استان/آزادسازی 360 میلیاردی اراضی کشاورزی در محمودآباد
در گزارش زیر نگاهی به اخبار دریافتی از فرماندهی انتظامی استان داریم که از دستگیری یک قاتل بعد از 3سال تا سارقین منزل و خودرو ...را شامل می شود.

ندای تجن-سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف قتل پس از 3 سال در شهرستان فریدونکنار و شناسایی و دستگیری قاتل و همدستانش خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در بهمن ماه 1399 در شهرستان فریدونکنار و قتل صاحبخانه با توجه به متواری شدن قاتل از صحنه جنایت، مراتب در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با اعزام تیم تخصصی بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی استان و بررسی همه جانبه صحنه جنایت مشخص شد، قاتل با سلاح جنگی کمری، مقتول را به قتل رسانده و پس از آن با سوییچ موجود در منزل، خودرو مقتول را به سرقت برده و در حوالی خیابان منتهی به منزل مقتول آن را رها کرد و متواری شد .

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد : با توجه به پیچیدگی پرونده و عدم دسترسی به سرنخ های لازم برای کشف جرم ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ قیصری با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از کارآگاهان ادارات عملیات ویژه، جرایم جنایی،تشخیص هویت و اطلاعات جنایی در نهایت با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم به قتل پس از 3 سال شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران افزود: متهم به قتل در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به قتل با انگیزه تسویه حساب شخصی با همدستی فردی دیگر اقرار کرد .

سرهنگ قیصری با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم از معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد و افزود: وی پس از تفهیم اتهام و بازسازی صحنه قتل برای سیر مراحل قانونی با صدور قرار مناسب روانه زندان شد .#

محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی تا ساعت 7 صبح روز شنبه 13 آبان ماه 1402 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “یدالله جهان تاب” در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی تا ساعت 7 صبح روز شنبه 13 آبان ماه 1402 در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک تا ساعت 7 صبح روز شنبه 13 آبان ماه 1402  در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس ، اظهار داشت: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت 12 تا 24 امروز چهارشنبه 10 آبان ماه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر تا 24 از ابتدای تونل کندوان به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی افزود: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روز جمعه 12 آبان ماه از آزادراه تهران- شمال و تونل کندوان به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران یک طرفه خواهد شد .

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها از محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 امروز چهارشنبه 10 آبان ماه و همچنین از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 11 و 12 آبان ماه از این محور ممنوع است .

رئیس پلیس راه استان افزود: در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب این محور تردد از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 22 روز جمعه 12 آبان ماه صورت مقطعی یک طرفه خواهد شد .

وی در خاتمه  با بیان این که محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چمانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگ اجرای محدودیت ها کان لم یکن تلقی خواهد شد از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و ضمن مدیریت سفر خود، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

آزادسازی 360 میلیاردی اراضی کشاورزی در محمودآباد

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 11 هزار و 100 متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزشی بالغ بر 360 میلیارد ریال در بخش سرخرود شهرستان محمودآباد ، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “حسن مفخمی شهرستانی” در تشريح اين خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در بخشی از زمین های کشاورزی بخش سرخرودشهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران،  افزود: با انجام بررسی های مقدماتی و تحقیقات پلیسی و پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری ماموران انتظامی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، حصارها و ساخت و سازهای ایجاد شده در زمین های مذکور تخریب شد.

سردار مفخمی، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، 13 مورد دیوارکشی، تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در 11 هزار و 100 مترمربع از اراضی بخش سرخرود تخریب و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ 360 میلیارد ریال عنوان کرد و از تشکیل پرونده برای 7  نفر از سودجویان که اقدام به احداث ساختمان و دیوارکشی در زمین های مذکور کرده بودند خبر داد.

سردار مفخمی در پایان با اشاره به برخورد قاطع و قانونی پلیس با ساخت و سازهای غیرمجاز از مردم خواست: برای جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از خرید ملک و هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام کنند.

کشف 2 انبار احتکار لاستیک خودرو توسط پلیس امنیت اقتصادی مازندران

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 900 حلقه لاستیک خودرو به ارزش 20ميليارد ريال از دو انبار احتکار کالا در شهرستان های بابل و ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ “محمد محمدپور” در تشريح اين خبر گفت : در اجراي طرح مبارزه با احتکار و قاچاق  لاستیک خودرو  موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت .

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، تصریح کرد : در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی از احتکار انواع لاستیک خودرو توسط دو متصدی واحد صنفی عرضه لاستیک خودرو در شهرستان های بابل و ساری باخبر شدند .

وي افزود: پس از بررسي های اطلاعاتی با  همکاری نمایندگان اداره صمت این  شهرستانها  در بازدی از انبار نگهداری کالا توسط این  واحدهای صنفی  مجموعا 900 حلقه لاستيک مربوط به خودروهای سبک و سنگین فاقد سابقه ثبت در سامانه جامع انبار ها و تجارت، کشف شد .

سرهنگ محمدپور از تشکیل پرونده و معرفی متصدیان این واحدهای صنفی  به مرجع قضائي خبر داد و گفت: بنا به نظر کارشناسان  ارزش اين کشفيات بالغ بر 20ميليارد ريال اعلام شده است .

سرهنگ”محمد محمدپور” در پایان با بیان این کهاحتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی و نوسان قیمت کالاها خواهد شد، از مردم خواست: در مقابله با احتکار و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 و یا مراجع قضائی اطلاع دهند.

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در تنکابن

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامي تنکابن از دستگیری پنج شکارچی غیر مجاز و کشف یک راس بز کوهی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “بهادر دیلمی” در بیان این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر شکار غیر مجاز بز کوهی توسط افرادی در شهرستان تنکابن ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پاسگاه دوهزار پس از بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی 5 شکارچی غیرمجاز را در این ارتباط شناسایی و در اقدامی عملیاتی، آنان را دستگیر کردند .

فرمانده انتظامی تنکابن از کشف یک راس بز کوهی 2 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز از خودروی متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افزاد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

سرهنگ دیلمی در پایان از برخورد قاطع پلیس در مواجهه با شکارچیان غیر مجاز خبر داد و از شهروندان خواست: به منظور پیشگیری از این گونه موارد در صورت مشاهده و اطلاع از هر گونه فعالیت سودجویان در این زمینه مراتب را از طریق تلفن 110به پلیس گزارش کنند .

توقيف موتورسيكلت سنگين قاچاق در رامسر

سرهنگ سيدجليل نبوي فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از کشف يك دستگاه موتورسيكلت سنگين قاچاق به ارزش 400 ميليون ريال در عمليات مشترك ماموران پليس امنيت عمومي و پليس آگاهي آن شهرستان رامسرخبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ ” سيدجليل نبوي ” در این باره جزئیات این خبر، گفت: در پيگيري گزارش هاي واصله مبني بر تردد يك دستگاه موتورسيكلت سنگين قاچاق در يكي از محله هاي شهرستان، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس امنيت عمومي و پليس آگاهي  قرار گرفت.

وي افزود: مأموران پس از تکمیل تحقيقات پليسی و شناسایی راکب موتورسیکلت مذکور: با هماهنگي قضائی، در بازرسی از منزل متهم يک دستگاه موتورسيكلت سنگين فاقد هرگونه مجوز واردات و تردد كشف كردند.

سرهنگ نبوي ارزش تقریبی این موتورسیکلت غیرمجاز از سوی کارشناسان را بالغ بر 400  ميليارد ريال عنوان کرد و بيان داشت : راكب موتورسيكلت مذکور با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد..

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر در خاتمه از برخورد قاطع پلیس با هرگونه ناهنجاری ها در سطح شهرستان خبر داد و افزود: پلیس همواره طرح های مختلف عملياتي، توقیف موتورسیکلت های غیرمجاز، متخلف و مزاحم در سطح جامعه را در دستور کار خود قرار داده و از تمام ظرفیت های موجود نیز برای ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان بهره خواهد برد.

جمع آوری 12 معتاد متجاهر در طرح امنيت محله محور در گلوگاه

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از اجرای طرح امنيت محله محور پليس و پاک سازی نقاط جرم خيز خبر داد و گفت: 12 معتاد متجاهر در این طرح جمع آوري و به مراکز درمانی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “محمود کلوانی” در تشریح اين خبرگفت: از آن جايي که يکي از دغدغه ها و مطالبات مردمي در حوزه امنيت اجتماعي، جمع آوري معتادان متجاهر و پاکسازي اماکن عمومي و تفرجگاه ها و بوستان ها از وجود اين  افراد مي باشد، طرح امنيت محله محور پس از شناسایی مناطق جرم خيز، در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: در اجراي اين طرح پس از هماهنگي قضائي، مأموران پليس موادمخدر  شهرستان با همکاري ماموران کلانتري  مرکزی و پاسگاه کلباد  با تشکيل تيم هاي عملياتي 12 نفر از معتادان متجاهر جمع آوری و به مراکز درمانی و  ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه دستگیری3 خرده فروش مواد مخدر، کشف یک قبضه سلاح شکاری، توقیف 5 دستگاه وسیله نقلیه ، دستگیری10 مجلوب متواری را ازدیگر اقدامات انجام شده در اجرای این طرح برشمرد و گفت:کرد: اعتياد در بسياري از جرائم و آسيب ها از جمله وقوع سرقت و نابساماني خانواده نقش داشته، لذا لازم است به اين نكته توجه كنيم كه وجود پاتوق معتادان يا خرده فروشان در محله اي كه در آن زندگي مي كنيم تهديدي جدي براي امنيت و سلامت فردي و اجتماعي شهروندان است .

 وی با تاکید بر احساس مسئولیت آحاد جامعه برای پیشگیری از شیوع مواد مخدر و سایر ناهنجاری های اجتماعی در جامعه، خاطرنشان کرد: شهروندان مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

سارق حرفه ای مغازه در نکا دستگیر شد

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی نکا از دستگیری سارق مغازه و کشف6 فقره سرقت توسط ماموران پلیس آگاهی آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “قاسم عزیزی” در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از مغازه در سطح شهرستان نکا، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی صحنه های وقوع جرم، سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ عزیزی با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهم، خاطر نشان کرد: این سارق حرفه ای و سابقه دار در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به ارتکاب 6 فقره سرقت مغازه در این شهرستان اعتراف کرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: اطلاعات خود از فعالیت سارقان و افراد مالخر را از طریق سامانه 110 به پلیس گزارش کنند.

کلاهبرداری با رسید ساز جعلی در بهشهر

علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان بهشهراز دستگیری فردی که با استفاده از رسید ساز جعلی در آن شهرستان از 7 نفر کلاهبرداری کرده است خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ “علی اکبر قلی پور” در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع کلاهبرداری یک خانم از داروخانه ی در شهرستان بهشهر،  موضوع در دستور کارماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات فنی و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی کردند .

سرهنگ قلی پور در ادامه اظهار داشت: متهم که با مراجعه به داروخانه هنگام پرداخت وجه، با استفاده از رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان می کرده است ، پس از هماهنگی های قضائی دستگیر شد .

وی در ادامه اظهار داشت: متهم ضمن اعتراف به کلاهبرداری و خرید مکمل های پروتئینی و بهداشتی از داروخانه مذکور به 6 کلاهبرداری دیگر در شهرستان اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی بهشهر در خاتمه با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضایی  از کسبه وبازاریان خواست : در خرید وفروش و پرداخت وجه از سوی مشتریان مراقب این دست کلاهبرداری ها باشند تا مورد سوء استفاده و سرقت قرار نگیرند .

دستگیری سارق اماکن خصوصی در ساری

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق اماکن خصوصی با 5 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”عبدالله حسن زاده” با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام وقوع سرقت در شهر ساری، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی رودپی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران انتظامی رودپی این فرماندهی با انجام تحقیقات پلیسی یک متهم سابقه دار در امر سرقت را شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به 5  فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان ساری اعتراف کرد، گفت: طی بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه متهم مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی به ارزشی بالغ بر 2 میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ حسن زاده یاد آور شد: متهم که از افراد سابقه دار نیز می باشد پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

آزاد سازی حریم رودخانه در سوادکوه

سرهنگ صدرا عبدی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه از رفع تصرف زمین‌های تصرف شده در بستر رودخانه “روستای دراسله” در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “صدرا عبدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی اعلام نماينده اداره امور منابع آب منطقه ای شهرستان سوادکوه مبنی بر حصارکشی و تصرف غيرقانوني  1200 متر از بستر رودخانه در روستای دراسله ، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي گفت: ماموران با همکاری نماينده امور منايع آب منطقه ای به محل مورد نظر اعزام و نسبت به قلع و قمع و آزاد سازي 1200 متر زمين  های تصرف در بستر رودخانه  در روستای مذکور اقدام كردند.

جانشین فرماندهی انتظامی سوادکوه با بيان اينكه كارشناسان ارزش زمين‌هاي رفع تصرف شده را بالغ بر 6 ميليارد ريال برآورد كردند، گفت: در اين خصوص پرونده تشكيل و تحويل مرجع قضائي شد.

دستگیری سارق و کشف خودروی سرقتی در سوادکوه

سرهنگ صدرا عبدی جانشین انتظامي شهرستان سوادکوه از کشف خودروی مسروقه و دستگیری سارق خودرو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ صدرا عبدی با اعلام اين خبر افزود: در پي اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبني بر وقوع سرقت یک دستگاه خودروی جیلی در این شهرستان موضوع در دستور کار ماموران  قرار گرفت.

وي تصريح کرد: با اجرای طرح مهار و با تقويت گشت هاي انتظامي و کنترل مبادي ورودي و خروجي شهر، ماموران گشت کلانتری 13 زیراب خودروی مسروقه را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی سوادکوه خاطرنشان کرد: سارق خودروی مورد نظر در این عملیات  دستگیر و پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ عبدی در پايان تصریح کرد: شهروندان؛ خودروهای خود را به وسايل و تجهیزات ایمنی ضد سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.