یکی از ملزومات کار رسانه‌ای معرفی تمدن مازندران به نسل جدید است/برقراری ارتباط بین رسانه ما و رسانه‌های حاشیه خزر مورد توجه قرار گیرد
یکی از ملزومات کار رسانه‌ای معرفی تمدن مازندران به نسل جدید است/برقراری ارتباط بین رسانه ما و رسانه‌های حاشیه خزر مورد توجه قرار گیرد

ندای تجن- استاندار مازندران با تاکید بر این که ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری، یکی از نیازهای این استان است، گفت: هنوز رسانه‌های مازندران کار حرفه ای در حوزه گردشگری انجام ندادند. استاندار مازندران با بیان این که ارتقا سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری یکی از […]

ندای تجن- استاندار مازندران با تاکید بر این که ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری، یکی از نیازهای این استان است، گفت: هنوز رسانه‌های مازندران کار حرفه ای در حوزه گردشگری انجام ندادند.

استاندار مازندران با بیان این که ارتقا سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری یکی از نیازهای استان است، گفت: هنوز کار حرفه‌ای در حوزه رسانه‌ها در رابطه با گردشگری انجام نشده است.

سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه ۱۴ آبان ماه در نخستین اختتامیه جشنواره خزر که به میزبانی چالوس برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ملزومات کار رسانه‌ای معرفی تمدن مازندران به نسل جدید است، اظهار کرد: از منظر تمدن مازندران یکی از بزرگترین افتخارات ما این است که این استان صاحب تمدن بزرگی است و مردم مازندران اولین حکومت شیعی را تشکیل داده و در شکل‌گیری نهضت‌های اسلامی نقش موثری داشتند.

وی با بیان اینکه استان مازندران در سطح ملی در همه حوزه‌ها حرفی برای گفتن دارد، افزود: اگر بخواهیم مازندران را آن طور که هست معرفی کنیم در چهارچوب جشنواره بهتر می‌توان آن را معرفی کرد.

وی از جشنواره رسانه خزر به عنوان یک رویداد بزرگ ملی یاد کرد و گفت: این جشنواره یک رویداد ملی است که نقش مدیریت شهری، شناسایی توانمندی‌های گردشگری، برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از جاذبه‌های گردشگری را در حوزه شهری نمایان می‌سازد.

استاندار مازندران با بیان اینکه شهرهای ساحلی دارای پتانسیل‌های مناسبی برای توسعه گردشگری هستند، تصریح کرد: اما به علت ضعف‌های مدیریتی، عدم یکپارچگی مدیریت در بهره‌برداری پایدار، کمبود امکانات دسترسی و اطلاع رسانی، مازندران را در بخش گردشگری آن گونه که باید به خوبی معرفی نکرده است.

حسینی‌پور با ابراز تاسف از اینکه، سالانه ۴۰ میلیون نفر در مازندران تردد دارد اما این استان از مزیت‌های گردشگری بهره‌ای نبرده است، یادآور شد: مدیریت یکپارچه شهری با مردم برای دستیابی به توسعه پایدار رابطه مستقیم دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی تاکید کرد: هر مقدار مدیریت شهری هماهنگ‌تر باشد و از طریق رسانه بتواند به معرفی جاذبه‌های خود بپردازد به همان میزان امکان دستیابی به توسعه بیشتر خواهد شد.

استاندار مازندران بر حفظ نوار ساحلی و توسعه گردشگری ساحلی با الگوی زیست محیطی و ایجاد فضای رقابتی با کشورهای حاشیه خزر تاکید کرد و یادآور شد: یکی از مزیت‌های استان مازندران هم‌مرز بودن با چهار کشور است که هر کدام جاذبه‌های خاص خود را دارند به ویژه روسیه که ظرفیت گردشگری زیادی دارد.

حسینی‌پور با ابراز تاسف از این‌که در طول این سال‌ها در معرفی استان مازندران غفلت بسیار بزرگی حتی برای کشورهای همسایه صورت گرفته است، افزود: میزان علاقه کشورهای عربی و متمولین به صنعت گردشگری استان مازندران مرکزی پوشیده نیست، بنابراین باید سعی کنیم با معرفی ظرفیت‌های استان حتی به اشتغال زایی و رفع بیکاری کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری یکی از نیازهای استان مازندران است، متذکر شد: ما هنوز کار حرفه ای در حوزه رسانه ها در رابطه با گردشگری انجام نداده‌ایم.

استاندار مازندران با بیان این‌که ایجاد همگرایی بین کشورهای حاشیه خزر باید هدف این جشنواره باشد، یادآور شد: برقراری ارتباط بین رسانه ما و رسانه‌های حاشیه خزر مورد توجه قرار گیرد که این امر باید با ایجاد کارگروه تخصصی با موضوع شهری محقق شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل دبیرخانه رسمی جشنواره در شهر چالوس، موضوعات مورد اهمیت در حوزه شهری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام