کارگاه آموزشی آشنایی با بنیادملی نخبگان برگزار شد
کارگاه آموزشی آشنایی با بنیادملی نخبگان برگزار شد
انشجویان می توانند در شهر خود با مراجعه به سامانه نشانی:(sina.bmn.ir)سینا بنیاد نخبگان ثبت نام کنند.

به گزارش ندای تجن- کارگاه آموزشی آشنایی با بنیاد ملی نخبگان با سخنرانی دکتر روزبه مفیدیان که سابقه مشاوره در بنیاد نخبگان از سال 1396 الی 1400 را در رزومه خود دارد، در محل دانشکده فنی و حرفه ای امام محمدباقر (ع) ساری برگزار شد.

وی در این کارگاه گفت:دانشجویان می توانند در شهر خود با مراجعه به سامانه نشانی:(sina.bmn.ir)سینا بنیاد نخبگان ثبت نام کنند.

رتبه های برتر کنکور. رتبه های زیر ۱۰۰ و رتبه های تک رقمی مقاطع ارشد و دکترا به صورت مستقیم عضو بنیادنخبگان می‌شوند.

مفیدیان با بیان اینکه نخبه فردی است که بتواند اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی برروی جامعه بگذارد، افزود:

برخی سیاسیون مجمع عالی نخبگان را زیر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام ثبت کردند و این مجمع از نظر قانونی اعتباری ندارد.

این کارشناس با اشاره به اینکه دانشجویان با معدل بالای تحصیلی .ارائه مقاله معتبر پژوهشی .فعالیت های فرهنگی و اجتماعی.رتبه برتر در جشنواره ها.مسابقات و کنکور سراسری.طرح های پژوهشی .عضویت در انجمن ها و مجامع علمی می توانند در سامانه سینا دارای امتیاز شوند، افزود:برگزیدگان بنیاد صرفا از تسهیلات مربوط به هر شیوه نامه بهره مند می شوند.

وی افزود:حمایت بنیاد نخبگان از مقطع دبیرستان با رصد نخبگان آغاز می شود و در دوره دانشجویی تسهیلات به این نخبگان داده می شود.

مفیدیان با بیان اینکه طرح شهید وزوایی بهترین طرح بنیادنخبگان است که در کل یک استان تنها 20نفر انتخاب می‌شوند، گفت:برگزیدگان این طرح از مزایایی مانند پرداخت حقوق ماهیانه، شرکت در قراردادهای همکاری علمی اجرایی، کمک هزینه شرکت در کنفرانس های داخلی و خارجی، کمک هزینه اعزام به فرصت های مطالعاتی داخلی و خارجی، هدیه ازدواج، اعطای خدمات بیمه تکمیلی، حمایت مالی از اجرای پایان نامه ،مجوز خروج از کشور بدون وثیقه نظام وظیفه برای شرکت در مجامع علمی یا فرصت مطالعاتی و..بهره مند می شوند.برگزیدگان بنیاد تا 3سال بعد از فارغ التحصیلی نیز می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

افراد با شرکت در طرح جذب در دستگاه های اجرایی و کسب امتیازات لازم برای احراز پست های مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی انتخاب و سپس با توجه به اولویت های منتخب در آن سازمان جذب می شوند.

وی با بیان اینکه طرح مرحوم کاظمی آشتیانی مخصوص اساتید و اعضای هیات علمی که بیش از 3سال از فعالیت آنان نگذشته باشد، است، ادامه داد:طرح احمدی روشن نیز برای استفاده از توانمندی دانشجویان مستعد در جهت حل مشکلات جامعه، هدایت دانشجویان مستعد،ایجاد شبکه دانشجویان مستعد و افزایش اعتماد دستگاه های اجرایی به توانمندی دانشجویان و افزایش مهارت اجتماعی دانشجویان است.

در این طرح مسائلی از سوی سازمان ها و دستگاه ها مطرح می شوند و افراد علاقه مند به حل آن مسئله یک تیم را تشکیل می دهند و به بیان راه حل می پردازند.

تهیه و تنظیم:نداکلائی