رونمایی از 10 عنوان کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران
رونمایی از 10 عنوان کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران
کتاب؛ کودک، نوجوان و دانش آموزان، کتاب؛ کتابخوانی و کتابدار، کتاب؛ ترویج و کانون‌های مردمی، کتاب؛ خانواده و نشاط اجتماعی، کتاب؛ مسجد و فلسطین کتاب؛ هنر و رسانه، کتاب؛ ناشران و ارکان صنعت نشر وکتاب؛ ایران و آینده روز شمار سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی است.

ندای تجن- سید علی علوی، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت وگویی به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و با بیان این که «آینده خواندنی است» شعار هفته کتاب امسال کشور است، گفت: کتاب؛ کودک، نوجوان و دانش آموزان، کتاب؛ کتابخوانی و کتابدار، کتاب؛ ترویج و کانون‌های مردمی، کتاب؛ خانواده و نشاط اجتماعی، کتاب؛ مسجد و فلسطین کتاب؛ هنر و رسانه، کتاب؛ ناشران و ارکان صنعت نشر وکتاب؛ ایران و آینده روز شمار سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به تأثیر عمیق کتاب درگسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، تصریح کرد:  نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

علوی با بیان این که کتاب و کتابخوانی از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری است، خاطرنشان کرد: کتاب، از راه‌های کسب دانایی و توانایی است که آدمی را در فهم و درک راست از ناراست، مدد می‌رساند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به شکل گیری ستاد استانی هفته کتاب و کتابخوانی در استان به ریاست معاون استاندار و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: این ستاد در سطح شهرستان ها نیز به ریاست فرمانداران و دبیری رؤسای ادارات ارشاد تشکیل و برنامه های متنوع فرهنگی را برای سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی مازندران در دستور کار خود قرار دادند.

وی از اجرای صدها برنامه فرهنگی و هنری همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرهای استان مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه های کتاب، نواختن زنگ کتاب در مدارس شهرستان، راه اندازی کاروان کتاب در مناطق کم برخوردار، برگزاری مراسم کتابخوانی و جمع خوانی کتاب در مساجد، پویش های کتابخوانی، تجلیل از فعالان حوزه نشر و کتاب، رونمایی از کتاب و دیدار با نویسندگان و مروجین فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از جمله مهم ترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان ها است.

علوی در ادامه سخنان خود از برپایی نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه 27 آبان تا 5 آذر در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور ناشران برجسته برپا خواهد بود

وی همچنین از برگزاری جشن کتاب کودک با حضور گسترده دانش آموزان مدارس مرکز استان در ساری خبر داد و بیان داشت: این برنامه در نخستین روز از هفته کتاب و کتابخوانی همراه با برنامه های شاد، قصه گویی، شاهنامه خوانی، مسابقه و اهداء جوایز در تالار مرکزی مرکز استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که بیست و چهارم آبان ماه مصادف است با سالروز ارتحال علامه طباطبایی، ادامه داد: به همین مناسب نشستی تخصصی با محوریت شخصیت علمی مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبایی، مفسر، فیلسوف و عارف بزرگ و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

علوی در ادامه از برگزاری همایش تجلیل از ناشران، نویسندگان، کتابداران، کتابفروشی ها، مروجین کتابخوانی و پرستاران همزمان با هفته کتاب در ساری خبر داد و تصریح کرد: در این مراسم قرار است از 10 عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت، فرهنگ بومی و…. رونمایی شود.

وی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان تعیین سرخط های ویراستاری نوین و میزگرد تخصصی آشنایی با منابع مکتوب پیرامون زبان مادری ویژه ناشران و نویسندگان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در مرکز استان خبر داد.