لزوم تسریع در اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه میان دو طرف
لزوم تسریع در اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه میان دو طرف

ندای تجن- معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران در نشست با سفیر صربستان در تهران، گفت: استان مازندران ظرفیت های متنوع و متعددی هم از جهت میزان تولیدات سالانه بالغ بر هفت و نیم میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی ایران و هم رتبه نخست تولید در ۱۴ محصول کشور را داراست. وی ادامه داد: در حوزه […]

ندای تجن- معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران در نشست با سفیر صربستان در تهران، گفت: استان مازندران ظرفیت های متنوع و متعددی هم از جهت میزان تولیدات سالانه بالغ بر هفت و نیم میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی ایران و هم رتبه نخست تولید در ۱۴ محصول کشور را داراست.

وی ادامه داد: در حوزه صنعتی هم کارخانجات مهم و متعدد مثل لبنیات کاله،کارخانه سیمان، تولید چوب و کاغذ، فیبر و سایر مشتقات داریم که در نوع خودش منحصر به فرد است.

خیریانپور پور گفت: ۴۸۰ کیلومتر ساحل دریای خزر در اختیار استان مازندران است که بیشترین ساحل را به خودش اختصاص داده است.

معاون استاندار، یادآور شد: سه بندر فعال، بندر امیر آباد، بندر نوشهر، بندر فریدونکنار با ظرفیت سیزده و نیم میلیون تن بسیار حائز اهمیت است و دو منطقه ویژه اقتصادی که ما در بندر امیر آباد و نوشهر داریم و اخیرا هم ایجاد منطقه آزاد در سه نقطه امیر آباد، نوشهر و بابلسر به تصویب رسید.

وی افزود: سه فرودگاه فعال ساری، رامسر و نوشهر، علاوه بر جابه‌جایی مسافر و حمل بار بسیار می تواند اثرگذار باشد.

مازندران در محصولات شیلاتی و آبزی پروری بالغ بر صد و پانزده هزار تن بهترین محصولات را تولید می کند که از جمله آن می توان به خاویار صادراتی به کشورهای اروپایی و گوشت خاویاری که در وضعیت موجود شرکت پاک ثمر استان مازندران برای روسیه صادرات می کند و قرارداد آن امضا شد، اشاره کرد.

حسن خیریانپور خطاب به سفیر صربستان بر تسریع در اجرای تفاهم نامه های فی مابین مازندران و صربستان تاکید کرد و گفت: ما در راستای سفر قبلی جنابعالی و قائم مقام وزیر کشاورزی صربستان که به مازندران انجام شد و تفاهم نامه همکاری هم امضا کرده بودیم دو پیشنهاد داشتیم؛ یکی اینکه مفاد آن تفاهم نامه حتما اجرایی و عملیاتی شود و دوم آن که در جریان سفر قبلی پیشنهاد داشتیم که یکی ‌از استان های صربستان را معرفی کنید که ما بتوانیم ارتباط ویژه داشته باشیم.

معاون استاندار مازندران، افزود: همینطور بازدید های فعالان اقتصادی و تجاری دو استان انجام بگیرد، فهرستی از ظرفیت ها توانمندی ها و محصولاتی که ما داشته و می توانیم به کشور صربستان صادر نمائیم و متقابلا شما و همین طور در کنار معرفی استان ما زمینه ی بازدید بخش خصوصی را هم مهیا نماییم که منجر به عقد قرار داد بین دو کشور شود.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه های مشترک از ظرفیت ها و توانمندی ها که انتظار داریم شما کمک نمایید و ما در مازندران این توانایی را داریم.