کتابخانه‌ی مشارکتی بانوان و آقایان زندان آمل طی هفته‌ی کتاب راه‌اندازی می‌شود/پیگیر راه‌اندازی کتابخانه‌ی سیّار در استان هستیم
کتابخانه‌ی مشارکتی بانوان و آقایان زندان آمل طی هفته‌ی کتاب راه‌اندازی می‌شود/پیگیر راه‌اندازی کتابخانه‌ی سیّار در استان هستیم

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی کتاب و با هدف آگاهی از برنامه‌های مرتبط کتابخانه‌های عمومی استان، صبح امروز (یکشنبه، 21 آبان‌ماه 1402) طی نشست خبری با سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در دفتر وی دیدار و گفت‌وگو کردند. مدیرکل کتابخانه‌های استان […]

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی کتاب و با هدف آگاهی از برنامه‌های مرتبط کتابخانه‌های عمومی استان، صبح امروز (یکشنبه، 21 آبان‌ماه 1402) طی نشست خبری با سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در دفتر وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان در نشست خبری هفته‌ی کتاب، اظهار کرد: ۵۴۵ برنامه در سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای مازندران طی این هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح همکلاسی کتابخوان با هدف آشتی بیشتر دانش‌آموزان با کتاب اجرا می‌شود، افزود: برای هدایت دانش‌آموزان به سمت مطالعه منابع غیردرسی، این طرح را اجرا می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: کتابخانه‌ی مشارکتی بانوان و آقایان زندان آمل طی هفته‌ی کتاب راه‌اندازی می‌شود چرا که ترویج فرهنگ کتابخوانی میان افرادی که در ندامتگاه به‌سَر می‌برند، از برنامه‌های ما است.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه قصّه‌گویی کتابخانه‌های عمومی استان به محوریت غزه، ادامه داد: کتابت قرآن را هم در بخش کودکان اجرایی می‌کنیم و هر کودک، یک صفحه کتابت قرآن انجام می‌دهد که در مجموع به کتابت قرآن کریم منجر می‌شود.

مهدیان‌پور یادآور شد: ۲۸ آبان‌ماه آیین قدردانی از خادمان کتاب‌و‌کتابخوانی، هنر و رسانه برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم پرورش استعدادهای نویسندگی، اظهار کرد: به‌این منظور، کارگاه نویسندگی خلّاق را در هفته‌ی کتاب اجرا می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به رونمایی از ۱۳ عنوان اثر در هفته‌ی کتاب افزود: نشست‌های کتابخوان، نشست محافل ادبی، محافل قرآنی و پویش‌های مختلفی برای هفته کتاب برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد مراجعان به کتابخانه‌های استان در یک سال اخیر با رشد ۳۰ درصدی مواجه است، بیان کرد: ۳۰درصد از اعضای کتابخانه‌های مازندران را کودکان‌ونوجوانان تشکیل می‌دهند.

مهدیان‌پور با بیان اینکه معتقدیم منابع به‌روز باید در دسترس اعضای کتابخانه‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: بیش از ۴۰درصد جمعیّت مازندران در روستاها زندگی می‌کنند و ۲۷ پروژه‌ی نیمه‌تمام برای بخش روستایی داریم.

وی ادامه داد: امسال رشد ۳ درصدی ورود کتاب به کتابخانه‌های استان داشتیم که برای ۱۲۰ کتابخانه، رقم چندانی نیست اما برنامه‌ریزی ما در راستای رشد این منابع است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی مازندران، کتابخانه سیّار ندارند اما پیگیر راه‌اندازی کتابخانه‌ی سیّار در استان هستیم.

مهدیان‌پور با اشاره به‌اینکه براساس آمایش سرزمینی استان که در حال انجام است فضای کتابخانه‌ای مازندران باید افزایش یابد، عنوان کرد: از سویی هم با گرانی قیمتِ زمین مواجه هستیم و باید به سمت راه‌اندازی پیشخوان کتابخانه‌ای و کتابخانه سیّار حرکت کنیم که فضای کتابخانه‌ای را در اختیار مردم استان قرار دهیم.