انهدام باند جعل اسناد رسمی به منظور دریافت وام ازدواج
انهدام باند جعل اسناد رسمی به منظور دریافت وام ازدواج
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، باند جعل اسناد رسمی برای دریافت وام ازدواج، در ساری منهدم و یکی از متهمین پرونده در راستای قرار تامین کیفری صادره، روانه زندان شد.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در خصوص این پرونده اظهار کرد: شخصی با مراجعه به یکی از دفاتر ازدواج و طلاق در ساری و ارائه تعداد 174 فقره شناسنامه درخواست اجرای ثبت واقعه ازدواج را داشته است.
رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به دفتر ازدواج موصوف، مراجعه و با بررسی مستندات موجود و استعلام از اداره کل ثبت احوال استان، مطلع شدند که طلاق هیچ یک از زوجین در سامانه مربوط ثبت نشده و حتی آرای طلاق مندرج در طلاق نامه و آثار مهرهای مندرج در ذیل آن، ساختگی و فاقد هرگونه اعتبار قانونی بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: اظهارات شخص مذکور و چند نفر از مرتبطین، حکایت از آن دارد که کلیه شناسنامه ها توسط شخص دیگری جمع آوری و جهت ثبت مجدد واقعه ازدواج و اخذ وام به مرکز استان ارسال شد و این در حالی است که هیچ یک از زوجین در محل حضور نداشته و از طریق اعطای وکالت به اشخاص دیگر، پیگیر انجام امر غیرقانونی بوده اند.
رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: ضمن تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، متهم اصلی بابت ارتکاب جعل اسناد رسمی و استفاده از اسناد مجعول تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و به لحاظ عجز از تودیع وثیقه، به بازداشتگاه قانونی اعزام شد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با تاکید با برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با همه مصادیق فساد و مقابله قانونی با مراکز فسادزا، خاطرنشان کرد: مرحله تحقیقات مقدماتی پرونده به منظور تکمیل ادله اثباتی و شناسایی سایر متهمین، در حال انجام است.