باید کاری کنیم که زمینه‌های انگیزه و رغبت اجتماعی برای مشارکت افزایش پیدا کند/عزم و همت دولت سیزدهم در شهرستان ساری بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و برجامانده از قبل است
باید کاری کنیم که زمینه‌های انگیزه و رغبت اجتماعی برای مشارکت افزایش پیدا کند/عزم و همت دولت سیزدهم در شهرستان ساری بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و برجامانده از قبل است

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با فرماندار ساری، معاونین و بخشداران، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: صبر، مقامات معنوی، پرستاری، قافله‌سالاری و مدیریت و دیگر ویژگی‌های حضرت زینب (س) الگوست. وی افزود: ماجرای […]


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با فرماندار ساری، معاونین و بخشداران، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: صبر، مقامات معنوی، پرستاری، قافله‌سالاری و مدیریت و دیگر ویژگی‌های حضرت زینب (س) الگوست.

وی افزود: ماجرای غزه درخور فراموش نشدن، محکومیت، لعن و نفرین است، شهادت نزدیک به ۳ هزار زن و غیرنظامیان در هیچ مدل جنگی پذیرفته نیست، صهیونیست‌ها نه قانون، نه وجدان و نه موارد دیگر سرشان نمی‌شود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به برگزاری تجمع حمایت از مردم غزه، گفت: مردم ما در آزمون بزرگی که مایه آبرومندی نظام است یعنی همان انتخابات قرار دارند، نظام اسلامی در عین بها دادن به دین و ولایت الهی به افکار و آرای مردم هم اهمیت می دهد، در این چهل و اندی سال حدودا ما هر سال یک انتخابات داشتیم که در هیچ جای دنیا چنین بستری از دموکراسی با این آزادی نمی‌بینید. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه انتخابات ما از داخل و خارج مورد اتهام ناجوانمردانه است، یادآور شد: خود کشورهای مدعی دموکراسی هم می دانند که انتخابات ما درست‌تر، آزادانه‌تر و کم نقص‌تر است، امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری باشیم و رقابت سالم جدی برقرار بشود و مسئولین عزیز هم بتوانند هم سلامت و هم امنیت انتخابات را تامین کنند تا انتخابات ما از چهار ویژگی که مقام معظم رهبری فرمودند یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت برخوردار باشد تا در آخر سال همه از این انتخابات احساس غرور بکنیم.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات دردسرها و حرف و حدیث‌های خاص خودش را دارد‌، خواستار روشنگری و تشخیص ماوقع و درست و نادرست بودن آن توسط مسئولان حاضر با هدف روشن کردن افکار عمومی شد و گفت: البته با حفظ حیثیت افراد باید واقعیت‌ها را گفت.

این مسئول اضافه کرد: مسئولان باید خودشان را از همه نظرات شخصی خالی کنند و از داوری شخصی پرهیز کرده و هرگز آن را به کار سرایت ندهند، حقوق نامزدها محفوظ و همه باید در محدوده فعالیت‌های قانونی تبلیغات کنند و نظرات شخصی مسئولان نباید به نفع یا ضرر کاندیدی باشد.

وی خاطرنشان کرد: کاندیدها از نظر سلامت در رفتار و تبلیغات متفاوت هستند و برخی‌ها حرکات خلاف شان دارند که زیبنده انتخابات نیست‌، فرمانداران و بخشداران باید با دعوت و تذکر به کاندیدها از رفتارهای خلاف ‌شان و شئون جلوگیری شود.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: سلامت انتخابات هم از طرف مجریان و هم خود کاندیداها خیلی مهم است نگاه جامعه نباید نسبت به انتخابات نگاه منفی شود و این هم بخاطر این است که آسیبها از زمان‌های دور به‌وجود آمده و فراگیر می‌شود‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه انتخابات سرمایه و نعمت بزرگ خداست‌، گفت: اگر از اول می‌گفتیم در حکومت اسلامی، مردم بی مردم، رای بی رای، انقلاب همان ۱۰ سال اول تمام می‌شد، اما انتخابات درایت امام راحل بود، بها دادن و حق رای به مردم خیلی مهم است.

 امام جمعه ساری ادامه داد: هیچ کسی و جناحی حق ندارد با انتخابات قهر کرده و انتخابات را تحریم کند که این کارها از تحریم آب و غذای غزه ایها از سوی صهیونیست‌ها بدتر است‌، یا از تحریم های آمریکا بدتر است، ما باید کاری کنیم که زمینه‌های انگیزه و رغبت اجتماعی برای مشارکت افزایش پیدا کرده و فراهم شود.

این مسئول عنوان کرد: نظام مسئله باید روی میز بیاید و مسائل به نوبت بررسی شود، الحمدلله عملکرد خوبی را ارائه دادید، رفع مشکلات مردم به‌خصوص در راستای معیشت آنان مردم را شادتر کرده و وارد انتخابات می‌کند.

وی ادامه داد: کشاورزان ما مشکلات زیادی دارند، ماشین آلات کشاورزی در حوزه سوخت، دردسرهایی دارند، من از فرماندار ساری که بادرایت و جهای است می‌خواهم که کاری کند که ساری الگوی بقیه شهرستان‌ها باشد.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اذعان داشت: در بحث مرکبات و برنج اقلام خوب قیمت مناسبی ندارد، از آن طرف قیمت همه چیز مثلا نهاده‌ها افزایش پیدا کرده است، سوءاستفاده کنندگان در همه زمینه‌ها ایستاده اند که مبارزه با اینها سخت اما نتایج شیرینی دارد، همکاری شما با شبکه نظارت بر انتخابات مهم است، تعامل شما جلوی برخی از سوءاستفاده‌ها را می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، محمدعلی نوبخت نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰شهید شهرستان ساری و همچنین عرض تسلیت بمناسبت شهادت بیش از دوازده هزار شهید فلسطینی و محکوم سازی جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی این قصابان غاصب در قلعه شکست ناپذیر مقاومت یعنی همان نوار غزه و گرامیداشت و تبریک پیشاپیش هفته بسیج گفت: آینده ساری در بسترِ گفتمان کرامت شهر تماشایی است.

مقام عالی دولت در مرکز مازندران در ادامه با اشاره به اینکه نقشه راه ما، تحقق منویات رهبری معظم و شعار سال، تأویل برنامه های دولت خدمتگزار سیزدهم، تبیین عملی کرامت شهرِ مدنظر نماینده ولی فقیه در استان، پیاده سازی دستورات استاندار محترم و مردمی سازی امور است گفت: در مجموعه فرمانداری شهرستان ساری هیچ شانی به جز خدمت صادقانه به مردم قائل نیستیم و در جهت تحقق حکمرانی مردمی نیز جلسات را از پشت درهای بسته به میان مردم آورده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه رشد تولید و مهار تورم به عنوان دو ضلع اساسی معیشت مردم سر فصل همه برنامه ها در فرمانداری و دستگاه های اجرایی شهرستان ساری در سال جاری است گفت: با الگو قرار دادن دو کلیدواژه ایمان و امیدِ مد نظر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه در جهت شادکامی، پیشرفت، توسعه‌ به نفع مردم حرکت می کنیم.

فرماندار مرکز مازندران با بیان اینکه عزم و همت دولت سیزدهم در شهرستان ساری بر تکمیل پروژه های نیمه کاره و برجامانده از قبل است گفت: در طول ۶۷۰ روز گذشته با احصای پروژه های نیمه تمام و الویت بندی اصولی و با برنامه ریزیِ در میدان توانستیم از مجموع بیش از ۳۰۰ پروژه نیمه کاره، ۸۰ پروژه که از عمر برخی از این پروژه ها بیش از یک دهه گذشته بود را به سرانجام برسانیم.

محمدعلی نوبخت با اشاره به اینکه با تاسی از تفکرِ مدیریتِ جهادی، صادقانه و شبانه روزی در جهت عمران، آبادی و رفاه مردم تلاش و کوشش میکنیم گفت: با تعامل، همراهی، هماهنگی و همگرایی تمامی دستگاه های اجرایی در شهرستان در کنار توجه به حفظ کرامت انسانی نویدِ معنویت افزایی، انگیزه، امید آفرینی و نشاط اجتماعی در شهر ساری را خواهیم داد.

فرماندار شهرستان ساری با بیان اینکه انتخابات، تجلی مشارکتِ مستقیمِ سیاسی مردم در جهت تعیین سرنوشت خود و با شکوه ترین جلوه تبلورِ کلیدواژه مردم سالاری دینی است گفت: در انتخابات پیشرو در جهت مشارکت آزادانه، حضور فعالانه و اقبال مشتقانه ی مردم گام بر می داریم.

در پایان فرماندار مرکز استان با اهدا لوح سپاسی مراتب سپاس و تقدیر خود را از هدایت و حمایت ارزنده و مشفقانه حضرت آیت الله محمدی لائینی در جهت توسعه و تعالی همه جانبه استان مازندران تخصیصاً مرکز استان بجا آورد.