لزوم رسیدگی به وضعیت دارویی مازندران/باید زیرساخت‌های سلامت را برای جمعیت سال‌های آینده فراهم کنیم/برای دریافت بودجه بخش سلامت مازندران تلاش کنید
لزوم رسیدگی به وضعیت دارویی مازندران/باید زیرساخت‌های سلامت را برای جمعیت سال‌های آینده فراهم کنیم/برای دریافت بودجه بخش سلامت مازندران تلاش کنید
حسینی پور خواستار توجه بیشتر برای دریافت بودجه بخش سلامت استان، استفاده از ظرفیت پزشکان مازندرانی خارج از استان و بررسی ظرفیت های بخش گردشگری سلامت در استان شد.

به گزارش ندای تجن- استاندار مازندران در مراسم افتتاح سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران که دیروز عصر برگزار شد گفت: نسبت به روند حاضر در بخش دارویی استان راضی نیستم.

سیدمحمودحسینی پور گفت:دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال تلاش برای درمان است اما نیازمندیم رضایت مندی خوبی در موضوع دارو در استان اتفاق بیفتد.

حسینی پور خواستار رسیدگی سریع به مشکلات دارویی مازندران شد و گفت: تا 15روز دیگر وضعیت زیرساخت‌های دارویی استان حل شود و مردم به آرامش برسند.

وی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیشنهاد داد تا مشاورانی برای رسیدگی به بخش گردشگری سلامت در نظر گیرند و پس از بررسی وضعیت گردشگرانی که از کشورهای همسایه برای درمان می آیند نسبت به ایجاد مراکز معتبر درمانی اقدام کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه استان در 20سال آینده به شدت افزایش جمعیت دارد اگر از همین حالا زیرساخت‌های سلامت را فراهم نکنیم با مشکل مواجه می شویم، افزود:شورای سلامت دارای اهمیت است و نیاز است مسائل راهبردی دیده شود ولازم است مشاوران خوش فکر در بخش سلامت داشته باشید تا فعالیت ها را مدیریت کنید.

وی خطاب به دانشگاه گفت: در وضعیتی هستیم که اگر اگر کسی به دنبال بودجه به تهران برود گیرش می آید اگر بنشیند در دانشگاه چیزی گیرش نمی آید.

حسینی پور به پزشکان زبده مازندرانی که در تهران فعالیت دارند اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از این پزشکان علاقه مند به سرمایه گذاری در استان هستند که می توانید از ظرفیت آنان استفاده کنید.همین اکنون بسیاری از مازندرانی ها برای درمان به تهران می روند آیا ما نمی توانیم پزشکان هم استانی را به اینجا بیاوریم.

وی لزوم فعال کردن بخش خصوصی در استان و توجه به سرمایه گذاران بخش سلامت و توانمندی استان در بخش داروسازی را مورد توجه قرار داد .

استاندار مازندران با بیان اینکه لازم است تا نهضتی برای داروسازی در مازندران راه اندازی کنیم تا به عنوان کالایی استراتژیک مورد توجه قرار گیرد، گفت:در کشور امنیت غذایی  داریم می توانیم در دارو هم به این امنیت برسیم و اشتغال هم ایجاد کنیم.