اجرای پروژه آزادراه ساری- قائمشهر به توسعه اقتصادی شمال کشور کمک می‌کند/پیگیر اجرای پروژه هستیم
اجرای پروژه آزادراه ساری- قائمشهر به توسعه اقتصادی شمال کشور کمک می‌کند/پیگیر اجرای پروژه هستیم
:این پروژه اولویت دار به جهت کمک بلندمدت به توسعه اقتصادی شمال کشور و کریدور شمال به جنوب است که 35درصد از سهم توسط بانک ملی ایران تامین اعتبار می شود وسهم دولت هم مشخص است.

به گزارش ندای تجن- وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز به همراه استاندار و نمایندگان مجلس از مراحل اجرایی عملیاتی پروژه آزادراه ساری-قائمشهر که یکی از پروژه‌های دارای اولویت مازندران است، بازدید کرد.

سید احسان خاندوزی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران، گفت: پروژه آزادراه ساری-قائمشهر از پروژه‌های دارای اولویت در حوزه مرکز کشور تا شمال شرق استان‌های گلستان و خراسان شمالی را محسوب می شود.

وی افزود:اجرای این پروژه بعد از تصویب منطقه آزاد بندر امیرآباد که بار ترافیکی به این منطقه از کشور وارد می کند حتما گره‌گشا است و اگر این اتفاق نیفتد برای مردم قائمشهر، ساری و مسافرانی که به این منطقه تردد دارند به ویژه در زمان اوج ورود مسافران به استان مشکل ایجاد می کند.

خاندوزی با اشاره به پیگیری استاندار و معاونین استانداری  مازندران، ادامه داد: بنده هم دستور پیگیری به مدیرعامل بانک ملی  دادم تا به سرعت تفاهم نامه با وزارت راه در هفته‌های آینده امضا شود نیازمند اخذ مصوبه از هیات وزیران هستند که دستگاه های اجرایی باید اقدام کنند با دبیرکمیسیون اقتصادی دولت هم در مجلس صحبت شد که قرار شد تا هفته آینده یا نهایت دو هفته آینده در دستور کمیسیون اقتصادی دولت قرار دهند و مصوبه را اخذکنیم.

وی بیان کرد:این پروژه اولویت دار به جهت کمک بلندمدت به توسعه اقتصادی شمال کشور و کریدور شمال به جنوب است که 35درصد از سهم توسط بانک ملی ایران تامین اعتبار می شود وسهم دولت هم مشخص است.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: مسئله تملک بخشی از اراضی که هم چنان در نیمه دوم باید دولت و مجلس کمک کنند تا در سال 1403 تملک انجام شود.