اجرای هوشمندسازی نظام اداری؛ طرحی برای اصلاح فرآیندهای سازمانی در استان
 اجرای هوشمندسازی نظام اداری؛ طرحی برای اصلاح فرآیندهای سازمانی در استان

ندای تجن- اقدامات بیشتر از ۲ سال دولت سیزدهم در حوزه توسعه ارتباطی برای مازندران برکات زیادی داشته به گونه‌ای که این استان اکنون در عرصه های مختلف فناوری اطلاعات شاخص و در کشور رتبه دار است. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران به استقرار هوشمندسازی نظام اداری استان به عنوان بخشی از اقدامات […]

ندای تجن- اقدامات بیشتر از ۲ سال دولت سیزدهم در حوزه توسعه ارتباطی برای مازندران برکات زیادی داشته به گونه‌ای که این استان اکنون در عرصه های مختلف فناوری اطلاعات شاخص و در کشور رتبه دار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران به استقرار هوشمندسازی نظام اداری استان به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: برای این منظور طراحی و اجرای موفق بیش از ۱۰ سامانه در حوزه رصد ماموریت های اداری و نظارت بر عملکرد واحد نقلیه، نظام اتصال عملکرد به نظام جبران خدمات و پرداخت پاداش و اضافه کار، ‌ توزیع عادلانه منابع، ‌مدیریت جلسات، ‌پایش مصوبات و دستورات، صرفه جویی و مدیریت مالی، ‌هوشمندسازی انبار، پژوهش و فناوری و سامانه متمرکز رفاهی با زیرشاخه های سلامت انجام شده است.

امید محبی، افزود:‌ به منظور تسهیل و تسریع خدمات الکترونیک، سرمایه گذاری و استعلامات در دستگاه های اجرایی، پنجره واحد بومی خدمات مازندران در ۲ فاز استعلامات بین دستگاهی و صدور مجوز ها انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای بهبود ارائه خدمات دهی به مردم، ارتباط الکترونیکی بین تمامی دستگاه های اجرایی، سازمان ها، شهرداریها، بانکها، فرمانداریها، بخشداریها، سازمان های مردم نهاد و سازمان های بیمه گذار صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، از یکپارچه سازی و تسهیل صدور مجوزها و استعلامات بین دستگاه ها، ‌ سرویس دهی با تمامی بخش های دستگاه های اجرایی شامل استانداری، فرمانداری، بخشداری ها، دهیاری، ادارات کل استان و ادارات شهرستانها به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در حوزه توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران برشمرد.

وی ادامه داد:‌ با پیاده سازی سیستم های خدمات دهی الکترونیکی ضمن کاهش مراجعات حضوری متقاضیان و سرعت بخشیدن به روال اجرای استعلامات درون دستگاه ها، ‌افزایش بهره وری اقتصادی و سرمایه گذاری استان رقم خورده است.

محبی، بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه خدمات الکترونیکی و ارتباط بین دستگاهی، ‌ایجاد ساختار و استانداردسازی تعاملات بین دستگاهی را دیگر اقدام انجام شده در حوزه خدمات دهی دستگاه ها عنوان کرد.

وی از راه اندازی سامانه فرایند گرا در بستر BPMS بومی کشور در مازندران خبر داد و گفت: داشبورد مدیریتی با قابلیت بررسی عملکرد بیش از ۷۰ دستگاه اجرایی در حوزه های مختلف خدمات الکترونیک نیز اجرایی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران از این استان به عنوان مبتکر برگزاری جشنواره ملی شهید فخری زاده با هدف شناسایی نفرات برتر پژوهشی و نخبگان دستگاه های اجرایی کشور نام برد.

ترغیب کارکنان دولت و خانواده‌های آنان به اجرای طرح‌های پژوهشی، جلب توجه دانشجویان به تدوین پایان‌نامه و رساله‌های تقاضامحور و همچنین اتصال دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و صنعت از اهداف برگزاری همایش پژوهشی شهید فخری‌زاده است.

وی از اجرای طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها و طرح توسعه ارتباطات روستایی در مازندران خبرداد و گفت که در دولت سیزدهم در راستای اجرای نهضت ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری منازل و کسب و کارها در پنج شهرستان ۱۴۹ کیلومتر طرح فیبر نوری اجرا شد و درپنج شهر دیگر به مقدار ۱۴۰ کیلومتر در حال اجراست .

محبی، اظهار داشت: ‌همچنین اعتبار اجرای طرح فیبر نوری برای ۴۳ شهر ابلاغ شد که در دست اقدام است.

وی ادامه داد:‌ در راستای طرح توسعه ارتباطات روستایی از ۶۵۰ کیلومتر تکلیف استان در اجرای فیبر نوری برای روستاها، ۵۲۵ کیلومتر اجرا شد و ۱۲۵ کیلومتر نیز در حال اجراست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت که در فاز دوم نیز یک هزار و ۱۳۸ کیلومتر فیبر نوری برای روستاها ابلاغ شد که تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرایی می شود.

وی گفت‌:‌ مرکز داده بر اساس مقتضیات سازمان پدافند غیرعامل و مرکز امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) ریاست جمهوری و استانداردهای۲۷۰۰۱ ISO و۹۴۲ TIA و ۰۰۲ – ANSI/BICSI طراحی و ساخته شد.

محبی اظهار داشت:‌ به همراه اجرای ۲ طرح واحد مرکز عملیات شبکه NOC) ) مرکز عملیات امنیت(SOC) که به صورت متمرکز، رخدادهای مربوط به امنیت اطلاعات را به صورت جامع و یکپارچه پایش، نظارت و مدیریت می‌کند و بر اساس میزان ریسک تعیین شده، به کارشناسان امنیتی هشدار ارسال می‌کند.

وی ادامه داد:‌ سامانه مانتیتورینگ انرژی و هوشمندسازی مدیریت مصرف انرژی برای اولین بار در دستگاه های اجرایی کشور اجرا شد که این طرح می تواند به دستگاه اطمینان دهد که مصرف انرژی در آن سازمان تا چه اندازه بهینه است.