مواداولیه گران است/تسهیلات مشاغل خانگی می‌خواهیم
مواداولیه گران است/تسهیلات مشاغل خانگی می‌خواهیم
بانوان از گرانی مواد اولیه ناراحت هستند و می گویند همین موضوع سبب کاهش میزان تولیدات و کمبود درآمد آنان شده است.

به گزارش ندای تجن- نمایشگاه خدمت و پیشرفت با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور چهارشنبه 2آذرماه سال جاری در محل پارک ولایت ساری گشایش یافت.

نمایشگاه خدمت و پیشرفت بسیج علاوه بر ساری در ۲۲ شهرستان استان مازندران با هدف تقویت و ارتقای اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان بمدت ۱۰ روز  دایر شده است.

در روز چهارشنبه 8آذرماه سال جاری تعدادی از بانوان رسانه به همراه حق شناس مسئول و حدیثه صالحی مسئول امور خواهران سازمان بسیج رسانه مازندران از این نمایشگاه بازدید کردند.

در این نمایشگاه حدود 40غرفه محصولات مشاغل خانگی، صنایع دستی، عرقیات و گیاهان دارویی، غذا و خواربار به همراه غرفه سازمان های مختلف بسیج از جمله ورزشکاران، جهادگران و …برپا است.

بانوان رسانه در غرفه سازمان بسیج ورزشکاران با وسایل ورزشی مسابقه دادند و در ادامه با خرید از غرفه غذا از بانوان غرفه دار حمایت کردند.

یکی از غرفه داران در گفت و گو با ما درباره نیاز به دریافت تسهیلات گفت و افزود: در حال حاضر 20بانوی خانه دار زیر مجموعه من هستند که به تولید عروسک و سایر وسایل بازی با استفاده از کاموا می پردازند.

ماریا گرجی نژاد با بیان اینکه 8سال است به تولید محصولات بازی با کاموا مشغول هستم، افزود:در تهیه مواد اولیه به ویژه کاموا به دلیل گرانی مشکل داریم.

گرجی نژاد با اشاره به اینکه در ابتدای کار خودم محصول را از بانوان خریداری می کردم و در نمایشگاه می فروختم، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل کمبود منابع مالی و گران شدن مواد اولیه قادر به خرید از بانوان نیستم و باید محصول را در نمایشگاه ها به فروش برسانم و سپس پول آنان را پرداخت کنم.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه به مدت 2ماه است که پیگیر دریافت تسهیلات مشاغل خانگی هستم، گفت: بسیج قرار بود که 200میلیون تومان به ما تسهیلات بدهد اما هنوز در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به فعالیت در فضای مجازی برای فروش محصولات آشنایی ندارم، افزود: محصولات را به صورت مستقیم در نمایشگاه ها می فروشم.

گرجی نژاد ادامه داد:اگر مواداولیه را بتوانیم با قیمت مناسب تر تهیه کنیم مسلما بانوان نیز به درآمد بیشتر می رسند.

یکی دیگر از غرفه داران که سرویس پارچه ای آشپرخانه و جهیزیه عروس می فروشد، گفت:از سال 95در زمینه تولید محصولات پارچه ای فعالیت دارم که در حال جاضر دو نفر دوزنده با من همکاری دارند.

سیمین شریفی با بیان اینکه پارچه و تمام ابزار لازم برای تولید محصولات را خودم به دوزندگان می دهم، افزود: در طول یک ماه 2دوک پارچه استفاده می کنیم و محصولات تولیدی را از طریق بازاریابی در فضای مجازی به بانوان مازندرانی و همین طور سایر استان‌ها به فروش می رسانیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت پارچه در استان تهران ارزان تر است، ادامه داد: اگر تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کنیم می‌توانیم پارچه را به صورت عمده بخریم و در اختیار دوزندگان قرار دهیم.

شریفی خواستار کمک مسئولان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شد.

به گزارش ندای تجن- نمایشگاه خدمت و پیشرفت تا فردا برای بازدید عموم دایر است، علاقه مندان می توانند از ساعت 10صبح تا 20شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

عکس ها مربوط به بازدید بانوان رسانه از نمایشگاه است که ابراهیم فلاح عکاس آن است.