جشنواره استانی نمایش و سرود در مازندران  برگزار می‌شود
جشنواره استانی نمایش و سرود در مازندران  برگزار می‌شود
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از برگزاری دومین جشنواره کشوری سرود با عنوان «‌نغمه‌های روشن فردا» و جشنواره کشوری نمایش با شعار " این صحنه خانه‌ماست " از سوی کانون پرورش فکری مازندران خبر داد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، به گفته حامد فاضلی کبریا، مدیرکل این کانون، با توجه به برپایی این دو جشنواره در سطح کشوری، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران نیز با شعار ” این صحنه خانه‌ماست ”  در بخش‌های نمایش ( صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی )، نمایش خلاق ( نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش ) و نمایشنامه‌نویسی، برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲  سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله استانی دومین جشنواره سرود در سطح مازندران نیز با عنوان « ‌نغمه‌های روشن فردا » با هدف عمومی سازی و مردمی سازی سرود در اقشار مختلف جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه، بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی سرود در راستای ترویج فرهنگ انقلاب، کشف استعدادهای برتر اعضای کانون و دانش آموزان در عرصه های هنری، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان و مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضا در مازندران برگزار خواهد شد.

فاضلی در خصوص جشنواره سرود به موضوع‌های مطرح شده برای این جشنواره، شامل سرزمین من ( ایران، وطن ، پرچم و … )، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام آوران (شخصیت‌های تاریخی و انقلابی )، مراسم و مناسبت‎های ملی و آیینی و آزاد اشاره داشت و افزود: شرکت‌کنندگان جشنواره،  اعضای مراکز کانون ( کودکان ، نوجوانان و جوانان ( ۲۲-۷ ) سال ) اعم از مراکز ثابت یا سیار روستایی- عادی و فراگیر و گروه‌های آزاد ( دولتی و مردمی ) هستند که این بخش ویژه گروه های سرود  فعال در مدارس، پایگاه های بسج ، کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور و …. در مقطع سنی ۷ تا ۲۲ سال برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون مازندران اظهار داشت: علاقه‌مندان در بخش نمایش  و سرود می‌توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده  تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ به نشانی : ساری بلوار امیرمازندرانی، خیابان رودکی، جنب بوستان سنگ، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند و جهت کسب اطلاعات بیستر با شماره تلفن: ۳۳۶۰۸۵۶۵- ۳۳۳۶۰۸۵۶۶-۳۳۶۰۸۵۶۸ داخلی ۱۳۰ تماس حاصل فرمایند.

گفتنی است: جشنواره استانی نمایش هفته دوم اسفند ماه و جشنواره استانی سرود هفته آخر بهمن ما سال جاری در استان مازندران برگزار خواهد شد و برگزیدگان این دو جشنواره برای رقابت در بخش ملی به دبیرخانه جشنواره کشوری معرفی خواهند شد.