نخستین تخصیص اعتبارات استان در حوزه لایروبی آب‌بندان‌ها است/لزوم جذب اعتبار طرح 15کیلومتری محور مرزن‌آباد
نخستین تخصیص اعتبارات استان در حوزه لایروبی آب‌بندان‌ها است/لزوم جذب اعتبار طرح 15کیلومتری محور مرزن‌آباد

ندای تجن- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نسبت به بی توجهی دستگاه های مرتبط با اجرای طرح لایروبی آب‌بندان ها انتقاد کرد و گفت: نباید به بهانه تخصیص اعتبار و دیگر کوتاهی ها، فرصت لایروبی آب بندان های استان از دست برود. احمد توکلی روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران با […]

ندای تجن- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نسبت به بی توجهی دستگاه های مرتبط با اجرای طرح لایروبی آب‌بندان ها انتقاد کرد و گفت: نباید به بهانه تخصیص اعتبار و دیگر کوتاهی ها، فرصت لایروبی آب بندان های استان از دست برود.

احمد توکلی روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران با توضیح این نکته که اولین تخصیص اعتبارات عمرانی استان برای لایروبی آب بندان هاست، افزود: با توجه به شرایط آب و هوای اواسط مرداد تا اواخر مهر، بهترین فرصت برای لایروبی آب بندان هاست که امسال این فرصت را تقریبا از دست داده ایم ولی نباید چنین چیزی تکرار شود.

وی با اظهار این که طبق برنامه، امسال جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای مازندران لایروبی ۷۰ آببندان را در دستور کار داشتند، گفت: با وجود تخصیص اعتبار، اما زمان اجرای طرح لایروبی گذشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان این که با توجه به تغییرات اقلیمی و بارش باران سیل آسا، اکنون آورده رودخانه‌های دشت هراز به صورت هرز به دریا می ریزد، ادامه داد: اکنون به دلیل بی توجهی به لایروبی، آب بندان‌ها با کمترین ظرفیت آبگیری می شوند.

کارشناسان آب و خاک مازندران معتقدند، اگر آب بندان ها به درستی مرمت و بهسازی شوند، این منابع آبی سبب افزایش طول دوره فعالیت کشاورزی در شمال می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به این که ابلاغ اعتبارات عمرانی از ابتدای سال تا کنون ۳۶ هزار میلیارد ریال بوده است، گفت : در حال حاضر ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برابر با ۱۸ درصد آن تخصیص داده شده است.

فرج الله فتح الله پور افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته اسنادی و مابقی نقدی بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت اجرای طرح های بحران استان مازندران نیز یکهزار و ۷۱۰ میلیارد ریال است که طرح های آن نیز به کندی پیش می رود.

وی به اهمیت اجرای طرح لایروبی آب بندان های مازندران اشاره کرد و اظهارداشت: با وجود افزایش اعتبار ملی و استانی در این بخش اما اجرای طرح طبق برنامه عملیاتی نشده است.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای مازندران باید علاوه بر جذب اعتبار، انجام به موقع و کیفیت اجرای کار را نیز مورد اهتمام قرار بدهند.

فتح الله پور به طرح‌های پژوهشی امسال مازندران اشاره کرد و گفت: ۵۵ عنوان طرح پژوهشی به عنوان نیازهای اساسی استان از سوی استانداری اعلام شد که تا کنون پنج مورد آن به تصویب رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران نسبت به بی توجهی در جذب ۸۳۰ میلیارد ریالی طرح ۱۵ کیلومتری محور مرزن آباد انتقاد کرد و گفت: اگر این اعتبار که برای تملک اراضی این محور تخصیص داشته جذب نشود، اعتبار برگشت خورده و به استان دیگر تخصیص داده می شود.