لزوم بهره برداری از فاز نخست زباله سوز ساری در ۲۲ بهمن امسال
لزوم بهره برداری از فاز نخست زباله سوز ساری در ۲۲ بهمن امسال
استاندار مازندران با اظهار این که نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله سوز بزرگترین طرح عمرانی و آبروی استان است، گفت: با دستور ویژه شخص رئیس جمهور و پیگیری و اختصاص ۲هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزیر کشور، فاز نخست این طرح ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری خواهد رسید. ‎

ندای تجن- سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در جلسه آخرین اقدام اجرایی زباله سوز ساری با توضیح این نکته که بخاطر بعضی از ترک فعل ها و کوتاهی های مسوولان گذشته، این طرح مهم زیست محیطی با تاخیر و کُندی در اجرا مواجه شده است، افزود: امروز زباله سوز ساری به عنوان مهمترین طرح عمرانی مازندران باید به مرحله افتتاح برسد.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم به این طرح مهم زیست محیطی مازندران توجه ویژه‌ای کرده است و اگرچه طبق برنامه مقرر شده بود که در سفر دوم رییس جمهور به مازندران به بهره‌برداری برسد اما مشکلاتی از جمله تامین اعتبار سبب تاخیر در افتتاح آن شده است.

استاندار مازندران، زباله سوز ساری را بزرگترین طرح عمرانی مازندران توصیف کرد و بیان داشت: متولی اصلی این طرح شهرداری ساری است، یعنی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساری باید نسبت به اجرای این طرح بیشتر از گذشته مسئولیت پذیری را داشته و عملیاتی کار کند.

وی با ذکر این نکته که مجموعه استانداری و بسیج سازندگی مازندران از باب کمک به این طرح که از ریل خود خارج شده بود، ورود پیدا کرده اند، گفت: هر گونه اختلافات مالی یا حقوق شرکت پیمانکار زباله سوز با شهرداری باید حل و فصل شود و شهرداری باید جوابگو باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که قرارداد زباله سوز ساری قراردادی مسأله دار است و بررسی ها نشان می دهد که مشاوران و مسوولان شهرداری گذشته در عقد قرارداد کم کاری کردند، گفت: اکنون شهرداری ساری باید با تشکیل کمیته فنی و حقوقی، مفاد قرارداد زباله سوز ساری را مورد بررسی مجدد قرار بدهد تا مشکلات حقوقی طرح با پیمانکار حل و فصل شود.

وی خاطر نشان کرد: وزیر کشور در سفر به مازندران و بازدید میدانی دستور تخصیص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح زباله سوز را صادر کردند که در حال تزریق و پرداخت به این طرح است.

حسینی پور با ذکر این نکته که باید تشریفات در اجرایی شدن این طرح از بین برود و حتی خرید و نصب تجهیزات باید از داخل کشور تهیه شود، گفت: شهرداری ساری نیز با هدف تسریع شدن تکمیل این طرح باید حمایت مالی بیشتری را به بسیج سازندگی مازندران به عنوان مجری ابنیه داشته باشد.

وی گفت: بسیج سازندگی مازندران در اجرای زباله سوز به نسبت سرمایه گذاری مورد نیاز به درستی عمل کرده است، یعنی در دو سال گذشته بسیج سازندگی مازندران یک هزارو ۶۶۰ میلیارد ریال از دولت گرفته است به طوری که پیشرفت فیزیکی ابنیه طرح به ۹۵ درصد رسید.

استاندار مازندران، تاکید کرد: امیدواریم طبق برنامه همزمان با جشن ۲۲ بهمن امسال کام مردم مرکز استان با افتتاح زباله سوز شیرین تر شود.

بر اساس آخرین گزارش، پیشرفت فیزیکی ابنیه زباله سوز ساری به ۹۵درصد و در بخش نصب تجهیزات نیز به ۸۳ درصد رسیده است.