6میلیارد نفر از مردم جهان فیلم یوسف پیامبر را دیدند
6میلیارد نفر از مردم جهان فیلم یوسف پیامبر را دیدند
تهیه کنندگان خارجی می گفتند در زمانی 99شبکه به صورت هم زمان سریال یوسف پیامبر را پخش می کردند که به نظرم می توان گفت 6میلیارد نفر این سریال را دیدند.افغان ها می گفتند که شبکه‌های تلویزیونی ما چندبار این سریال را پخش کردند.

به گزارش ندای تجن- سریال «یوسف پیامبر» روایتگر زندگی «حضرت یوسف (ع)» از کودکی تا بزرگسالی است. زمانی که او کودک بود برادران حضرت یوسف او را در چاه می اندازند. زمانی که کاروانی برای استراحت قصد آب خوردن از این چاه را داشتند او را پیدا می کنند و با خود به مصر می برند و داستان او از اینجا شروع می شود.

نویسنده و کارگردان این سریال مرحوم فرج الله سلحشور بود که آن را در 45قسمت تهیه کرد و طی سال های 87و 88از شبکه یک سیما پخش شد.

فرج الله سلحشور در دیدار علیرضا صبوری کارگردان و سیداحمدطاهرپور فعال هنری گفت که این فیلم در نزدیک به 110 کشور جهان از جمله افغانستان ، هند و..به نمایش درآمده است.

سلحشور ادامه داد:تهیه کنندگان خارجی می گفتند در زمانی 99شبکه به صورت هم زمان سریال یوسف پیامبر را پخش می کردند که به نظرم می توان گفت 6میلیارد نفر این سریال را دیدند.افغان ها می گفتند که شبکه‌های تلویزیونی ما چندبار این سریال را پخش کردند.

سلحشور با بیان اینکه در زمان ساخت یوسف سریال هایی مانند کلاه پهلوی با 24میلیارد .مختار با 40میلیارد و در چشم باد با 30میلیارد ساخته شد که سریال یوسف با وجود نقش ها و دکورهای بیشتر تنها 12و نیم میلیارد هزینه داشت.

وی از رضایت خاطر رهبری درباره سریال یوسف پیامبر گفت و افزود: وقتی در محضر ایشان رفتم درباره هزینه سریال یوسف پیامبر گفتم که برخی بیشتر اعلام کردند و از ایشان خواستم تا در رسانه ملی اطلاع رسانی شود.

ادامه سخنان زنده یاد سلحشور را در فیلم زیر ببینید:

  • منبع خبر : دریافتی از علیرضا صبوری