انتقاد از گرانی‌های افسارگسیخته اجناس/بذر گندم را به درستی ارزیابی کنید تا کشاورزان خسارت نبینند
انتقاد از گرانی‌های افسارگسیخته اجناس/بذر گندم را به درستی ارزیابی کنید تا کشاورزان خسارت نبینند
امام جمعه ساری از گرانی های افسارگسیخته در مازندران انتقاد کرد و خواستار بررسی دقیق بذر گندم در مازندران شد تا کشاورزان خسارت نبینند.

به گزارش ندای تجن- امام جمعه ساری امروز در خطبه های نماز جمعه درباره اهمیت توجه به مجالس فاطمیه، گفت: وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) به دختر گرامی‌اش فرمودند که فاطمه پاره تن من است، هر که او را اذیت کند مرا اذیت کرده است، آیا اذیت و آزار فاطمه (س) در اذیت هزار و چهارصد قبل خلاصه می‌شود؟ آیا امروز نمی‌شود کسی به حجاب فاطمه (س) توهین کند؟ نکند ما هم در زندگی سبکی را در پیش بگیریم که روح مطهر ایشان را آزار دهیم.

آیت الله لائینی افزود:به مجالس و محافل این ایام توجه کنید، نکند ایام فاطمیه سوژه ای شود که ما به سمت سیاست‌هایی که دشمن می‌خواهد برویم.۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح است، آرزومندیم که وحدت و انسجام در میان اقشار و اصناف روزافزون شود.

وی با بیان اینکه شب یلدا هم در پیش است، همه دور هم و دور بزرگتری جمع می‌شوند، ادامه داد: اسلام دین پیوندهای خانوادگی، خویشاوندی و اجتماعی است، یکی از نمادهای آن شب یلدا و یا پیوند حوزه و دانشگاه است، باید توجه کرد هیچ چیزی بهانه گناه نمی‌شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه روز پژوهش و تحقیق از مناسبت‌های هفته پیش رو است، افزود:پژوهش و تحقیق یکی از نیازهای ضروری جامعه است، در این رابطه یک تذکر و انتقاد را می‌خواهم مطرح کنم، ما مراکز تحقیقات کشاورزی در تشکیلات کشاورزی داریم، به نظر می‌رسد آنچه که باید در این حوزه انجام بگیرد انجام نمی‌گیرد، از جمله در جریان بذر گندم امسال، هم کمبود بذر داشتیم و هم بذرهایی که داده شده بعضا فاسد بودند و به درستی ارزیابی نشده بودند،

وی ادامه داد:اگر ترک فعل‌های مقصرانه در بحران گندم وجود دارد، حتما باید پیگیری شود و همینطور مسئولین در روند سلامت بذرهای گندم امسال توجه بیشتری داشته باشند و برخوردها صورت بگیرد و خسارت اتحادیه کشاورزان باید جبران شود.

آیت الله لائینی بیان کرد:گرانی‌های افسارگسیخته‌ای در اجناس وجود دارد که هر روز یک قیمتی دارد و به نظر می‌رسد که هیچ نظارتی وجود ندارد که باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه آب منطقه ای اخیرا اقدام به گرفتن ۱۴۰ متر از زمین های اطراف یکی از ۱۲۰ رودخانه‌ استان کرده و به نام خودش زده است به این بهانه که متعلق به دولت است، گفت: این یک فاجعه هست و روند علمی نیست، بنده خواستارم اولا این کار حتما باید متوقف شود و ثانیا باید بنشینیم تصمیمات درستی انجام بدهیم، متاسفانه بصورت پنهانی برای خودشان سند هم می زنند، من از ثبت هم گلایه مندم که چطور زمین های مردم را به اسم آب منطقه ای ثبت می کند؟! منابع طبیعی هم گرچه در این خصوص بر آب منطقه ای گلایه دارد اما او هم زمین‌هایی را به بهانه داشتن تصاویری از دهه ۴۰ یا ۶۰ سال پیش به نام خودش ثبت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: گویا دیواری کوتاه تر از کشاورزان پیدا نمی‌شود، هرکس برای خودش تصمیم می گیرد، اینطور نمی شود قطب کشاورزی را مدیریت کرد، محصولات کشاورزان، برنج و مرکبات که پارسال و امسال از نظر هزینه ها و قیمت ها موجبات ضرر و زیان شد و از اینطرف هم به زمین های آنها بخواهد دست‌اندازی صورت بگیرد کار نادرستی است.

وی با بیان اینکه زوار عتبات عالیات از هتل‌ها و تغذیه در نجف ناراضی هستند، افزود: مسئولان باید جزئیات اینها را از زوار بپرسند و ارزیابی کنند، چه کسی گفته که سازمان حج و زیارت که باید ناظم باشد خودش کاروان‌داری کند یا تاجر شود آن هم منحصر و انحصاری، انتظار داریم چنین نواقصی را شاهد نباشیم.

آیت الله لائینی بیان کرد:برخی از مجتمع‌های آب‌رسانی در مناطق آب‌رسانی یک سال است معطل این است که برقشان وصل شود واقعا درست نیست که این خدمات را یک روز به تاخیر بی‌اندازیم امیدواریم مسئولان کار را جدی بگیرند.

وی افزود: اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است و نه تنها نجات پیدا نمی کند که استکبار جهانی هم در همین گرداب غرق خواهد شد.