تولیدکنندگان آمل با قطع برق قهر نکردند/اهمیت نقش‌پذیری جوانان در پیشرفت آمل/لزوم در نظر گرفتن راه‌کار ورود نخبگان به عرصه تصمیم‌سازی
تولیدکنندگان آمل با قطع برق قهر نکردند/اهمیت نقش‌پذیری جوانان در پیشرفت آمل/لزوم در نظر گرفتن راه‌کار ورود نخبگان به عرصه تصمیم‌سازی

به گزارش ندای تجن – دیدار با اقشار مختلف مردم ،خانواده های شهدا،فعالان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آمل در محل فرمانداری این شهر برنامه بعدی بود. معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار و برخی از مدیران کل در محل فرمانداری پیش از این شنونده سخنان این اقشار بودند و در ادامه برخی دیگر به بیان مسائل […]

به گزارش ندای تجن – دیدار با اقشار مختلف مردم ،خانواده های شهدا،فعالان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آمل در محل فرمانداری این شهر برنامه بعدی بود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار و برخی از مدیران کل در محل فرمانداری پیش از این شنونده سخنان این اقشار بودند و در ادامه برخی دیگر به بیان مسائل و مشکلات خود در حضور استاندار پرداختند.

سید نواب طاهری،نماینده انجمن انبوه سازان آمل درباره راه کارهای تخصصی در بخش مسکن و سیستم این حوزه پرداخت .

زهرا علیزاده نماینده جامعه فرهنگیان آمل درباره کمبود بودجه فرهنگی گفت .

وی درباره اهمیت حمایت در بخش درمان از خانواده های مایل به داشتن فرزند هستند صحبت کرد و خواستار خواستار کمک به بانوان سرپرست خانوار شدکه با مسائلی از قبی اداره مسکن، آموزش فرزندان و درمان درگیر هستند.

کورش بزرگ زاده مدیرعامل شرکت تولید لوازم خانگی بس که طرح توسعه در شهرک صنعتی جمشیدآباد داشت گفت که هیچگونه سرمایه ثابت از بانک ها نتوانستند دریافت کنند.

این شرکت یخچال تولیدی خود را با 10سال گارانتی ضد زنگ زدگی عرضه می کرد و خواستار حمایت دولت بود.

یک بانوی فعال در بخش صنایع دستی نیز که کارمند دولت بود و در بخش صنایع دستی نیز مشغول به کار است گفت که 12نیروی کار دارد و از توان خواهان حمایت کاری می کند اما تاکنون تسهیلاتی به او اختصاص نیافته چون کارمند بود.

ایزدی از فعالان بخش گل و گیاه نیز درباره مسائل این حوزه صحبت کرد.

 استاندار مازندران نیز در ادامه به بیان ظرفیت ها و توانمندی های آمل پرداخت.

سیدمحودحسینی پور با بیان اینکه آمل به پایتخت برنج استان شهرت دارد ، ادامه داد:قدمت بازار چهارسوق به 900سال گذشته باز می گردد و اگر نسل جدید به درستی تاریخ و تمدن را بداند بسیار می تواند به ما کمک کند.

حسینی پور با اشاره به سخنان مطرح شده در جلسه، گفت:سند آمایش سرزمینی ما خوب است اما نتوانستیم براساس موقعیت ژئوپلتیک استان که کریدور شمال به جنوب از این سمت عبور می کند سهم آمل را مشخص کنیم.وی خواستار افزایش تحرک و نقش پذیری جوانان شد.

استاندار مازندران افزود:یک سری تهدیدات فرهنگی،چالش ها و آسیب هایی در کشور داریم اما سرجمع انقلاب ایران فرهنگ و تمدنی دارد که توانست جهانی شود.

حسینی پور با بیان اینکه در حرکت به سمت صنعتی کردن حوزه های مختلف هستیم که اتفاقات خوبی در حال انجام است، اضافه کرد:222بنگاه اقتصادی را در طول 2سال احیا کردیم بسیاری باور نداشتند که در حوزه اقتصادی چه اتفاقی میفتد اما در این دولت استراتژی عوض شد و به شعار «ما می توانیم»بازگشت.

وی ادامه داد:ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تمام شهرستان ها حضور یافت و اکنون نرخ بیکاری استان 2درصد کمتر از نرخ بیکاری کشور است.در شهرستان آمل تولیدکنندگان قطع برق را تحمل کردند و قهر نکردند ملت محکم همین ویژگی را دارد .

استاندار مازندران با بیان اینکه آمل با بقیه شهرستان ها متفاوت است،ادامه داد:این شهر باید نقش تمدنی خود را حفظ کند ،کارگروه های مختلف و نمایندگان اقشار باید در فرمانداری حضور یابند و سخنان خود را بزنند.مرکز مدیریت عالی شهرستان باید قوی شود و باید راه کار ورود نخبگان در تصمیم سازی شهرستان را پیدا کرد.

حسینی پور خواستار تقویت صنایع کشاورزی در گام نخست شد و گفت:باید از کشورهای همسایه عربی گردشگران را به پای دماوند بیاوریم ،سیما و منظر شهری هم دارای اهمیت است که باید به آن توجه شود.

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی برنامه دیگر استاندار بود.

معاون اقتصادی استاندار مازندران به همراه برخی از مدیران پیش از این با مدیران واحدهای تولیدی، خدماتی و گردشگری در حال صحبت بودند.

در ادامه مدیران شرکت های مختلف از جمله خزرالکتریک، مجموعه گردشگری در جاده هزار آمل، کارآفرین پرورش اسب کاسپین و.. به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در جلسات مدیران متوجه چگونگی حل مشکلات اقتصادی می شوند، گفت:ستاد تسهیل در راه اندازی واحدهای تولیدی تاثیرگذار بود. تمام مصوبات ستاد تسهیل توسط استانداری پیگیری می شود،اگر جلسه به پایان رسید و درباره موضوعی صحبت نشد هم در ستاد تسهیل استان مورد پیگیری و مصوب می شود.

سید محمودحسینی پور با بیان اینکه نه تنها قطب صنعتی در آمل باید حفظ شود بلکه آمل باید مرجعیت خود را در تبادل کالا و صادرات را داشته باشد،ادامه داد:فعالان اقتصادی باید چشم انداز جدیدی را برای شهرستان ایجاد کنند و اگر کسی تولیدی جدیدی مانند توت فرنگی انجام داد بلافاصله در شهرستان زمانی که استاندارد دریافت کرد باید تولید توسعه یابد.

حسینی پور با اشاره به اینکه با توجه به قیمت فروش و صادرات توت فرنگی می تواند در آمل برند شود، افزود:با توجه به اینکه کشورهای چین،روسیه و هند بازار هدف ما هستند پس برندسازی برخی محصولات کمک می کند.

استاندار مازندران با بیان اهمیت افزایش بهره وری اراضی کشاورزی، گفت:بخش خصوصی باید وارد عرصه دانش بنیان شود و اگر بخواهید معطل دولت بمانید که کاری انجام دهد نمی شود ما می توانیم حمایت کنیم مانند این جلسات را برگزار و تسهیلات بدهیم اما باید ارتباط میان دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان برقرار شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه آمل را نباید به روزمرگی رها کرد،افزود:شهرک صنفی اتومبیل در کشور می تواند منطقه ویژه شود و میدان میوه و تره بار هم در حال آماده سازی است.