سومین دوره مسابقات علمی مهارتی علوم و مهندسی کشاورزی به میزبانی آموزشکده کشاورزی ساری برگزار شد
سومین دوره مسابقات علمی مهارتی علوم و مهندسی کشاورزی به میزبانی آموزشکده کشاورزی ساری برگزار شد
سومین دوره مسابقه علمی مهارتی علوم و مهندسی کشاورزی با حضور ١۵٠ دانشجو در سه رویداد تولیدات گیاهی و گیاه پزشکی، علوم دامی و مکانیک ماشین‌های کشاورزی طی دو روز و در دو بخش علمی (آزمون تئوری) و مهارتی (آزمون عملی و میدانی) در آموزشکده کشاورزی ساری برگزار شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دانشگاه؛ مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات همزمان با مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از برگزیدگان بخش دانشجویان و اساتید با حضور دکتر حسن سلمانی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران، معاونین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران، دکتر دوستعلی دهقان رئیس آموزشکده کشاورزی ساری، مهندس علی محمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران، مسئولین، اساتید و دانشجویان این آموزشکده در ٣ دی برگزار شد.
 

دکتر حسن سلمانی تیله نویی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مسابقات بسیار عالی گفت: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای، نخبه‌های به معنای واقعی هستند. دانشگاه‌ها در آینده رسالتشان تغییر خواهد کرد و یا باید بپذیرند که مانند شما بشوند یا باید از گردونه حذف شوند. ۹۰ درصد دانشگاه‌ها در آینده به سمت و سوی مهارت آموزی می‌روند که اکنون شما بر اساس آن تحصیل می‌کنید.

وی افزود: بسیاری از مخترعین و مبتکرین در جهان در واقع نخبه مهارتی بوده‌اند. عامل اصلی ابداع و ابتکار، حس نیاز در جوامع بشری بوده است. باید نیازهای آینده را بشناسیم و در مسیر توسعه تکنولوژی گام برداریم.
 

دکتر دوستعلی دهقان، رئیس آموزشکده کشاورزی ساری، در این مراسم بیان داشت: در دهه ۶۰ و ۷۰  با سیل عظیمی از جوانانی که مشتاق بودند در دانشگاه تحصیل بکنند، روبرو بودیم. بدین منظور، دانشگاه‌های متعدد و متنوعی با ماموریت‌های مختلف در کشور راه‌اندازی شد و این موضوع که دانشگاه‌ها تا چه حد نسبت به اجرای آن ماموریت‌ها موفق بوده‌اند، نیاز به پژوهش میدانی دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس خروجی ها و فضای سطح جامعه می‌توانیم بگوییم دانشگاه ها به لحاظ کمی تعداد فراوانی فارغ التحصیل به بیرون داده‌اند و از لحاظ کیفی آن چیزی که مد نظر بود، صورت نپذیرفت. باید آموزش‌های مهارتی در کشور و جوانان جامعه نهادینه شود.
 

در ادامه مراسم، نفرات برتر این رویداد در 3 بخش مسابقات معرفی شدند. دانشجویان برتر در بخش رویداد مکانیک ماشین‌های کشاورزی امیرحسین رجبی، محسن اکبرزاده و یوسف یوسفیان با کسب مقام های برتر، لوح تقدیر و هدایای خود را دریافت نمودند. در بخش رویداد تولیدات گیاهی و گیاهپزشکی محمدمهدی سلحشور، سید یحیی هاشمی و علی رضا شعبانپور مقام های برتر را کسب کردند. در بخش رویداد علوم دامی بهنام اسدی، علی گنجیان و احمدرضا علیزاده مقام های برتر را به خود اختصاص دادند.
 

شایان ذکر است تقدیر از اساتید پژوهشگر برتر دکتر محدثه امیری، دکتر فاطره کریمی و دکتر سعید پاک طینت و نیز امضای تفاهمنامه همکاری بین آموزشکده کشاورزی ساری و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

رئیس مسابقات دکتر دوستعلی دهقان، دبیر علمی مسابقات دکتر رسول لقمانپور زرینی و دبیر اجرایی مسابقات مهندس حسین مهدوی بوده اند.

تدوین شیوه‌نامه، طراحی سوال و اجرای مراحل مسابقات توسط کمیته‌های علمی و داوران متشکل از اساتید تخصصی آموزشکده کشاورزی ساری صورت پذیرفت.

کمیته علمی و داوران:

بخش تولیدات گیاهی و گیاه پزشکی: دکتر حسن عرب، دکتر سمیه طایفه، دکتر محدثه امیری، دکتر عارفه اصغری، دکتر فاطره کریمی، دکتر سهیل معنوی، دکتر فریما دعائی، دکتر فاطمه خنیده.بخش علوم دامی: دکتر حسن نبی پور، مهندس مصطفی حیدری زاد، مهندس محمود عزتی، دکتر کمال سحرخیز، دکتر مهدی بهاری.بخش مکانیک ماشین‌های کشاورزی: دکتر علی عالیشاه، مهندس مجید عابدی، مهندس فرژین تیرگر.