سومین رویداد ملی روایت حبیب برگزار می‌شود
سومین رویداد ملی روایت حبیب برگزار می‌شود
این ویژه برنامه سه سال متوالی به صورت یک رویداد فرهنگی هنری توسط حوزه هنری در سراسر کشور برگزارمی شود.

ندای تجن-رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی روایت حبیب در ایام سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سیدالشهدای جبهه مقاومت در این خطه از شمال کشور، اظهار کرد: این ویژه برنامه سه سال متوالی به صورت یک رویداد فرهنگی هنری توسط حوزه هنری در سراسر کشور برگزارمی شود.

مهدی معصومی گرجی- با بیان اینکه دومین دوره روایت حبیب سال گذشته به همت حوزه هنری در ساری، قائم شهر ونکا به صورت میدانی وصحنه ای اجرا شد،افزود: این رویداد امسال سه شنبه ۱۲دی ماه ساعت ۱۹با شعار «جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی» در زورخانه مرحوم عمادی ساری برگزار خواهد شد.

معصومی گرجی با بیان اینکه تلاش داریم با زبان هنر ازرشادت ها، سلحشوری ها، اخلاق،منش و مرام سردار سلیمانی برای مردم روایت داشته باشیم،گفت: شعرخوانی، نقالی، اجرای نمایش، اجرای مرشد، روایت خاطرات سردار سلیمانی، اجرای تک خوان موسیقی محلی و … برای این رویداد تدبیر شده است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران مازندرانی که در عرصه های بین المللی حاضر به رقابت با نماینده رژیم صهیونیستی نشده اند نیز در قالب روایت حبیب معرفی و تجلیل می شوند، یادآورشد: این برنامه به صورت زنده از شبکه استانی مرکز تبرستان روی آنتن می رود.

معصومی گرجی با بیان اینکه یک اثر هنری(نقاشی دیجیتال) نیز در ویژه برنامه روایت حبیب رونمایی می شود، گفت: اداره کل ورزش و جوانان مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، شهرداری ساری و سپاه کربلا برای اجرای این برنامه فرهنگی هنری همکار حوزه هنری خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مردم داری یکی از ویژگی های رفتاری سردار قاسم سلیمانی بود از این رو تلاش داریم این ویژگی سردار سلیمانی برای جامعه با زبان هنر تبیین شود، بیان کرد: شهید سلیمانی به ورزش پهلوانی و زورخانه ای نیز توجه ویژه داشتند و با نَفَس پهلوانان هم نَفَس بوده اند باید این روحیه پهلوانی شهید سلیمانی که با تاسی از مرام پهلوانی امیرالمومنین علی(ع) در سیره سردار سلیمانی نقش بسته بود به همگان معرفی شود.