تکمیل طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل شتاب گرفت
تکمیل طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل شتاب گرفت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، حمایت دولت برای توسعه زیر ساخت دانشگاه علوم پزشکی بابل را ستودنی دانست و گفت: با توجه به سیاست دولت سیزدهم که تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته است، فرایند تکمیل طرح های عمرانی و زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی بابل شتاب گرفته است.

ندای تجن- سیدعلی مظفرپور شامگاه ۷ دی ماه در بازدید وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستان‌های بابل و بابلسر، اظهار کرد: از مجموع ۲۹ طرح نیمه تمام دانشگاه که شامل ۶۸ هزار و ۳۶۰ متر مربع است، ۵۰ هزار متر مربع درمانی و بقیه آموزشی، فرهنگی و ورزشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: احیای ۲۲ پروژه از مجموع ۲۹ طرح نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی بابل در دولت سیزدهم از افتخارات ماندگار دولت مردمی است.

وی ادامه داد: احیا و پیشرفت ۹۸ درصدی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی نوین امیرکلا، ساخت مرکز دیالیز یکصد تختخوابی توسط خیرین، پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت مرکز جدید درمان نازایی حضرت فاطمه زهرا (س) (در این مرکز تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نوزاد متولد شد)، پیشرفت ۹۸ درصدی ساختمان دندانپزشکی بابل، شروع عملیات و پیشرفت ۲۰ درصدی بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی شهید رجایی بابلسر با ظرفیت توریست درمانی، شروع ساخت مرکز جامع تشخیصی، پیشرفت ۹۰ درصدی سلامتکده طب ایرانی بابل به عنوان نخستین کلینیک تخصصی طب سنتی در شمال کشور و اتمام ساخت مرکز نوآوری گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، از جمله پروژه‌های این دانشگاه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اتمام ساختمان نمایشگاه فرهنگی، اتمام فاز نخست ورزشگاه بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بابل بوده است.

مظفرپور با بیان اینکه از دیگر اقدامات شاخص، پشتیبانی و اجرای طرح‌های خدمات درمانی رایگان به شهروندان در غالب طرح سی شب سی مسجد بود که با استقبال بی‌نظیر مردم شهرستان و رضایت مندی بی سابقه آنان در طول این سال‌ها بوده است، اظهار کرد: حمایت از مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیگر اقدامات شاخص این دانشگاه بوده که منجر به بازگشت شنوایی در ۹۸ کودک ناشنوا شده است.

وی یاداور شد: دانشگاه علوم پزشکی بابل در افق و چشم انداز پیش روی خود قصد دارد تا با راه اندازی دانشکده داروسازی، ورزشگاه بانوان، تکمیل بیمارستان ۳۲ تخت خوابی بندپی شرقی، کلینیک ویژه لاله آباد، تکمیل بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی شهید رجایی در بابلسر با هدف توریسم درمانی، مرکز توانبخشی بیمارستان شهید یحیی نژاد، راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی چشم، اقدام جهت اخذ مجوز برای بیمارستان های ۳۰۰ تختخوابی جایگزین یحیی نژاد و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان گام‌های بلندی را در جهت بهبود و ارتقاء خدمات بهداشت و درمان به مردم شهرستان بابل و هم استانی های دیگر ارائه کند.

 مظفرپور گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل که در سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد، در سال ۱۳۶۴ اولین گروه دانشجو را پذیرفت که این امر سبب شد تا این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۱۰ دانشکده شامل دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، داروسازی، توانبخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی و یک پژوهشکده است

 مظفرپور گفت: در حال حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل بیش از چهار هزار و ۳۰۰ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد که برای نخستین بار ۲۴ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کرد.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، با بیان این مطلب که خدمت رسانی به بیماران غیر بومی از سراسر مازندران و استانهای دیگر افتخار ماست، افزود: درصد اشغال تخت در بیمارستان‌های دولتی بابل، حدود ۸۰ درصد است که در تعاریف بیمارستانی، این آمار میزان بالایی محسوب می‌شود.

 مظفرپور اظهار کرد: بیشتر بیماران بستری غیر بومی در مازندران، از غرب این استان هستند. البته از استان‌های همجوار هم بیماران، برای درمان به بابل مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا به عنوان تنها بیمارستان فوق تخصصی دولتی کودکان در شمال کشور است. حدود ۶۰ درصد از بیماران این مرکز از شهرهای دیگر استان و نیز استان‌های مختلف کشور هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه حضور پزشکان مجرب و تجهیزات پیشرفته، سبب مراجعه بیماران غیر بومی به بابل است، ادامه داد: خدمت رسانی به جمعیت بیش از نیم میلیون نفری شهرستان بابل و شهرهای دیگر کار بسیار بزرگی است که کادر درمان انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: انجام بیش از یک هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه، بیش از ۳۳۰ پیوند مغز استخوان و انجام کاشت حلزون شنوایی برای ۹۸ کودک مبتلا به ناشنوایی، از جمله خدمات ماندگار این دانشگاه و مراکز درمانی آن است.

مظفرپور تصریح کرد: انتظار بیماران و کادر درمان و همه خدمتگزاران مردم آن است که در توزیع اعتبار این نکته لحاظ شود که مراکز درمانی بابل فقط به بیماران این شهر خدمت رسانی نمی کند و خدمات آنها فرا شهرستانی است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا