شورای مشورتی توسعه گردشگری ساری با همکاری بخش خصوصی تشکیل می‌‌شود
شورای مشورتی توسعه گردشگری ساری با همکاری بخش خصوصی تشکیل می‌‌شود
سرپرست اداره میراث ساری از تشکیل شورای مشورتی توسعه گردشگری ساری با همکاری بخش خصوصی خبرداد.

به گزارش ندای تجن – چند روز پیش سرپرستی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساری طی حکمی از سوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان به قاسم قادری سپرده شد.
بر اساس این گزارش ، جمعی از فعالان صنایع‌دستی ، گردشگری و راهنمایان باهدف آشنایی و هم‌اندیشی هفته گذشته با رئیس اداره میراث‌فرهنگی ساری با وی دیدار کردند.
در این جلسه بخشی از مشکلات حوزه های صنایع دستی و گردشگری توسط فعالین این بخش‌ها مطرح و بررسی شد.


در ادامه سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساری نیز با بیان اینکه جهت برنامه ریزی و حرکت در مسیر توسعه گردشگری نیاز به بانک اطلاعاتی می‌باشد از تهیه و تدوین بانک اطلاعات گردشگری و صنایع دستی در ساری خبر داد و گفت: طراحی نقشه گردشگری ساری با جانمایی عناوین بوم‌گردی، صنایع‌دستی و خانه مسافر و دیگر تاسیسات گردشگری در دستور کار می‌باشد .
قاسم قادری با تأکید بر داشتن برنامه و طرح عملی برای پیشبرد برنامه‌های حوزه گردشگری افزود: تشکیل شورای مشورتی توسعه گردشگری در ساری گام نخست در این مسیر می‌باشد.


قادری با اشاره به اینکه نبود خانه صنایع‌دستی در این شهرستان سبب مشکلاتی برای فعالان این حوزه گردیده است ادامه داد: در آینده نزدیک با هماهنگی صورت گرفته ((خانه صنایع دستی ساری)) با همکاری فعالان این حوزه و انجمن صنایع دستی راه اندازی می گردد .
وی ایجاد خانه خلاق در ساری و تلفیق دو حوزه دانش‌بنیان و هنر سنتی در حوزه صنایع دستی جهت احیا و حفظ این صنعت را مهم برشمرد و اظهار داشت باید برای دریافت مجوز در این زمینه نیز اقدام گردد.
قادری افزود: در حوزه میراث فرهنگی ایجاد موزه در ساری یکی از مطالبات شهروندان عزیز می‌باشد که با عنایت ویژه مدیرکل ولایی میراث فرهنگی مازندران و فرماندار جهادی مرکز استان در حال پیگیری می‌باشد .
وی در پایان از همه فعالان و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و میراث فرهنگی برای پیشبرد اهداف سازمانی دعوت به همکاری نمود .