انتظار 6ساله دانش آموزان برای دریافت شیر رایگان پایان یافت
انتظار 6ساله دانش آموزان برای دریافت شیر رایگان پایان یافت
توزیع شیر رایگان که از سال ۹۶ در مدارس سراسر کشور متوقف شد پس از وقفه ۶ ساله با تامین  اعتبار از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳  آغاز شد که علت تاخیر چندماهه در  استان، تاخیر جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از جلسات با شرکت‌های لبنی استان بود.

به گزارش ندای تجن – ‌‌زنگ آغاز توزیع رایگان شیر میان دانش‌آموزان دوره ابتدایی امروز  به‌صورت همزمان با مدارس سراسر استان در دبستان دخترانه شاهد بابلسر نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم با توصیه به دانش‌آموزان این مدرسه برای مصرف شیرها در مدرسه و پرهیز از انتقال آن به منزل گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس دولتی ۱۴ شهرستان مازندران در مرحله اول مشمول دریافت شیر رایگان خواهند شد و توزیع شیر رایگان در مدارس مابقی شهرستان‌ها  ۱۰ روز آینده آغاز می شود.

حسین کمالی با بیان اینکه بیش از ۲۲۶ هزار و ۸۰۰ دانش آموز استان مشمول دریافت شیر رایگان در مدارس خواهند بود  افزود:در مرحله نخست ۱۰۶ هزار دانش آموز مازندرانی شیر رایگان دریافت خواهند کرد تا در روزهای آینده شرکت‌ها و کارخانه‌های دیگر به این طرح اضافه شوند.

کمالی با اشاره به تاخیر چندماهه در توزیع شیر در مدارس مازندران  افزود: برخی از شرکت‌های لبنی استان، ظرفیت تولید زیاد مورد انتظار ما را نداشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در رابطه با مدارس روستاهای کوهپایه‌ای نیز گفت: شیرهای توزیع شده در مدارس دوردست، طبیعتا باید از نوع استریل شده باشد که به دلیل ماندگاری پایین شیرهای پاستوریزه، توزیع آنها در این مدارس تا اقدام عملی وزارت آموزش و پرورش برای هماهنگی با شرکت‌های لبنی در تولید شیرهای استریل مورد نیاز برای توزیع در  این مدارس و تحقق این امر  تا ۱۰ روز آینده ، امکان پذیر نیست.

کمالی با اشاره به همکاری ۱۴ دستگاه در اجرای این طرح، گفت: توزیع شیر رایگان که از سال ۹۶ در مدارس سراسر کشور متوقف شد پس از وقفه ۶ ساله با تامین  اعتبار از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳  آغاز شد که علت تاخیر چندماهه در  استان، تاخیر جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از جلسات با شرکت‌های لبنی استان بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما