شهر ساری باید الگو باشد/تکمیل پروژه‌های شهر نیاز به حمایت دارد
شهر ساری باید الگو باشد/تکمیل پروژه‌های شهر نیاز به حمایت دارد
در جلسه روز گذشته شورای شهر ساری بر حمایت جدی نماینده ولی فقیه در استان نسبت به تکمیل پروژه ها تاکید شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در روز یکشنبه 10دی ماه سال جاری ضمن حضور در شورای شهر ساری در دیدار با اعضای شورا، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمانها و جمعی از کارکنان شهرداری، ضمن گرامیداشت سالروز خجسته میلاد بانوی دو عالم فاطمه الزهرا (س) و فرزند گرامی‌اش امام راحل، اظهار کرد: همچنین سالروز شهادت سردار دلاور سلیمانی عزیز و شهادت سید رضی موسوی یکی از همرزمانش، سالروز شهادت سردار شهید فخری زاده و مناسبت وفات حضرت ام البنین (س) و همچنین سالروز ارتحال حضرت علامه مصباح یزدی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: خداوند دو آینده را از نظر یادآوری بیان می‌کند، یک آینده در همین دنیا نسل‌های بعدی از شما چگونه یاد می‌کنند و یک آینده هم برای روز قیامت است، دسته ای که عملکرد خود را در آن روز می‌بینند یا احساس رضایت می‌کنند یا شرمنده اند، اینجا هم همینطور است خدمت‌گزاران مردم باید از عملکرد خود راضی باشند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه انسان از خود پرونده نیک به‌جای بگذارد خوب است، تصریح کرد: در مدیریت این شهر گرچه خدمات زیادی صورت گرفته اما مشکل زیاد داریم، نظام مسائل شهرتان را در دست دارید پس می‌توانید در پایان سال یک گزارش کار برای خود و خدای خود تعیین کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: مرکز استان به اسم نیست، شهر ساری باید الگو باشد، بزرگ بودن یک مسئله و بزرگی کردن یک مسئله دیگر، ساری باید برای همه شهرهای مازندران بزرگی کند، ساری خوب باشد مابقی شهرها خوب خواهند بود.

امام جمعه ساری یادآور شد: هر شهر شهرداری، شهرسازی و شهربانی (امنیت) می‌خواهد، اینکه ظاهر شهرسازی کج باشد و بی ضابطه باشد خوب نیست، حال به ما بگوئید که چه قدم موفقی در توسعه این شهر برداشتید، در بحث حمل و نقل روان و آسان شهر چه کارهایی انجام دادید؟ باید حرفی برای گفتن داشته باشید که این همان بزرگی کردن است.

این مسئول عنوان کرد: وضعیت کمربندی ساری افتضاح است، پسماند حدود ده یازده سال تلنبار شده است، اگر امروز زباله‌سوز افتتاح شود تازه ما پنجاه سال عقب هستیم، اما الان می‌گویند ۲۵۰ میلیارد دیگر خرج دارد چه معنی‌ای می‌دهد؟ 

وی با اشاره به نارضایتی معلولان ساروی از وضعیت مناسب سازی‌ها و حمل و نقل، عنوان کرد: البته این جمع را خدوم و دلسوز می‌دانم، بار واقعا بار سنگینی است، پنج‌هزار نیرو در شهرداری، همین خودش محصول یک نابسامانی بوده، این بار به دوش چه کسی است؟ چگونه باید حقوقشان را پرداخت کرد؟ چقدر برای عمران و آبادانی شهر می‌ماند؟ تمام دغدغه و حواس شهردار صرف همین می‌شود و نه مشکلات و پروژه‌های بر زمین مانده شهر، آیا فضای کار به اندازه پنج هزار نفر است؟ نیست مسلما، تراکم نیروی کار در اتاقی که ظرفیت دو نفر را دارد با چندین نفر پر شود ضایعات اخلاقی و دخالت در کارها و موارد دیگر را به همراه دارد، این همه هزینه و در نتیجه رضایت‌مندی صفر چه فایده‌ای دارد؟ 

آیت الله محمدی لائینی در پایان عنوان کرد: من می‌گویم بنشینید دو کار بزرگ انجام بدهید بهتر از این است که در ده ها ریزه کاری مشغول شوید، مثلا همین انتقال میدان بار جدید اقدام بزرگی بود، کارتان را دانش بنیان کنید، ما با دانش بنیان کردن مدیریت زودتر و بهتر به نتیجه می‌رسیم، با همین کیفیت و هزینه‌ها که بیان کردید اگر جلوی هرزها و اضافه‌ها را بگیرید باز هم چیزهایی می‌ماند، به فکر پرداخت به موقع حقوق و مزایای این کارگران باشید اینها خانواده دارند، کمک‌های کالایی خوب است تورم را زیاد نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر ساری-گفتنی است پیش از سخنان نماینده محترم ولی فقیه ، پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری ضمن خیر مقدم به مدعوین جلسه به حماسه 9 دی‌ اشاره کرد و آنرا از درخشان‌ترین روزهای حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تجلی بصیرت و زمان‌شناسی آحاد ملت شریف ایران و میثاق امت با ولایت برشمرد که درس‌ها و عبرت‌های بزرگی را برای ملت ما بهمراه داشت و خیر و برکاتش در عزت و اقتدار نظام اسلامی تجلی پیدا کرده است .

وی به تلاش مومنانه و همتِ انقلابی حماسه سازان ۹ دی، ارج نهاد و افزود : با توکل به خداوند بزرگ و در سایه عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر (ارواحنافداه) تحت زعامت رهبر معظم انقلاب و البته با حفظ بصیرت ، شاهد عزت و اقتدار هرچه بیشترِ کشور و ملت بزرگ ایران خواهیم بود.

شعبانی سپس به 13 دی میلاد باسعادت دُخت گرامی نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه سلام الله علیها و روز زن و همچنین سالروز ولادت معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام رحمت الله علیه اشاره کرد و این روز فرخنده را به همه هموطنان خصوصا همشهریان عزیز تبریک گفت.

وی یادآور شد :  در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی قرار داریم که با شعار شهید القدس برگزار می شود لذا به روح بلند این مرد بزرگ و فرمانده دلاور جبهه مقاومت و یاران و همرزمان ایشان از جمله شهید سید رضی موسوی درود میفرستیم . در ضمن روز شهادت این سردار بزرگ به عنوان روز جهانی مقاومت نامگذاری شده که این روز را نیز گرامی میداریم .

رئیس شورای شهر ساری بحث انتخابات پیش رو را نیز مورد توجه قرار داد و گفت :  انتخابات ؛ از مهمترین راهبردهای مردم سالاری و گردش مسئولیت هاست و انتخابات سالم و حداکثری قطعا به کاهش مشکلات و پیشرفت کشور منجر خواهد شد . تاکید رهبر فرزانه انقلاب این است که چهار اصل سلامت ، امنیت ، مشارکت و رقابت باید در انتخابات پیش رو تجلی داشته باشد و این امر با حضور آگاهانه و مسئولانه در انتخابات محقق خواهد شد . 

وی در ادامه خاطر نشان کرد :  ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری تلاش کرد ضمن انجام وظایف و ماموریتهای قانونی خود بگونه ای عمل کند که چالش ها به حداقل برسد و اعتماد از دست رفته نیز احیا گردد . در این مسیر اگرچه موانع و محدودیتهایی را در پیش داشته اما با دغدغه مندی و تعامل و اتحاد اعضا و بکارگیری حداکثر توان خود در انجام دو وظیفه خطیر نظارت و تصمیم گیری و ایجاد تغییر و تحول در مدیریت اجرایی شهر ، توانست تا حدود زیادی بر مشکلات فائق آمده و فضا را برای گردش امور و حرکت چرخهای مدیریت شهری مهیا سازد.

شعبانی اضافه کرد : در این مسیر همواره از حمایت ها و هدایتهای نماینده محترم ولی فقیه در استان و تعامل استاندار محترم و ولایی و فرماندار جهادی و همچنین از همکاری و حمایت نمایندگان محترم مردم ساری در مجلس و همراهی همشهریان فهیم و صبور  بهره مند بودیم که در همین فرصت از همه عزیزان تشکر و قدردانی می نمائیم .

وی در خاتمه از حضرت آیت الله محمدی لائینی  خواست  همچون گذشته شهرداری ساری را مورد توجه ویژه قرار دهد چراکه اجرای پروژه ها ی شهر با کندی پیش می رود و تکمیل پروژه های اساسی از جمله تکمیل پروژه نیروگاه زباله ، هدایت آبهای سطحی ، ادامه و تکمیل پروژه پل تا پل و روگذر سه راه جویبار نیاز به حمایت جدی دارد.

سید حسین یوسفی نایب رئیس شورای شهر ساری نیز تصریح کرد : برغم تلاش و پیگیری اعضای شورا و شهردار متاسفانه شهرداری ساری وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند حمایت جدی است .

وی سوء مدیریت و قانون گریزی را از مشکلات جامعه برشمرد و گفت : سلیقه محوری جای شایسته سالاری را گرفته و نخبگان در جایگاه مدیریتی قرار نمی گیرند در حالیکه مدیریت یک علم است و تصدی مدیریتها بدون دانش مدیریتی ، خسارتبار خواهد بود .

یوسفی با تاکید بر اینکه ما منتخب مردم هستیم و باید پاسخگوی آنان باشیم ابراز امیدواری کرد مجموعه مدیریت شهری شرمنده مردم نشود .

سید ذوالفقار شریفی عضو شورای اسلامی شهر ساری یادآور شد : در راستای بهبود شرایط مدیریت شهری ما شهردار منتخب خود را استیضاح و برکناتر کردیم و دست به انتخاب مجدد شهردار زدیم که خوشبختانه در بهبود شرایط موثر واقع شد .

وی گفت : در حال حاضر تعامل شهرداری با مدیران ارشد استان و شهرستان و دستگاههای اجرایی و نمایندگان خوب است و ان شاء الله منجر به گشایش امور خواهد شد .

سید رحمان میرشجاعی دیگر عضو شورا نیز تاکید کرد : برای عملکرد دو سال اندی گذشته نمره قبولی بخودم نمیدهم چون مردم و نیروها  از شورا و شهرداری راضی نیستند و در این شرایط بزرگان شهر باید تکیه گاه شهرداری باشند.

وی افزود : امروز با شعار نمیتوان امید را به جامعه تزریق کرد بلکه با عملگرایی باید با مردم حرف زد .

میرشجاعی از نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه یاد کرد که باید حفظ شود و تاکید کرد : برای این منظور باید به راهبردهایی اندیشید که با کمترین آسیب موجب ساماندهی نیروها شود .

محمد حسین قبادی شهردار ساری با تشکر از حمایت نماینده محترم ولی فقیه در استان و همراهی برادرانه  اعضای شورا افزود : شهرداری حدود 1500 میلیارد تومان بدهی انباشته از گذشته دارد که ما توانستیم بخشی از آن را بپردازیم و حقوق نیروها را نیز ترمیم کردیم .

وی گفت : در بحث فعالیتهای فرهنگی اجرای تورهای رایگان گردشگری ، سوگواره حسینی ، جشنواره کئی پلا ، جشن روز ملی کودک ، یادواره شهدای شهرداری و تقدیر از عوامل فیلم شهدای خان طومان را داشتیم.

شهردار ساری با اعلام اینکه 285 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه زباله سوز جلب کردیم از 86 هزار متر مکعب آسفالت معابر ، 45 هزار متر مربع زیر سازی و 35 هزار متر مربع پیاده رو سازی و همچنین لایروبی رودخانه تجن بعد از 6 سال ، تامین روشنایی معابر و تامین اعتبار برای ادامه پروژه های پل تا پل و پارک جنگلی شهید نوبخت به عنوان دیگر اقدامات شهرداری نام برد .

قبادی ابراز امیدواری کرد در کنار اعضای شورا و با حمایت نماینده محترم ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان توان مضاعفی برای سازندگی ساری شکل بگیرد