اجرای صحیح قانون قیمت‌گذاری گندم کشور را به خودکفایی در این محصول می‌رساند
اجرای صحیح قانون قیمت‌گذاری گندم کشور را به خودکفایی در این محصول می‌رساند
سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس،گفت:نتیجه نشست های شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی،خرید هفت میلیون و ۴۰۰ هزارتن درسال گذشته و ۱۰ میلیون و ۳۵۰هزار تن گندم ازکشاورزان بود.

ندای تجن- علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در جریان بازدید از حوزه انتخابیه خود از افتتاح اولین انجمن مطالعات هوش و استعداد ایران با حضور “دکتر رحیمی” رییس دانشکده علوم پزشکی خمین و دیگر مسئولان شهرستان خبرداد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود:انجمن علمی مطالعات هوش و استعداد ایران به‌منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی و توسعه کیفی  نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های هوش و استعداد فعالیت‌های خود را آغاز می‌ کند.

وی به دیدار با “بهاور” رئیس سازمان تعاون روستایی استان به همراه “عبدی” رئیس سازمان تعاون روستایی خمین اشاره و مطرح کرد:  با ” خوشنویسان” مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی و “عسگری” رئیس شرکت شهرک های صنعتی شهرستان خمین دیدار و گفت و گویی انجام شد. 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست درخصوص مسائل زیرساختی از جمله آب ،برق ،گاز و… ، جذب سرمایه گذار ، انتقال پساب، واگذاری زمین بحث و تبادل نظر شد.

نظری به دیدار  با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به همراه آیت اله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ، “مخلص الائمه” استاندار مرکزی و جمعی از دست اندرکاران هفته فرهنگی بر آستان آفتاب اشاره کرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم به  جلسه با مردم دهستان گله زن  اشاره و تاکید کرد:در نشست صمیمانه با اهالی این دهستان پای صحبت های دهیاران و‌ شوراهای اسلامی نشستیم.در این نشست “آمره‌ای” مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی، فرماندار شهرستان و بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان محلی از جمله مدیران آبفا،راهداری ،صمت و رئیس جهادکشاورزی نیز برای بررسی مشکلات دهستان گله زن حضور داشتند.

وی به جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانش آموزان استثنایی و اُتیسم اشاره و افزود:بررسی مسائل و مشکلات دانش آموزان استثنایی و اتیسم با حضور دکتر خسرونیا مدیرکل آموزش استثنایی استان،حسنخانی معاون آموزشی استثنایی استان ،دکتر رحیمی رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین، دکتر خلیلی معاون آموزشی دانشگاه آزاد،دکتر ناصری زاده از  اداره بهزیستی خمین، علی مددی معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش خمین و نماینده والدین در دفتر بنده برگزار شد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی به جلسه با “نادری” معاون نهضت سواد آموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه محمدی رئیس آموزش و پرورش خمین و هیئت همراه ،اشاره و افزود: به همراه “داودی” رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خمین  ،روند ساخت مسکن محرومین کمیته امداد پیگیری شد. 

نظری با اشاره به حضور منسجم مسئولان استانی در دهستان رستاق با دعوت وی ،مطرح کرد: در نشستی صمیمانه با مسئولان، مردم دهستان رستاق مسائل و مشکلات روستای خود را مطرح کردند .

وی ادامه داد:در این نشست که با معاون عمرانی استاندار،مدیران کل صمت و محیط زیست مرکزی و فرماندار شهرستان و بخشدار  مرکزی  همراه بود، مشکلات این دهستان با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از دیدار با اعضای شورای اسلامی روستای دانیان و بررسی مسائل و مشکلات روستا در مسیر خودکفایی تولید گندم، خبرداد و بیان کرد: اجرای قانون خرید تضمینی گندم عاملی مهم و انگیزه دهنده برای تولیدکننده است.

نظری ادامه داد: اصلاح ۲ تبصره از قانون خرید تضمینی ۱۱ قلم از محصولات اساسی کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹ تصویب شد.وزارت کشاورزی براساس قانون ابلاغی شورای سیاستگذاری و قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی را با ترکیب وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و دارایی، ۲ ناظر از مجلس شورای اسلامی و پنج نفر از تشکل های کشاورزی برای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تشکیل داد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نتیجه نشست های این شورا خرید هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در سال گذشته بود و امسال هم ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد.امید است با تلاش دولت در اجرای قانون قیمت گذاری گندم سال آینده به خودکفایی در این محصول برسیم./