پیام تسلیت مسئولان دولتی، نهادهای مردمی و خدماتی به مناسبت شهادت مردم مظلوم کرمان
پیام تسلیت مسئولان دولتی، نهادهای مردمی و خدماتی به مناسبت شهادت مردم مظلوم کرمان
در پیام ها مطرح شده است که یقینا؛ آمران و عاملان این جنایت هولناک، تاوان سخت و دردناکی را در آینده نزدیک متحمل خواهند شد.

به گزارش ندای تجن- دیروز عصر هم زمان با برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که سبب به شهادت رساندن و زخمی شدن تعدادی از هم وطنان مظلوم و عزیز ما شد.

مردم، مسئولان و نهادهای خدماتی مازندران به مناسبت شهادت هم وطنان عزیزمان تجمع کردند و پیام تسلیت دادند.

بخشی از پیام ها بدین شرح است:

استاندار مازندران، اقدام تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان از جمله کودکان بی گناه و معصوم شد، را محکوم کرد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دشمنان ملت ایران اسلامی و کسانی که همواره در برابر رشادت ها و مجاهدت های دلاورانه امت اسلام در جای جای منطقه، زبون و خوار می شوند، به خیال خام خود می توانند با به شهادت رساندن ملت و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، ذره ای از باور، اعتقاد و ایمان ملت مسلمان و انقلابی ما بکاهند و در عزم و اراده ملت ولایتمدار ما خللی ایجاد نمایند.

دشمنان اسلام و انقلاب که در مراسم سالگرد شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر گلزار شهدای کرمان، با توحش و قساوت؛ مردان و زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع را به شهادت رساندند، ثابت کردند که تا چه اندازه از اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری ایران و اتحاد ملت های مسلمان عصبانی هستند که با اعتقاد راسخ و یکپارچگی خود، دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام می گذارند.

اینجانب اقدام و جنایت کوردلانه و وحشیانه دشمنان انقلاب و ایران اسلامی را که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان زائر و دلداده سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی را به آستان حضرت ولیعصر (عج الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت مومن و شهید پرور ایران و خانواده‌های معظم و داغدار بویژه مردم ولایتمدار دیار علویان تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای شهدای والامقام این حادثه تروریستی، آمرزش و رضوان الهی و برای مجروحان و آسیب دیدگان؛ عافیت و شفای عاجل آرزومندم.

یقینا؛ آمران و عاملان این جنایت هولناک، تاوان سخت و دردناکی را در آینده نزدیک متحمل خواهند شد.

سیدمحمود حسینی پور

پیام فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در پی حادثه تروریستی کرمان

ایسنا/مازندران فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا حمله کور و بزدلانه تروریستی در کرمان را محکوم کردند.

بسم الله القاصم الجبارین

 اقدام جنایتکارانه و تروریستی  استکبار جهانی در چهارمین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی عزیز علیه آحاد عاشقان و دلدادگان به مکتب سلیمانی در مسیر گلزار شهدای کرمان برای بار دیگر شدت کینه و دشمنی آنان نسبت به ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی را نشان داد 

آمریکای جنایتکار و رژیم موقت و خونخوار صهیونیستی و سایر هم پیمانان آنان در اندیشه باطل خود فکر می کنند با این اقدامات ذلیلانه و بزدلانه می تواند مسیر پرشتاب و افق روشن محور مقاومت که به لطف شهیدالقدس و آرمان های والای او به پیروزی های بزرگی در میادین مختلف رویارویی با آنان دست یافته اند را خدشه دار کنند اما ملت ما بیدارتر از هر زمانی آرمان آزادی قدس شریف را دنبال خواهد کرد و همانطوری که فرمانده معظم کل مدظله العالی بیان فرمودند پاسخ سختی در انتظار عاملان این جنایت بزدلانه است 
 
این جنایت نشان داد چقدر برای دشمنان، شهید سلیمانی هم ترسناک تر و خطرناک تر از سلیمانی است چرا که آن ها از رویش های مکتب جاویدان سلیمانی آگاهند؛ رویش هایی که طوفان الاقصی نتیجه همین تفکر و فرهنگ والای مقاومت سردار پرآوازه جهان اسلام در طی این سالیان بوده است 

در پایان ضمن محکومیت و اعلام انزجار از این اقدام تروریستی و تسلیت و تبریک شهادت هموطنان عزیزمان در دیار کریمان ، اعلام می داریم آنچه به عنوان یک وظیفه عمومی، حیاتی و مهم بیش از پیش دنبال کرد ، تبیین و زنده نگه داشتن راه و آرمان های مکتب سلیمانی است که بی شک این جهاد تبیین خواری و نیستی دشمنان جعلی و آزادی قدس شریف و تحقق تمدن نوین اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

🏴پیام تسلیت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در پی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان 

بسم الله الرحمن الرحیم 
انا لله و انا الیه راجعون

وقوع حادثه‌ غمبار تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان که به شهادت و جراحت جمعی از زائران مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به ذوق زیارت سیدالشهدا مقاومت در آن مکان مقدس حضور یافتند، موجب تالم خاطر اینجانب گردید.

این جنایت بار دیگر عمق کینه و خصومت دشمنان را نسبت به مکتب و راه حاج قاسم سلیمانی نشان داد که به خیال خام خود با دست زدن به چنین اقداماتی می توانند مانع گسترش و نفوذ تفکر سلیمانی در قلب‌های مردم آزادیخواه گردند. 

اینجانب این رخداد تلخ را به محضر حضرت بقیة الله الأعظم (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، خانواده‌های شهدا و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای شهیدان این واقعه آرزوی علو درجات و همنشینی با صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و سردار دلها و برای مجروحین شفای عاجل خواستارم. 

پیام تسلیت رئیس کل دادگستری مازندران در پی شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان درحادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در پیامی شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزیز کشورمان را در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، به خانواده محترم این شهیدان و آحاد ملت ایران تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه تلخ و دردناک شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان عزیزمان در گلزار شهدای کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به دست تروریست‌های مزدور، نشان از رذیلت دشمنان ملت ایران اسلامی است.

بار دیگر شرارت و کینه دشمنان در کشتار بی رحمانه تعدادی از هموطنان در روز شهادت سردار دلها، سردار سلیمانی حادثه تلخ و اسفناکی را رقم زد و ندای مظلومیت و اقتدار ملت بزرگ ایران، طنین انداز شد.

اینجانب ضمن محکومیت این رفتار دشمنانه، این فاجعه غمبار را محضر حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  و مردم ولایتمدار و خانواده شهدای گرانقدر تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای شهدای این حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

به گزارش شمال نیوز،  متن بیانیه خانه مطبوعات استان مازندران در محکومیت جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

واقعه تروریستی گلزار شهدای کرمان به خوبی نشان داد، دشمنان ما نه تنها از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بلکه از مزار و زائران این وجود پربرکت نیز می‌ترسند.

بی شک این اقدام وحشیانه دشمنان انقلاب اسلامی در به شهادت رساندن تعداد کثیری از مردم بیگناه، نشانگر اوج استیصال آنها در مقابله با شجره طیبه مقاومت در عالم اسلام است.

شهید سلیمانی نماد مقاومت بود ، حمله ددمنشانه در محدوده گلزار شهدای کرمان وحدت مردم ایران و جبهه مقاومت را استحکام خواهد بخشید و هیچ گاه دشمنان این مرز و بوم و ایادی آنها به اهداف پلید خود نخواهند رسید.

همانگونه که شهید سردار سلیمانی تاکید نمود ملت ایران، ملت شهادت است و با تمام توان خود از آرمان های مقدس نظام اسلامی دفاع می‌کند و تحرکات آنان نمی‌تواند خللی در عزم و اراده ملت در راه تحقق آرمان‌های مقدس اسلام وارد کند.

ان شاءالله دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و قضایی با سرعت و دقت، دست‌های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت آمیز را شناسایی و به سر پنجه عدالت خواهند سپرد، و یقیناً ملت عزیز ایران ضمن حفظ هوشیاری و بصیرت، با غلبه بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز دشمنان، بار دیگر آن‌ها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند گذاشت.

خانه مطبوعات و رسانه های استان مازندران ضمن تسلیت واقعه تروریستی گلزار شهدای کرمان به محضر حضرت ولی عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شهیدپرور ایران اسلامی به خصوص مردم مقاوم کرمان، از درگاه خداوند متعال علو درجات شهدای عزیز و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان و هم‌چنین سلامتی عاجل مصدومان را خواستاریم.

خانه مطبوعات و رسانه های استان مازندران

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در پی حادثه تروریستی کرمان ۱۴۰۲:

بسم الله قاصم الجبارین

با سلام کوردلان شیطان صفت وقیحانه و بی‌شرمانه کوته نظری خود را به نمایش گذاشتند و در حادثه‌ای تلخ عاشورایی دیگر برپا کردند اما یقین بدانند فرزندان غیور این ملت انتقامی سخت را خواهند گرفت ضمن محکوم کردن این حادثه تلخ، تعزیت و تسلیت خود را به همه عزاداران خاصه مقام معظم رهبری “مدظله العالی” ابراز و برای همه خانواده‌های عزادار صبری جزیل از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

با احترام احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

پیام تسلیت مدیریت بحران استان مازندران 

حادثه تلخ و غمبار انفجار تروریستی در چهارمین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، بار دیگر تصویری گویا از کوردلی و زبونی دشمنان ملت ایران را به نمایش درآورد.
اقدامی ناجوانمردانه که ملت ایران را داغدار فرزندانی عزیز کرد و بار دیگر سوگی عظیم در خاطر یکایک ما، در این روز رقم خورد، اما ملت ایران با این اقدامات، از اهداف خود دست بر نمیدارد.
ضمن محکومیت این اقدام تروریستی و تسلیت به محضر مقام عظمای ولایت، خانواده های سوگوار شهدای مظلوم این حادثه و ملت شریف ایران اسلامی، برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسألت داریم.
با آرزوی بهبودی مجروحان حادثه، امید است خداوند منان شهدای گرانقدر این حادثه را با شهدای کربلا، محشور نماید.

پیام تسلیت انجمن بین الملل بسیج حقوقدانان مازندران

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ

شهادت مجاهد قرآن و عترت و سردار رشید اسلام جناب سید رضی موسوی، قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه دار و عواطف راد مردان مجاهد را متالّم نمود. شهادت این شهید بزرگوار که به عنوان مستشار نظامی ارشد جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب قواعد بین المللی به عنوان فردی دیپلماتیک و شاغل در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه حضور داشته اند ، در مخالفت مطلق با قواعد و مقررات نظام حقوق بین الملل تلقی و ناقض بند ۴ از ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و ایضا کنوانسیون حمایت از نمایندگان دیپلماتیک می باشد.شهادت این سردار رشید اسلام که خون پاکش به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخته شده، به مثابه حدیث شریف امام سجاد است که فرموده اند: «کشته شدن عادت ما و شهادت کرامت ماست»
این شهید بزرگوار نمونه‌ ای برجسته‌ از تربیت‌ شدگان اسلام ناب محمدی و مکتب امامین انقلاب بوده اند که  همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید و شهادت، پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود و با رفتن او به حول و قوّه‌ی الهی این مسیر ادامه خواهد یافت، لیکن #انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای بزرگوارمان آلودند. شهید رضی ادامه دهنده صراط شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه این دلیرمردان خواهند بود و خطّ جهاد مقاومت با انگیزه‌ ای مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است.
متاسفانه سازوکار فعلی نظام بین الملل در برابر جنایات دولتهای مستکبر منفعل است و این سکوت و حتی ترک فعل نظام حقوق بین الملل سبب گردیده است که کشورهای زورگو و طاغی با اطمینان از عدم مطالبه گری و پاسخگو نبودن در جامعه بین المللی وحشیانه ترین اقدامات را علیه انسانیت و حاکمیت قانون به انجام رسانند. اقدام نامشروع، غیرقانونی و ناجوانمردانه اخیر علیه  این دیپلمات که واجد مصونیت بوده است و دیگر قهرمانان مبارزه با تروریسم بین المللی اقدامی در ضدیت با انسانیت، آزادگی و حاکمیت قانون و رفتاری در حمایت از تروریسم بین المللی است.
این اقدام جنایتکارانه ، عداوت آشکار با حقوق بین الملل و تمامی توافق های بنیادین و منشور ملل متحد است.

از این حیث ما حقوقدانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه اسرائیل منحوس را محکوم نموده و فارغ از مباحث مرتبط در پیگیری قضائی موضوع حسب قواعد و قوانین بین المللی ، حق دفاع مشروع را مطابق قواعد اسلامی برای خود محفوظ می دانیم. فلذا به سازمان ملل متحد تذکر داده می شود:
اولا : به قید فوریت این اقدامات ددمنشانه ی اسرائیل را محکوم نمایند و تمام اقدامات لازم و قاطع را برای محاکمه یا استرداد عاملان شهادت آزادمردان جبهه ضد تروریسم بین المللی اتخاذ نمایند.
ثانیا: از جامعه بین المللی و خصوصا سازمان ملل متحد به منظور تقویت حاکمیت قانون و اجرای قواعدحقوق بین المللی می خواهیم تا هر چه سریعتر یک دادگاه بین المللی کیفری ویژه تشکیل دهند. 
ثالثا شورای امنیت ضمن احراز این اقدام غیرانسانی به عنوان نقض صلح و امنیت بین المللی، اقدامات مقتضی را  به موجب ماده 41 منشور و در صورت ضرورت بر اساس ماده 42 اتخاذ نماید؛
رابعا مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در صورت ناتوانی شورای امنیت برای اتخاذ تصمیم، اقدام قاطع و موثری را اتخاذ نمایند؛
خامسا شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد یک کمیته حقیقت یاب و یک گزارشگر ویژه برای اعمال متخلفانه فرامرزی در این زمینه تشکیل دهند.

_همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا از تمام ظرفیت های حقوقی و دیپلماتیک در نزد کشورهای دیگر و همچنین نهادهای بین المللی ، منطقه ای و جهانی برای محکومیت ، انزوا و عندالاقتضاء برای اخراج نیروهای جبهه مستکبرین( آمریکا و اسرائیل خبیث) از کشورهای دوست انجام داده و ایضا زمینه تشکیل یک محکمه قضائی را در مرجع صلاحیتدار مهیا نمایند.
درغیراین صورت،حسب الامر آقایمان حضرت امام خامنه ای در برابر بی عدالتی ها  آتش به اختیار عمل خواهیم نمود.

تصویر شاخص تزیینی است و از خبرگزاری ایسنا دریافت شده است