بیش از 3هزار هنرجوی مازندرانی در آزمون‌های مهارتی فرهنگ و هنر شرکت کردند
بیش از 3هزار هنرجوی مازندرانی در آزمون‌های مهارتی فرهنگ و هنر شرکت کردند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از شرکت ۳هزار و ۶۶۰ هنرجو در آزمون جامع و ادواری مهارتی خبر داد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احسان آهنگر در حاشیه برگزاری آزمون مهارت‌آموزی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر اظهار کرد: داوطلبان در ۶ حوزه ساری، قائم‌شهر، بابل، آمل، چالوس و رامسر در آزمون شر‌کت کردند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره یکهزار و ۵۴۱ هنرجو در آزمون عملی و دوهزار و ۱۱۸ هنرجو در آزمون نظری‌آنلاین شرکت کردند، افزود: چهل‌‌و‌‌دومین آزمون ادواری و اولین آزمون جامع استانداردهای مهارتی کار‌دانش، ۵ تا ۱۵ دی‌ماه جاری برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه ۲۸ رشته مصوب آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، یادآور شد: این دوره آزمون در ۹ رشته‌ گرافیک رایانه‌ای، چهره‌سازی، تصویربرداری، نوازندگی ساز جهانی، عکاسی دیجیتال، دستیاری طراحی لباس(دوخت و ترمیم)، نوازندگی ساز ایرانی، تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و طراحی بسته‌بندی برگزار شد.

آهنگر با بیان اینکه این آزمون همزمان با سراسر کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: سالانه ۳ آزمون برگزار و مرحله بعدی خردادماه سال آینده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هنرجویان متقاضی آزمون جامع در مراکز تحت‌پوشش آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، افزود: سقف نمره این آزمون ۱۴ و ۶ نمره دیگر آن نیز به میان‌ترم تعلق دارد که توسط استاد مربوطه لحاظ خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: هنرجویان متقاضی آزمون ادواری نیز کسانی هستند که دارای دانش کافی از آن مهارت بوده و نیازمند مدرک مهارت‌آموزی می‌باشند.

  • منبع خبر : روابط عمومی