مذهبی‌ترین‌ شهر مازندران در مسیر هوشمندسازی
مذهبی‌ترین‌ شهر مازندران در مسیر هوشمندسازی
تفاهم نامه اجرای طرح فیبر نوری برای عملیاتی شدن نخستین شهر هوشمند در مازندران با همکاری شرکت مخابرات و شهرداری امامزاده عبدالله شهرستان آمل منعقد شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا، این تفاهم نامه روز شنبه بین مهدی حسن نژاد شهردار امامزاده عبدالله شهرستان آمل و علی نوروزی، مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر، فرماندار، نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهر امامزاده عبدالله امضا واسناد آن میان ۲ نهاد مبادله شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران گفت: شهر امامزاده عبدالله نخستین شهر در مازندران است که اجرای فیبرنوری به منظور پیاده سازی نخستین شهر هوشمند استان خواهد بود.

مذهبی‌ترین‌ شهر مازندران در مسیر هوشمندسازی

علی نوروزی با بیان اینکه در این طرح حدود ۲۰ کیلومتر توسعه شبکه و فیبرنوری در کل محدوده شهر امامزاده عبدالله اجرا خواهد شد، افزود: برای اجرای این طرح حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و فرایند اجرای آن تا چند روز آینده شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای فیبرنوری و شهر هوشمند امامزاده عبدالله شهرستان آمل تا قبل از پایان سال به طور کامل تکمیل و بهره برداری خواهد شد، تصریح کرد: اجرای این طرح با هدف تقویت و ارتقا اینترنت با سرعت بسیار بالا برای مشترکان خانگی، ادارات، نهادها و شرکت های مستقر در این محدوده شهری بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این میزان از اجرای فیبر نوری تاکنون در سطح استان و کشور هنوز به طور کامل اجرا و بهره برداری نشده است، گفت: کار اصلی فیبر نوری به منظور پایداری شبکه در این حوزه در سال گذشته انجام شده و در حال حاضر نیز در ۱۰ مسیر اصلی استان نیز در حال انجام است.

نوروزی ادامه داد: در سال گذشته نیز در شهرستان آمل اجرای طرح های توسعه مخابراتی و توسعه فیبرنوری در مسیر جاده هراز به طول ۱۵۰ کیلومتر اجرا شده و تعداد ۳۰ سایت تقویت آنتن تلفن همراه با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز بهره برداری شده است.

مذهبی‌ترین‌ شهر مازندران در مسیر هوشمندسازی

وی با بیان اینکه در حوزه شهر هوشمند و توسعه فناوری های پیشرفته از جمله هوش مصنوعی در آینده نزدیک بسیاری از کسب و کارها و مشاغل را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، اظهار داشت: به هرحال باید از هم اکنون بستر و زیرساخت های آن در جامعه ما فراهم شود و راهی به جز این نیست که اقتصاد و اشتغال دیجیتال را در زندگی روزمره باور کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در عین حال از نمایندگان مجلس به خصوص کمیسیون تلفیق درخواست کرد، برای تامین اعتبارهای مورد نیاز توسعه فیبرنوری در سطح استان اعتبارهای مورد نیاز و ویژه ای را اختصاص دهند.

امامزاده عبدالله آمل شهری از توابع بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل در استان مازندران است. شهر امام زاده عبدالله با مرکزیت اسکومحله در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد. این شهر در جنوب غربی شهر آمل و به فاصله ی ۱۲ کیلمتری آن واقع شده است. نام این شهر برگرفته از نام امامزاده عبدالله است که آرامگاه مطهر ایشان در مرکز شهر قرار دارد.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر برابر با پنج هزار و ۷۶۸ نفر بوده است.