میزبانی بهشهر از سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو
میزبانی بهشهر از سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو
وی با بیان اینکه باید از این فرصت برای شناساندن ظرفیت‌های بهشهر و میانکاله به کشور و جهان استفاده شود، گفت: مدیران شهرستان باید کمک کنند تا این اتفاق رقم  بخورد و سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو همچون همیشه با قوت برگزار شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری فارس از بهشهر، عباسعلی حسنی شامگاه پنج‌شنبه در فرمانداری این شهرستان از میزبانی این شهرستان برای برگزاری سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره جشنواره ملی عکس فلامینگو در بهشهر بهمن ماه امسال با وحدت باید به جایگاه واقعی خود برسد و به مرور زمان قوت می‌گیرد تا میانکاله و ظرفیت‌های گردشگری بهشهر به همگان شناسانده شود.

وی با بیان اینکه باید از این فرصت برای شناساندن ظرفیت‌های بهشهر و میانکاله به کشور و جهان استفاده شود، گفت: مدیران شهرستان باید کمک کنند تا این اتفاق رقم  بخورد و سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو همچون همیشه با قوت برگزار شود.

معاون فرماندار بهشهر افزود: توجه به گردشگری عباس‌آباد و تسهیل در گردشگری صفی‌آباد و سالارتپه بهشهر ظرفیتی مهم برای توسعه گردشگری است که باید مورد توجه باشد.

* بهشهر میزبان جشنواره ملی عکس فلامینگو در ۱۸ بهمن

سیدمحمد محمدی دبیر سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو هم اظهار کرد: معرفی میانکاله و ظرفیت‌های آن مهمترین اهداف ما در این جشنواره است و تلاش داریم تا در کنار شناساندن ظرفیت‌ها به شناسایی مشکلات و معضلات و آسیب‌ها هم بپردازیم.

وی افزود: در کنار محیط زیست بودن و اینکه احیای میانکاله در دستور کار باشد از جمله دغدغه‌ها است که در قالب این جشنواره که در ۱۸ بهمن‌ماه برگزار می شود، به آن جامه عمل پوشانده می‌شود.

محمدی گفت: در طول سال بخش‌هایی از میانکاله و انارستان و پوشش گیاهی دچار حریق شد که باید احیا شود و در این راستا باید تلاش شود.

دبیر جشنواره فلامینگو افزود: برپایی نمایشگاه، شناسایی تهدیدات و چالش‌های تالاب و میانکاله و کمک به شناساندن ظرفیت‌های تالاب از دیگر اهداف این جشنواره است.

* از محیط زیست با رعایت استانداردهای استفاده شود

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: جشنواره فلامینگو حائز اهمیت و موجب توجه جدی به تالاب است.

وی افزود: سالیان سال است که از میانکاله حفاظت می شود و علی رغم همه تمهیدات، محیط زیست به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات و نیرو ، چیزی در میانکاله اضافه نشد.

به گفته شریعتی، باید از بخش خصوصی به نفع اقتصاد و مجموعه استفاده کرد و محیط زیست نباید مانع سرمایه گذاری شود بلکه باید با لحاظ استانداردها اجازه فعالیت دهد و طبیعت حفظ و سرمایه‌گذاری انجام شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ میانکاله مهم است و در بهره برداری از جنگل و دریا و میانکاله  باید استاندارد بگذارید تا از محیط زیست با رعایت استانداردهای استفاده شود و توسعه اتفاق بیفتد.

* دعوت از سفرای cis برای معرفی بهشهر، فلامینگو و میانکاله

یاسر احمدی شهردار بهشهر هم در سخنانی گفت: به دلیل عضویت در مجمع شهرداران آسیایی با هدف معرفی ظرفیت های شهرستانی، انتظار است  از سفرای cis در این جشنواره دعوت کرده تا  بهشهر، فلامینگو و میانکاله به جهان شناسانده شود.

وی گفت: جشنواره عکس فلامینگو  فرصتی برای شناساندن ظرفیت های گردشگری بهشهر است و شهرداری پای کار حشنواره است تا به خوبی و در شان بهشهر، شهر میانکاله و تالاب برگزار شود.
به گفته احمدی، در طرح کلان شهرداری بهشهر، یکی از طرح های ما مسیر سبز سلامت اشت که به میانکاله متصل می شود و انتظار است  با همراعی مسوولان اجرایی و میانکاله برند بین المللی شود.

* محیط زیست مخالف گردشگری در میانکاله نیست

علی یخکشی مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر هم با مثبت ارزیابی کردن جشنواره ملی عکس فلامینگو گفت: فرصت‌های خوبی در میانکاله از دامداری و صید و .. وجود دارد که باید بدرستی شنلسانده شود.

وی افزود: محیط زیست با گردشگری در میانکاله مخالف نیست  و انتظار است در این راستا طرح به ما ارائه و  سپس با بررسی به سازمان ارائه شود تا در این بخش گردشگری مورد توجه قرار گیرد.