بهره‌برداری از بیمارستان رازی قائمشهر پس از 17سال/برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان به مرحله پایانی رسید
بهره‌برداری از بیمارستان رازی قائمشهر پس از 17سال/برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان به مرحله پایانی رسید
به گفته غلامی یکی از مهم ترین اقدامات بهره برداری از بیمارستان رازی قائمشهر بود که تکمیل آن 17سال طول کشید..

به گزارش ندای تجن-رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران صبح روز چهارشنبه 20 دی ماه سال جاری در مراسم جام رسانه‌ای امید که در محل تالار جمشید ساری برگزار شد، گفت:یکی از مهم ترین اقدامات بهره برداری از بیمارستان رازی قائمشهر بود که تکمیل آن 17سال طول کشید در طول 15سال 200میلیارد تومان و در مدت 2سال 700میلیارد تومان هزینه شد تا اینکه با تلاش و پیگیری رئیس جمهور در طول سفر به بهره برداری رسید.

فرهاد غلامی با بیان اینکه تعداد 1 هزار و 100خانه بهداشت و 306بیمارستان 3میلیون نفر جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد، گفت:دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با برخورداری از 2هزار و 400پرسنل به خدمات رسانی مشغول است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مازندران میزان امید به زندگی است که در سال 57 در سن 52سال بود و در حال حاضر 76سال شده است، افزود: در حال حاضر تعداد 8هزار دانشجو در 130رشته، 12دانشگده و بی شاز 500عضو هیات علمی از سرمایه های ما هستند.

غلامی  با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو 10 دانشگاه برتر کشور است و تیپ یک محسوب می‌شود، افزود: در کشور 10 منطقه داریم که  دانشگاه علوم پزشکی مازندران  مرکز تنها منطقه شمال کشور است و تصمیم‌گیری و توزیع رشته‌ها و سیاست‌گذاری برای 6 دانشگاه علوم پزشکی ایران، مازندران، گیلان، گلستان و سمنان و بابل که کلان منطقه یک هستند در استان مازندران صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان طی مدت 2 سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد:یکی از مهم ترین اقدامات بهره برداری از بیمارستان رازی قائمشهر بود که تکمیل آن 17سال طول کشید در طول 15سال 200میلیارد تومان و در مدت 2سال 700میلیارد تومان هزینه شد تا اینکه با تلاش و پیگیری رئیس جمهور در طول سفر به بهره برداری رسید

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان  200 تختخوابی تنکابن در دهه فجر سال جاری، گفت: فاز یک بیمارستان تخصصی ماهفروجک  هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان به مرحله پایانی رسید و همه مردم مازندران 80درصد پرونده الکترونیک سلامت دارند.

غلامی با بیان اینکه دستگاه MRI بیمارستان‌های رازی قائم‌شهر و 17 شهریور آمل به زودی راه اندازی و تحویل می شود، گفت:دستگاه سی تی اسکن شهرستان نور که استاندار قول داد در دهه فجر راه اندازی می شود.

گروه شهید فرهاد فرجی