اقدامات پیش بینی و پیشگیری در مخاطرات طبیعی مهمترین فعالیت در مدیریت بحران است/ضرورت ارتقاء امکانات و تجهیزات اطفاء حریق در جنگل‌های شمال/هدایت آب‌های سطحی در شهرهای استان با مدیریت شهرداران باید مورد اهتمام قرار بگیرد
اقدامات پیش بینی و پیشگیری در مخاطرات طبیعی مهمترین فعالیت در مدیریت بحران است/ضرورت ارتقاء امکانات و تجهیزات اطفاء حریق در جنگل‌های شمال/هدایت آب‌های سطحی در شهرهای استان با مدیریت شهرداران باید مورد اهتمام قرار بگیرد

ندای تجن- سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران، افزود: این که مهمترین گونه های جنگل های هیرکانی را در اثر آتش سوزی با عامل خطای انسانی از دست بدهیم، بهیچ وجه قابل قبول نیست و هر گونه کم کاری و بی توجهی در مقابله و برخورد قانونی با […]

ندای تجن- سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران، افزود: این که مهمترین گونه های جنگل های هیرکانی را در اثر آتش سوزی با عامل خطای انسانی از دست بدهیم، بهیچ وجه قابل قبول نیست و هر گونه کم کاری و بی توجهی در مقابله و برخورد قانونی با مسببان، اصلا پذیرفتنی نیست.

وی با بیان این که باید از مشارکت مردم در برخورد با قاچاقچیان چوب و آتش سوزی جنگل ها بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد:‌ باید امکانات و تجهیزات اطفاء حریق در جنگل های شمال را افزایش و ارتقاء بدهیم.

استاندار مازندران با تاکید بر این که مخاطرات طبیعی در استان متنوع و زیاد است، گفت: برای مهار بحران های طبیعی و انسانی نیازمند زنجیره مدیریت بحران هستیم.

حسینی پور به اهمیت زنجیره مدیریت بحران به عنوان مهمترین مسوولیت پذیری در استان اشاره کرد و گفت: اقدامات پیش بینی و پیشگیری در مخاطرات طبیعی مهمترین فعالیت در مدیریت بحران است.

استاندار مازندران با اشاره به وجود پل های متعدد مازندران که علاوه بر فرسودگی به لحاظ فنی و مهندسی با مشکل مواجه است، تصریح کرد: مازندران در چهار فصل با مشکلات و مخاطرات طبیعی و غیر عادی مواجه است، به همین دلیل باید همواره آماده در مدیریت بحران باشیم.

وی به ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم رودخانه‌های مازندران، فرسودگی ساختمان های مسکونی در بافت فرسوده، بلند مرتبه سازی و بی توجهی به امنیت آن و مهمتر؛ بحران های ناشی از خشکسالی، تنش آب شرب، کشاورزی و رانش زمین اشاره کرد و گفت: آینده نگری در مدیریت بحران از اهمیت خاصی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در مازندران، گفت:‌ دستگاه های اجرایی از ظرفیت دانشگاه ها در پیش بینی های مخاطرات طبیعی استان استفاده کرده و آنان را پای کار بیاورند و از دانشگاه های استان نیز خواسته می شود تا مجموعه مدیریت بحران استان را به اجرای طرح‌های پیشگیری عمرانی سوق بدهند.

حسینی پور گفت: مقوله مهم عقب نشینی و پسروی دریای خزر باید با همکاری دانشگاه ها با انجام تحقیقات میدانی مورد اهتمام قرار بگیرد.

وی به تبعات تنش آبی و خشکسالی در مدیریت بحران مازندران اشاره کرد و گفت: بحران فروش و تغییر کاربری غیرمجاز زمین و فرو نشست از دیگر مشکلات استان است.

استاندار مازندران اشراف فرمانداران نسبت به مدیریت بحران در شهرستان ها را بسیار مهم و ضروری دانست و بیان داشت: بانک اطلاعاتی مدیریت بحران باید در استان شکل بگیرد.

وی سیلاب و رودخانه های مازندران را مهمترین بحران طبیعی استان در چند سال اخیر دانست و گفت: تاکنون خسارت سنگینی از این مخاطره به استان وارد شده است.

حسینی پور با تاکید بر این که بیمه برای حمایت از خسارت دیدگان ناشی از مخاطرات طبیعی در مازندران ضروری است، بیان داشت: هدایت آب های سطحی در شهر های استان با مدیریت شهرداران باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه افت فشار گاز صنایع استان را با چالش مواجه می کند، گفت: برای ارتقا مصرف انرژی به خصوص آب، برق و گاز به لحاظ کمیت در مازندران باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.