دهیاران نقش اساسی در راستای تحقق توسعه پایدار در روستاها دارند/لزوم  شناسایی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در روستاها و ارتقا بهره‌وری در محیط روستایی
دهیاران نقش اساسی در راستای تحقق توسعه پایدار در روستاها دارند/لزوم  شناسایی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در روستاها و ارتقا بهره‌وری در محیط روستایی
همایش دهیاران بخش مرکزی در روستای گله دون با حضور نوبخت فرماندار مرکز استان، هادیان بخشدار مرکزی، جمعی از رؤسای دستگاه های اجرایی شهرستان ساری، اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی و دهیاران این بخش برگزار شد. ‎

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، محمدعلی نوبخت در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰شهید شهرستان ساری تخصیصاً ۳ شهید روستای گله دون، تبریک حلول ماه رجب و میلاد باسعادت امام محمد باقر(ع) و تسلیت پیشاپیش شهادت امام هادی(ع) گفت: دهیاران بعنوان بازوان قدرتمند دولت بر پایه تعهد و تخصص، دینداری و حسن سلوک با مردم، نقش اساسی در راستای تحقق توسعه پایدار در روستاها دارند.

مقام عالی دولت در مرکز مازندران با اشاره به اینکه توسعه روستایی گرانیگاه اقتصاد پویا و راهبردی برای تامین نیازهای اساسی و بهبود زندگی اجتماعی است گفت: وظیفه همه ما تلاش شبانه روزی و خدمت بی منت در جهت عمران و آبادی تمامی روستاها است.

وی با بیان اینکه با بسترسازی، نقش آفرینی و حکمرانی مردمی برای حل مشکلات موجود در روستاها با یک برنامه ریزی اصولی با رویکرد نوآوری و اشتغال زایی پایدار تلاش و کوشش میکنیم گفت: در قرارگاه محله اسلامی و مهدوی سه ضلع دهیاران و شوراها، پایگاه بسیج و ائمه جماعات در کنار ریش سفیدان، معتمدین و جوانان هر روستا می توانند با ظرفیت سنجی و الویت بندی نقش موثری در عمران و آبادی و برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در روستاها داشته باشند.

محمدعلی نوبخت در ادامه افزود: روستاها کانون تولیدات بخصوص در بخش کشاورزی می باشند لذا دهیاران در کنار شوراها با فراهم آوردن زیرساخت های تولید، نقش موثری در کار آفرینی مردم در روستاها دارند.

فرماندار ساری در ادامه با اشاره به اینکه با شناسایی ظرفیت های اشتغال زایی در روستاها و ارتقا بهره وری در محیط روستایی به سمت پیشرفت و آبادانی به نفع مردم حرکت خواهیم کرد گفت: اعتماد سازی، مشارکت مردمی و مهارت افزایی سه رکن اساسی در نوآوری توسعه اشتغال پایدار روستاها است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها در برگزاری هرچه باشکوه مراسمات در ایام مختلف سال گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در مراسمات گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی روستاها بازگو شود و همچون گذشته نیز با محوریت مردم مراسمات بدیع و نویی با برنامه ریزی اصولی در جهت باشکوه برگزار کردن این دهه انجام گردد.