تاکید بر مردمی بودن جشن دهه فجر
تاکید بر مردمی بودن جشن دهه فجر
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حماسه ششم حماسه ای ملی است گفت: در رابطه با دهه فجر همه ما وظیفه داریم و عمدتا دهه فجر باید چهره مردمی داشته باشد.

به گزارش ندای تجن به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن تبریک  سالروز ولادت امام جواد الائمه و ماه رجب، اظهار کرد: اولا جا داشت چگونگی استفاده معنوی از ماه رجب به‌عنوان یک دستور مطرح می‌شد.

وی یا تاکید بر روزه، استغفار، بیداری در سحر و نماز شب در ماه رجب، افزود: چایخانه حضرت امام رضا (ع) در حرم بهانه‌ای است برای انجام کارهای فرهنگی دیگر به اسم همین چایخانه، فکر کنم این عنوان کشوری شده است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اینکه ما در ۲۲ شهر این برنامه را پیاده کنیم می‌توانیم به‌عنوان نمونه پنج شهر را انتخاب کنیم تا اگر مورد استقبال قرار گرفت در بیش از ۵۰ شهر بسط پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در رابطه با حماسه ۶ بهمن آمل، با بیان اینکه این روز یک عنوان ملی است گفت: باید از روح بلند امام راحل و مردم آن روز تشکر کنیم که به شهر هزار سنگر آمل بها دادند و با یادآوری حماسه ششم بهمن موجب قوت قلب خانواده‌های شهدای این روز شدند.

امام جمعه ساری ادامه داد: بنده از همان سال اول منصوب شدن در سال ۱۳۹۸ نامه‌ای مفصل به مقام معظم رهبری ارسال کردم درخواست‌هایی داشتم مبنی بر دیدار مردم این دیار با ایشان، اما تا اینجا مصلحت ندانسته شد، البته پیگیری کردم و خواهم داشت.

این مسئول خواستار برگزاری برنامه‌هایی به‌مناسبت ششم بهمن در دانشگاه‌های استان خصوصا آمل شد و تاکید کرد: فضای فرهنگی می‌تواند با این کار عوض شود.

وی اعلام کرد: در رابطه با دهه فجر همه ما وظیفه داریم این فجر را که فجر دوم است جدی بگیریم، در سال ۱۳۴۲ حماسه فجر اول داشتیم که نباید فراموش کنیم، فجر دوم در سال ۱۳۵۷ منجر به طلوع خورشید انقلاب اسلامی شده است.

آیت الله محمدی لائینی گفت: ادارات و نهادها حتما موظف هستند که در رابطه با دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بودجه‌ای برای مسائل فرهنگی داشته باشند و فضاسازی‌های بیشتری داشته باشند و قدر انقلاب اسلامی را بدانند این میزها‌ با خون شهیدان به‌دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و جایگاه خودشان را به آنها نشان بدهند، نه اینکه آنها را در فرایند پیچ و خم‌دار ادارات قرار بگیرند.

امام جمعه ساری گفت: عمدتا دهه فجر باید چهره مردمی داشته باشد، بسیجیان، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، خانواده‌ها، مواکب، ادارات و غیره باید جشن و سرور مردمی داشته باشند،این انقلاب باز فجر اولی برای فجر طلوع خورشید امام زمان (عج) است.