107 نفر ثبت نام کردند/49نفر تایید نشدند/30 نفر منصرف شدند/28نفر تایید شدند/16نفر در نهایت منتخب می‌شوند
107 نفر ثبت نام کردند/49نفر تایید نشدند/30 نفر منصرف شدند/28نفر تایید شدند/16نفر در نهایت منتخب می‌شوند
رییس ستاد انتخابات استان تهران در تشریح تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان، گفت: از مجموع ۱۰۷ نفر ثبت نام کننده، صلاحیت ۲۸ نفر تأیید شده است

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، سید عباس جوهری بعد از ظهر پنجشنبه ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت یگانه مولود کعبه، امیرالمومنین علی (ع) به همه شیعیان و دوستداران اهل‌بیت و محبین و پیروان واقعی مولا، در خصوص نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران اظهار کرد: از مجموع ۱۰۷ نفر ثبت نام کننده صلاحیت ۲۸ نفر تأیید شده است.

جوهری با بیان اینکه صلاحیت ۴۹ نفر از ثبت نام کنندگان تأیید نشده است، گفت: ۳۰ نفر از افراد ثبت نام شده از ادامه مسیر و حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران منصرف شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم که تا با برنامه ریزی و بر اساس زمان بندی صورت گرفته فرآیند انتخابات در استان تهران را با شکوه تر از دوره‌های قبل برگزار کنیم.

رییس ستاد انتخابات استان تهران در خصوص مهلت ثبت اعتراض از سوی کاندیداها و پاسخ به این اعتراضات عنوان کرد: اگر داوطلبی نسبت به بررسی نتایج، اعتراضی داشته باشد، بر اساس قانون می‌تواند از روز ۶ تا ۸ بهمن ماه سال جاری به مدت سه روز اعتراض خود را اعلام و شورای نگهبان نیز ۱۰ روز یعنی از ۹ تا ۱۸ بهمن فرصت رسیدگی به این اعتراضات را خواهد داشت.

جوهری در ادامه از اعلام نهایی اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده در روز ۱۹ بهمن ماه خبر داد و بیان کرد: به داوطلبان از روز ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند ماه فرصت تبلیغات داده شده است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران در خصوص تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری نیز افزود: نامزدهای انتخاباتی می‌توانند از روز ۲۰ تا ۲۲ بهمن نسبت به تغییر حوزه انتخابیه خود اقدام کنند.

بر اساس این گزارش ۱۶ کرسی از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری به تهران اختصاص دارد.