نخستین دوره المپیاد آزاد پرینتر سه‌بعدی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
نخستین دوره المپیاد آزاد پرینتر سه‌بعدی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
نخستین دوره المپیاد آزاد پرینتر سه‌بعدی با تکنولوژی FDM در دهه فجر سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ندای تجن – پرینتر سه‌بعدی یا 3D Printing شامل مجموعه‌ای از فرایندها است که مواد به‌صورت کنترل‌شده‌ای به یکدیگر پیوند داده می‌شود تا یک شی سه‌بعدی ساخته شود، معمولاً این کار به‌صورت لایه‌لایه انجام می‌شود. در تعریفی دیگر، چاپ سه‌بعدی هر فرایندی را گویند که در آن با قرارگیریِ پی‌درپیِ لایه‌هایی به روی یکدیگر، در یک سطح مقطع دوبعدی، اشیایی سه‌بعدی ساخته می‌شود.

بر اساس این گزارش پرینتر سه‌بعدی رشته‌ای جدید است که در علوم مختلف از جمله پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد، مسابقات این رشته در سطح المپیاد مهارتی جهانی تا کنون یکبار در فرانسه برگزار شده است و در ایران نیز چند دانشگاه به‌صورت مسابقات داخلی آن را برگزار کردند.

حال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران پیش‌قدم شده است تا این مسابقات را برای نخستین‌بار در استان برگزار کند.

علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره از مسابقات می‌توانند از تاریخ 8 الی 12بهمن ماه سال جاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن ساری به نشانی کیلومتر ۵ اتوبان ساری به قائمشهر.مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید مدنی آمل به نشانی آمل، خ طالب آملی ، بلوار جانبازان، جنب شرکت گازو دفتر المپیاد ملی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران  مراجعه کنند.

لازم به ذکر است گزینش نخست شرکت‌کنندگان در تاریخ 14 بهمن ماه سال جاری است و مسابقات نیز در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای 22بهمن ساری برگزار می شود.

اطلاعات خبر از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای 22 بهمن ساری دریافت شده است