شناسایی 4هزار دانش‌آموز برای آشنایی با هوش مصنوعی
شناسایی 4هزار دانش‌آموز برای آشنایی با هوش مصنوعی
کمالی با تاکید بر اینکه آموزش هوش مصنوعی مورد مطالبه مسئولان است ، خاطرنشان کرد : حدود 4 هزار نفر از دانش آموزان را جهت آموزش و آشنایی آن ها با هوش مصنوعی شناسایی کردیم که قصد داریم این موضوع را پیگیری کنیم و استان مازندران تلاش هایی را برای تحقق این هدف انجام داده است.

ندای تجن- حسین کمالی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی در بین دستگاه های دولتی وظایفی را دارد، گفت : این وظایف بیشتر در حوزه آموزشی ، تربیتی ، اجتماعی و فرهنگی بوده و در مسائل اجتماعی و فرهنگی وظایف به گونه ای است که به همه مردم مرتبط است.

وی به استقرار دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود : در دولت سیزدهم تلاش کردیم بر اساس اهداف بنیادین در حوزه ی فضا و ساختمان و همچنین در حوزه مسائل آموزشی و تربیتی بتوانیم بر اساس شاخص هایی که به ما ابلاغ شده است کار را دنبال و شروع کنیم.

کمالی با عنوان اینکه رویکرد دولت سیزدهم به آموزش و پرورش یک رویکرد مثبت است، تصریح کرد : مهم ترین موضوع ، اجرای قانون رتبه بندی است که پس از 10 سال در دولت سیزدهم با همکاری مجلس شورای اسلامی اجرایی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اذعان به اینکه ما به دنبال ارتقاء کیفیت آموزشی و میانگین نمرات دانش آموزان هستیم ، خاطرنشان کرد : تحلیلی را در خصوص مسائل آموزشی داشتیم که با توجه به جلساتی که برگزار شد، امیدواریم در سنوات آتی شاهد ارتقاء میانگین نمرات در دروس مختلف در سطح مدارس استان باشیم.

وی موضوع تقویت هنرستان ها را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد : در دولت سیزدهم به موضوع مهارت آموزی توجه بسیار زیادی شده است و در آموزش و پرورش مازندران،  دانش آموزان متوسطه اول 45 درصد به رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش گرایش دارند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در میانگین کشوری این آمار 39 درصد است و ما 6 درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم، اظهار کرد : 308 هنرستان را در مازندران داریم که تلاش کردیم تولیدات آن ها یک بازار اقتصادی پیدا کند.

حسین کمالی با اظهار به اینکه امسال این توفیق را داشتیم که یکی از اتاق های ساختمان اداره کل را به عرضه تولیدات هنرستان کشاورزی اختصاص دهیم ، یادآور شد : این تولیدات فروش بسیار خوبی دارد و این امر باعث تشویق دانش آموزان هنرستان می شود که بتوانند در این بخش تولیدات خود را به بازار عرضه کنند.

او با اشاره به اینکه در حوزه فضا و ساختمان مشکلات و کمبود فضا ریشه در سنوات گذشته دارد، ذکر کرد : در مازندران حدود 122 پروژه نیمه تمام داریم که در سال گذشته 22 پروژه را با همکاری خیرین و تعهدات دولت به اتمام رساندیم و در دهه فجر سال جاری ، 17 پروژه به بهره برداری خواهد رسید که عموما مدارس و مراکز آموزشی ما هستند.

کمالی با بیان اینکه ما توانستیم برای کمک به معلمان در سال گذشته و امسال مجموعا 310 میلیارد تومان وام را در بین آنها توزیع کنیم که با بهره 12 درصد صورت گرفت ، گفت : در سال گذشته از مجموع 32 هزار معلم شاغل و همکاران اداری ، حدود 6 هزار نفر را به بانک جهت دریافت وام معرفی کردیم و امسال قصد داریم این تعداد را افزایش دهیم.

وی با اذعان به اینکه آموزش و پرورش مازندران در جشنواره ها و مسابقات علمی دستاورد های خوبی دارد ، افزود : در سال گذشته 22 مدال گرفتیم و  در المپیاد جهانی و کشوری حائز رتبه شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه میزان ثبت نام کنندگان ما در المپیاد علمی نسبت به سایر استان ها رشد چشمگیری داشته است ، تصریح کرد : در سال جاری نزدیک به 16 هزار دانش آموزان ثبت نام کردند که بالاترین نرخ را در ثبت نام داشتیم.

کمالی با تاکید بر اینکه آموزش هوش مصنوعی مورد مطالبه مسئولان است ، خاطرنشان کرد : حدود 4 هزار نفر از دانش آموزان را جهت آموزش و آشنایی آن ها با هوش مصنوعی شناسایی کردیم که قصد داریم این موضوع را پیگیری کنیم و استان مازندران تلاش هایی را برای تحقق این هدف انجام داده است.

این مسئول ذکر کرد : امسال توانستیم 1148 کودکستانی که تحت نظارت و مدیریت سایر دستگاه ها بودند به آموزش و پرورش ملحق کنیم.

وی با بیان اینکه توانمند کردن معلمان بسیار مهم است ، تاکید کرد : در بخش آموزش و استمرار برنامه های آموزشی برای معلمان در قالب طرح شهید همت اقداماتی انجام شده است.

حسین کمالی با عنوان اینکه تمام روستاهایی که دانش آموز دارند را علی رغم همه مشکلات و کمبود نیروی انسانی از آموزش محروم نکردیم، یادآور شد : در خصوص مولد سازی که یک قانون بسیار مطلوب است، تلاش کردیم در سطح املاک آموزش و پرورش اجرا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار به اینکه دولت سیزدهم یک طرحی را به آموزش و پرورش و مدارس ابلاغ کرده که تحت عنوان طرح شهید سلیمانی است، گفت : این طرح شامل تجهیز و تامین امکانات ورزشی ، سالن ورزشی و یا خانه ورزش در مدرسه است که مازندران از سال گذشته تاکنون 35 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح دریافت کرد و 29 مدرسه دارای چمن مصنوعی شد و احداث 6 سالن ورزشی را آغاز کردیم.

کمالی با اشاره به اینکه 67 سالن ورزشی و 40 کلاس تربیت بدنی در مازندران داریم ، ادامه داد : در حوزه تجهیزات تاکنون 27 میلیارد تومان برای هنرستان ها هزینه کردیم و 37 میلیارد تومان سرانه دانش آموزی را توزیع کردیم.

او با بیان اینکه در دهه فجر امسال انتخابات را پیش رو داریم و سعی کردیم دانش آموزان را در انتخابات مشارکت دهیم ، افزود : دانش آموز می تواند به پرشور شدن انتخابات کمک کند و قرار است در ایام دهه فجر یک روز  را در کل مدارس به برپایی جشن انقلاب و مشارکت در انتخابات اختصاص دهیم.