بیش از 700خانواده دارای چندقلو مستمری ماهیانه می‌گیرند/راه‌اندازی ۸ پایگاه خدمات اجتماعی جدید در استان
بیش از 700خانواده دارای چندقلو مستمری ماهیانه می‌گیرند/راه‌اندازی ۸ پایگاه خدمات اجتماعی جدید در استان
: ۷۶۴ خانواده دوقلو و ۷۹ خانواده سه قلو و یک خانواده چهار قلو در مازندران داریم که خدمات مستمری را ماهانه دریافت می کنند.

ندای تجن- مدیرکل بهزیستی مازندران سازمان بهزیستی کشور را یک نهاد مولود انقلاب دانست و گفت : در سال ۱۳۵۹ شهید دکتر فیاض بخش با ارائه لایحه تأسیس سازمان بهزیستی توانست با اذعام ۱۶ نهاد و دستگاه دولتی و غیردولتی ، سازمان بهزیستی کشور را تشکیل دهند.

فریبا بریمانی با اشاره به اینکه به یک سوم جمعیت استان مازندران انواع خدمات را ارائه دادیم ، افزود : ۱۷۰ هزار خانوار نزد ما پرونده های خدمات دارند.

بریمانی با اعلام اینکه تاکنون ۳۳ هزار تسهیلات و فرصت اشتغال زایی برای گروه های هدف ایجاد شده است، تصریح کرد : هزار و ۲۰۰ موسسه و مرکز تخصصی با مجوز این اداره کل و تحت نظارت ما فعالیت می کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه تعداد و تنوع خدمات در سازمان بهزیستی کشور بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد : ما متولی سلامت اجتماعی در کشور هستیم.

این مسئول بیان کرد : برنامه های تحولی بسیار خوبی را اجرا کردیم که نمونه آن طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران است.

وی ادامه داد : در این طرح پنجشنبه هر هفته ۲۲ تیم از ۲۲ شهرستان از ادارات به مناطق دوردست اعزام می شوند و خدمات تخصصی را در محل غیر از کانون تخصصی انجام می دهند.

فریبا بریمانی اظهار کرد : از شهریور ماه ۱۴۰۱ تاکنون ، به ۹۳۸ روستا خدمات در راستای طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران ارائه شد.

بریمانی یادآور شد : با هزار و ۳۰ خانواده بزرگوار شهدا و همچنین ۲ هزار و ۷۴۴ خانواده گروه هدف دیدار و ۳ هزار و ۳۳۰ فرد جدید شناسی شده است.

وی افزود : ۹۳۸ جلسه با بخشدار ،دهیار و اعضای شورای اسلامی روستاها برگزار و ۸ هزار و ۷۰۰ ویزیت توسط پزشک، کاردرمان و فیزیوتراپ در روستا انجام شد.

بریمانی اعلام کرد : ۸۹۰ قلم از اقلام توانبخشی به صورت رایگان به افراد تحت پوشش ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : ۲۳ هزار خانوار در دولت سیزدهم تحت پوشش بهزیستی در مازندران قرار گرفتند و ۶۸ هزار خانوار مستمر بگیر داریم که مجموعا ۱۱۰ هزار نفر می شوند.

این مسئول تصریح کرد : ماهانه ۹۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان ‌و توان خواهان تحت پوشش بهزیستی مازندران پرداخت می شود و یک افزایش دو برابری را در این دولت داشتیم.

بریمانی خاطرنشان کرد : ۸۰ درصد تامین تجهیزات کمک توانبخشی افزایش داشته و ۷ هزار و ۹۶۳ دانش آموز و هزار و ۱۴ دانشجو در مازندران از خدمات ما بهره مند می شوند.

وی بیان کرد : ۴۵ درصد رشد در مجموع تامین وسایل بهداشتی ، کمک توانبخشی، اندام های مصنوعی و سمعک داشتیم که تقریبا به تعداد ۱۲ هزار و ۲۳۴ مورد می رسد.

این مسئول ادامه داد : ۵ هزار و ۵۰ نفر از حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی استفاده می کنند که ۱۰۱ درصد طی این دو سال رشد داشته است.

فریبا بریمانی اعلام کرد : ۲ هزار و ۸۶۵ نفر کمک گیرنده در مرکز شبانه روزی بهزیستی مازندران داریم که در بخش سالمندان و بخش روانی و کم توان ذهنی در حال مراقبت هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران اظهار کرد : ۲ هزار و ۷۹۴ فرد دارای معلولیت داریم که در مراکز روزانه خدمات آموزشی و توانبخشی را دریافت می کنند که ۱۱.۵ درصد رشد داشتیم.

وی بیان کرد : ۷۶۴ خانواده دوقلو و ۷۹ خانواده سه قلو و یک خانواده چهار قلو در مازندران داریم که خدمات مستمری را ماهانه دریافت می کنند.

این مسئول افزود : در دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار مورد خدمات فوریت های اجتماعی را ارائه دادیم و در طرح تمام اساسی محلات کم برخوردار در پروژه ۲۰۲۰ ، راه اندازی ۸ پایگاه خدمات اجتماعی جدید را در استان داشتیم.

بریمانی خاطرنشان کرد : ۲۵۰ کودک را در مراکز به صورت شبانه روزی و با حکم قاضی نگهداری می کنیم و ۱۷۱ فرزند را به خانواده های متقاضی فرزند به عنوان فرزند خوانده واگذار شد.

وی گفت: ۱۶۰ کودک از خانه های شبانه روزی به خانه اقوام زیستی شان، بازپیوند انجام شده و ۶۲ فرزند بالای ۱۸ سال از مراکز ترخیص شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یادآور شد : اورژانس اجتماعی شهرستان گلوگاه راه اندازی شد و اورژانس اجتماعی آمل از سطح یک به سطح دو ارتقاء پیدا کرد.

او ذکر کرد : ظرفیت مرکز ماده ۱۶ معتادان متجاهر را از ۵۰ تخت به ۳۰۰ تخت افزایش دادیم و ۲ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در این مرکز پذیرش شدند.