استمرار پرواز مازندران به اکتائو برای گسترش تعاملات اقتصادی و گردشگری/آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران مازندرانی در مانگستائو؛ زیرساخت فراهم است
استمرار پرواز مازندران به اکتائو برای گسترش تعاملات اقتصادی و گردشگری/آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران مازندرانی در مانگستائو؛ زیرساخت فراهم است
هیاتی از مانگستائو قزاقستان با مسئولان اقتصادی مازندران در جلسه ای بر ارتباط و همکاری بیشتر تاکید کردند.

به گزارش ندای تجن- هیات ۲۸ نفره متشکل از فعالان تجاری، اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی به ریاست « کولژانوف کانات ژانبیر اولی» معاون استاندار استان مانگستائو قزاقستان و آقای «ژابیر بای ماتایف» رئیس مصلحت استان مانگستائو در راستای فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی و گردشگری روز پنج‌شنبه وارد مازندران شدند.

براساس گزارش خبرگزاری ایلنا مازندران، این هیات برای یک هفته به مازندران سفر کرد تا از نزدیک؛ ظرفیت های اقتصادی، تولیدی، گردشگری، شیلاتی و نظایر آن را شناسایی و برای توسعه همکاری های فی مابین اقدام کند،آنان در روز 14بهمن ماه ضمن نشست با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، به ساری گردی پرداختند و از مسجد جامع، موزه کلبادی و پارک جنگلی شهید زارع بازدید کردند. ‎

حسن خیریانپور صبح شنبه در نشست با  فعالان اقتصادی و تجار استان مازندران با فعالان گردشگری و تجار استان مانگیستائو قزاقستان در اتاق بازرگانی بر تعمیق روابط تجاری فعالان اقتصادی مازندران و استان مانگیستائو قزاقستان شد و گفت: امیدوارم این دیدارها منجر به قراردادهای فی مابین بخش خصوصی این دو استان شود.

وی خواستار تسهیل‌کری در رفع موانع گمرگی بین دو استان مازندران و مانگیستائو شد و افزود: استان مازندران آماده برگزاری نمایشگاه مشترک از ظرفیت‌های دو استان در مازندران و مانگیستائو است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران به ظرفیت‌های بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار در استان مازندران اشاره کرد و گفت: این بنادر و بندر اکتائو مهم‌ترین ظرفیت برای تبادل تجاری و اقتصادی هستند.

خیریانپور اعلام آمادگی کرد تا سرای تجاری اتاق بازرگانی مازندران در اکتائو و سرای تجاری اکتائو در مازندران راه‌اندازی شود.

وی همچنین گفت: این آمادگی را داریم تا گره‌ها و مشکلات بخش خصوصی را مرتفع کرده و محصولاتی چون مرکبات، کیوی ، لبنیات و دیگر نیازمندی‌های استان مانگیستایو را تامین و صادر کنیم و متقابلاً به صورت تهاتر از قزاقستان گوشت قرمز وارد کنیم.

وی تاکید کرد: جلسات بخش خصوصی دو استان مازندران و مانگستائو به صورت وبینار، مستمر ادامه پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در نشست با مقامات اداری بلندپایه استان منگستائو بر توسعه و استمرار خط پروازی مازندران- اکتائو برای توسعه تعاملات اقتصادی و گردشگری بین دو استان مازندران و مانگیستائو تاکید کرد.

استمرار پرواز مازندران به اکتائو برای گسترش تعاملات اقتصادی و گردشگری

به گزارش ایلنا، علی تقی‌پور صبح شنبه در نشست با  فعالان اقتصادی و تجار استان مازندران با فعالان گردشگری و تجار استان مانگیسائو قزاقستان در اتاق بازرگانی، گفت: به دلیل عضویت جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در اتحادیه اورآسیا این دیدار نویدبخش تجارت خوب برای استان‌های مازندران و منگیستائو است.

وی خواستار معرفی شرکت‌های معتبر برای تجارت بی‌حاشیه بین دو استان مازندران و منگیستائو شد و افزود: با افزایش دانش تجاری این دو استان می‌توان در توسعه اقتصادی گام‌های بهتری برداشت.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به پرواز مستقیم ساری- اکتائو اشاره و خواستار استمرار این خط پروازی شد و گفت: با روند پیشرفت این پرواز این آمادگی را داریم تا هیات گردشگری را به صورت متقابل داشته باشیم.

وی افزود: با ارتباط تجاری مشترک می‌توان نمایشگاه‌های توانمندی‌های این دو استان را در معرض نمایش گذاشت و همچنین با برنامه‌ریزی درست می‌توان در اعزام هیات‌های تجاری اقدام موثر‌تری انجام داد.

تقی‌پور ادامه داد: آمادگی داریم به صورت وبینار در خدمت تجار قزاقستان باشیم.

رئیس مصلحت استان مانگستائو در مازندران:

آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران مازندرانی در مانگستائو؛ زیرساخت فراهم است

به گزارش ایلنا، « ژابیر بای ماتایف» رئیس مصلحت استان مانگستائو قزاقستان نیز در نشست با  فعالان اقتصادی و تجار استان مازندران گفت: در بازدیدهایی که از بندر امیرآباد و شرکت روماک داشتیم از نزدیک ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و تجاری آن‌ها را مشاهده کردیم.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته تجار مازندران به استان مانگستائو سفر داشتند و علاقمندی آن‌ها به روابط تجاری مشترک برای ما مشهود بوده است، افزود: تجار ما نیز این آمادگی را دارند تا در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری با استان مازندران همکاری داشته باشند.

رئیس مصلحت استان مانگستائو به مشکلات بانکی در نحوه پرداخت در معاملات تجاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز اعتماد طرفین برای این موضوع جلب نشده است‌؛ برای ارتقای سطح همکاری‌های دو جانبه باید این مشکل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه آماده پذیرش سرمایه‌گذاران مازندرانی در استان مانگستائو هستیم، گفت: بستر برای حضور تجار و سرمایه‌گذاران وجود دارد و سرمایه‌گذاران از معافیت مالی برخوردار می‌شوند.

آقای ماتایف افزود: این سفر در ادامه ماموریت رئیس‌جمهور قزاقستان برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی با استان مازندران است.

وی افزود: استان مانگستائو این آمادگی را دارد تا ۷۰۰ هزار تن گندم و ذرت را به استان مازندران صادر کند.

رئیس مصلحت استان مانگستائو از فعالان اقتصادی مازندران دعوت کرد تا در ۱۴ مارس هم‌زمان با عید نوروز قزاق‌ها به استان مانگستائو سفر کنند.

آقای ماتایف به روابط دیرینه کشور قزاقستان و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: زمین اینجا برای ما مقدس است، این دو کشور علاوه بر روابط تجاری روابط فرهنگی نزدیکی هم دارند.

وی افزود: روابط تجاری و بازرگانی این دو کشور از دیرباز وجود داشته و هم‌چنان ادامه دارد.

رئیس مصلحت استان مانگستائو گفت:دریای خزر و حمل و نقل دریایی در تعمیق روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری این دو استان نقش مهمی دارد.

وی به وجود بندر در مانگستائو اشاره کرد و افزود: کشورهای اروپایی و کشور چین از این موقعیت لجستیکی به خوبی استفاده می‌کنند و استان مازندران هم می‌تواند از این موقعیت به خوبی بهره‌برداری کند.

«کولژانوف کانات ژانبیر اولی» معاون استاندار استان مانگستائو قزاقستان نیز به ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی استان و منطقه آزاد مانگستائو اشاره کرد و گفت: در استان مازندران هم منطقه آزاد وجود دارد که این می‌تواند فرصتی برای تجار ما باشد.

وی افزود: هرگونه زیر ساخت برای سرمایه‌گذاری در استان مانگسنائو‌ وجود دارد.

در ادامه هیات منگستائو از مسجد جامع،خانه موزه کلبادی ساری و پارک جنگلی شهید زارع ساری دیدن کردند.

انتهای پیام/