3پایگاه جهانی میراث از دستاورد انقلاب است/87رشته فعال صنایع دستی در مازندران داریم
3پایگاه جهانی میراث از دستاورد انقلاب است/87رشته فعال صنایع دستی در مازندران داریم
وی افزود: ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ مورد پرونده حفاری غیر مجاز و ۸۷ رشته صنایع دستی فعال را در استان داریم.

ندای تجن- حسین ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران وجه تسمیه مازندران را گردشگری برشمرد و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب با توجه به ظرفیت های کل کشور به ویژه در مازندران وجود دارد ، گردشگری را با زیرساخت های موجود به عنوان یکی از اهرم ها و محور های اصلی اقتصاد معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ۷ هتل در مازندران داشتیم، افزود : در حال حاضر ۶۸ هتل در مازندران وجود دارد و ۹ متل قبل از انقلاب به ۵۸ متل به پس از انقلاب افزایش یافت.

ایزدی با اعلام اینکه بوم گردی به عنوان یک برگزیده انتخاب شده است ، بیان کرد : تا سال ۱۳۹۰ چیزی به عنوان بوم گردی وجود نداشت و در حال حاضر ۳۷۶ موضوع بوم گردی در مازندران در حال رقم خوردن است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶ منطقه تفریحی توریستی در مازندران وجود دارد که ۲۲ منطقه توریستی و تفریحی در مناطق نمونه گردشگری استان فعال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۴۲۷ سفره خانه سنتی در حال حاضر در مازندران وجود دارد که این آمار قبل از انقلاب ۱۱ مورد بوده است.

ایزدی با عنوان اینکه در حال حاضر ۹۶ هتل آپارتمان در استان داریم ، اظهار کرد : ۴۳۸ واحد پذیرایی بین راهی و ۵۶ واحد مهمان پذیر در مازندران فعال است.

وی با اظهار به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ اثر ثبتی میراثی در مازندران وجود دارد، یادآور شد : ۶۰۰ اثر به ثبت رسیده و ۲ هزار و ۲۰۰ اثر در حال جریان ثبت شدن است.

حسین ایزدی گفت : ۳۶ اثر ناملموس و فرهنگی و ۳ پایگاه جهانی میراث در مازندران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ مورد پرونده حفاری غیر مجاز و ۸۷ رشته صنایع دستی فعال را در استان داریم.

ایزدی اعلام کرد: ۱۲۵ رشته مهر اصالت یونسکو و مهر اصالت ملی را دریافت کردند و ۱۳ رشته در ۱۳ روستا برند سازی شده است.

او ادامه داد : حصیربافی ، نمد مالی و لاک تراشی از رشته هایی بودند که احصا شدند و در حال حاضر در حال تکثر تولید می باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تصریح کرد: اولین بازارچه دائمی صنایع دستی را با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومانی در شهرستان محمودآباد برپا کردیم که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۴.۲ میلیون دلار صادرات صنایع دستی و در حال حاضر ۹۰ میلیون نفر شب اقامت داریم.

وی بیان کرد : در نوروز سال جاری بیش از ۴۰ میلیون نفر شب اقامت داشتیم.