برگزاری کارگاه آموزشی “آشنایی با اسناد تاریخی و نسخ خطی” در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران
برگزاری کارگاه آموزشی “آشنایی با اسناد تاریخی و نسخ خطی” در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران
این کارگاه آموزشی با تدریس دکتر محمدصادق ابراهیمیان، کارشناس نسخ خطی سازمان، در سالن اندیشگاه مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران برگزار گردید که مخاطبان این کارگاه دبیران تاریخ اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران بوده اند

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران  ؛ کارگاهی با عنوان “آشنایی با اسناد تاریخی و نسخ خطی”در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران برگزار شد.

این کارگاه آموزشی با تدریس دکتر محمدصادق ابراهیمیان، کارشناس نسخ خطی سازمان، در سالن اندیشگاه مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران برگزار گردید که مخاطبان این کارگاه دبیران تاریخ اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران بوده اند. تعداد قریب به 40 نفر به صورت حضوری در این کارگاه گردآمدند و تعداد 70 نفر نیز به صورت آنلاین در این کارگاه  به صورت مجازی شرکت کردند و از آموزش های مربوطه بهره بردند.

دکتر ابراهیمیان در ابتدا به تعریف اسناد و نسخ خطی پرداخت و سپس در خصوص نسخه نویسی، سطربندی، انواع سند و خوانش آن به صورت مبسوط توضیح داد. وی در ادامه به معرفی چند نمونه از مهم ترین نسخ و اسناد تاریخی مازندران همچون آثاری در زمینه پهنه کلا ساری و بخش‌هایی از آمل یاد شده بود. پس از اتمام تدریس نیز در انتهای کارگاه، حضار سوالات و پرسش های خود را مطرح نمودند و استاد به بیان پاسخ پرداخت.

در پایان نیز تمام شرکت کنندگان در کارگاه، بازدیدی از مخازن نگهداری اسناد و نسخ خطی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران بعمل آمد و دبیران با سازوکار حفاظت و نگهداری، مرمت و کهن ترین نسخه ها و اسناد موجود آشنا شدند.