نمایشگاه مد و لباس فجر در حال برگزاری است/عزم فرهنگ و ارشاد برای استمرار رویدادهای فرهنگی-هنری
نمایشگاه مد و لباس فجر در حال برگزاری است/عزم فرهنگ و ارشاد برای استمرار رویدادهای فرهنگی-هنری
مدیرکل فرهنگ و ارشادمازندران از برگزاری نمایشگاه مد و لباس فجر به مدت 4روز خبرداد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، نمایشگاه مد و لباس فجر استان در روز شنبه 28 بهمن‌ماه با حضور مدیرکل، معاونان و جمعی از طراحان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس استان در سالن نمایشگاهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گشایش یافت. 

اهمیت این نمایشگاه برای طراحان مد و لباس که به صورت اختصاصی و تنها در همین زمینه فرصتی برای ارائه توانمندی‌های آنها ایجاد شد، حائز اهمیت بود و از این بابت از دست‌اندرکاران نمایشگاه قدردانی کردند.

یکی از بخش‌های قابل توجه نمایشگاه مد و لباس مازندران، کارگاه آموزشی است که علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های تنبور دوزی، استانداردسازی لباس، ایده‌پردازی و خلاقیت در کالکشن‌سازی، ربان‌دوزی روی لباس، و مد در دنیای دیجیتال آموزش ببینند.

در مراسم افتتاحیه، احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با همراهی معاونان خود از تمامی غرفه‌ها بازدید کرد و پذیرای صحبت‌ها و دغدغه‌های هنرمندان مد و لباس استان بود.

وی در خصوص مطالبات مربوط به ساماندهی طراحان مد و لباس استان اعلام کرد که در کارگروه ساماندهی مد و لباس این موضوع عنوان شده و پیگیر هستیم که ساماندهی عملیاتی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پاسخ به مطالبات طراحان مد و لباس برای حمایت از این شغل که فرهنگ و زیست‌بوم فرهنگی و اجتماعی جامعه را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، اعلام کرد: بخشی از حمایت‌ها برعهده دستگاه‌های فرهنگی ازجمله فرهنگ و ارشاد است اما بخشی دیگر را باید اصناف، صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های مرتبط با این شغل انجام بدهند و نیاز به هم‌افزایی دارد.

آهنگر همچنین در خصوص تمرکز زدایی از این قبیل نمایشگاه‌ها، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در مناطق مختلف در راستای عدالت فرهنگی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در مازندران نیز این موضوع را دنبال کردیم که علاوه بر استمرار رویدادهای فرهنگی – هنری، به سمت برپایی آنها در غرب، مرکز و شرق استان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به بازدیدهایی که از غرفه‌های مختلف مد و لباس طراحان این استان داشت، اعلام کرد: استعدادهای خوب و قابل تقدیری داریم اما دستگاه‌های فرهنگی استان باید بسته به هنر مدیریتی خود از این توانمندی‌ها استفاده کنند.

یادآور می‌شود که در دی‌ماه امسال «فاطمه ابراهیمی عمران» در چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش‌بنیان “فردخت” کاشان،  در بخش “طراحی کالکشن اجتماعی، خانواده آزاد” رتبه نخست را به دست آورد.

همچنین در بهمن‌ماه نیز «مریم شجاعی» توانست با ارائه اثر خود در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر که در تهران برگزار شد؛ لوح و طاووس بلورین در گرایش “لباس تراز اجتماعی بانوان” و بهترین طراحی را از آن خود کند. 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ، نمایشگاه مد و لباس فجر استان مازندران از روز شنبه به مدت چهار روز در سالن نمایشگاهی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در ساری میدان امام خمینی(ره)، از 8 صبح تا 9 شب دایر است.

  • منبع خبر : عکس:سلیمی-اداره کل فرهنگ و ارشاد