مسئولان برای انجام فعالیت‌های انجمن علمی دانشجویی گردشگری بیشتر حمایت کنند
مسئولان برای انجام فعالیت‌های انجمن علمی دانشجویی گردشگری بیشتر حمایت کنند
غلامی بیان کرد: ما به عنوان یک انجمن دانشجویی که صفر تا صد برنامه ها توسط خودمان انجام می‌شود، از مسئولان و دانشگاه به منظور پیشبرد هر چه بهتر اهداف انجمن، تقاضای همکاری و مساعدت بیشتر داریم.

به گزارش ندای تجن- علیرضا غلامی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران در گفن و گو با ما، افزود: محتوای غرفه ما به دو بخش معرفی گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه مازندران و بخش تخصصی تر به معرفی جنگل‌های هیرکانی، سرمایه گذاری سبز و مسیر سبز تقسیم بندی می‌شود.

وی دربارهٔ این موضوع که چرا جنگل هیرکانی را به‌عنوان محتوای غرفه انتخاب کردید، افزود: موضوع  وزارتخانه برای استان مازندران، جنگل‌های هیرکانی و مسیرهای سبز تعیین شده است و ما بدین منظور از شمشادهای هیرکانی به‌عنوان یک نماد از جنگل‌های هیرکانی و یک‌گونهٔ گیاهی در معرض انقراض استفاده و به معرفی آن پرداختیم.

عضو اصلی انجمن علمی دانشجویی گردشگری دانشگاه مازندران دربارهٔ زمان تشکیل این انجمن، گفت: از سال ۱۳۸۵ رشته گردشگری در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه مازندران شد و ان شاالله از سال تحصیلی ۱۴۰۳ در مقطع دکتری نیز پذیرش داریم .

وی با بیان اینکه نخستین‌بار است که انجمن علمی دانشجویی گردشگری با حمایت دانشگاه مازندران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته شرکت کرده است، افزود:در طول مدت فعالیت انجمن بازدیدهایی از نقاط مختلف استان از جمله مجموعه باغ‌های عباس‌آباد و گوهر تپه بهشهر و شهر رامسر داشتیم.

غلامی به برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی مختلف با حضور اساتید «صمد غفاری» و « تارا رادی» به‌عنوان دو راهنمای تور موفق در استان مازندران اشاره کرد و ادامه داد: همچنین جلساتی با حضور « اصغر رستگار »(دبیر انجمن سفرنامه خوانی) و همچنین «دکتر حسن‌پور »از اساتید گروه مدیریت جهانگردی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در قالب وبینار نیز با افراد مختلفی از جمله شهرزاد حرثی روزبهانی جلسه انتقال تجربه برگزار کردیم.

غلامی در پاسخ به این‌ سوال کسانی که عضو انجمن شما می‌شوند حتماً باید دانشجو باشند یا اساتید هم هستند، گفت: بله. همه دانشجو هستند و همه‌ی برنامه ها توسط خود اعضا با توجه به نیاز دانشجویان و رشد علمی آنها برنامه ریزی می‌شود.

عضو اصلی انجمن گردشگری دانشگاه مازندران دربارهٔ برنامه‌های آینده ادامه داد: درحال برنامه ریزی برای بازدید های علمی یک روزه و چند روزه و برگزاری کارگاه های تخصصی تر و همچنین راه اندازی نشریه هستیم.

وی با بیان اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا به سه استان کویری ایران کرمان و یزد و سمنان سفر داشتیم، افزود: پس از دوران کرونا تنها سفرهای یک‌روزه داشتیم که در تلاش برای راه اندازی مجدد سفرهای ده روزه هستیم.

غلامی در پایان اضافه کرد: ما به عنوان یک انجمن دانشجویی که صفر تا صد برنامه ها توسط خودمان انجام می‌شود، از مسئولان و دانشگاه به منظور پیشبرد هر چه بهتر اهداف انجمن، تقاضای همکاری و مساعدت بیشتر داریم.

وی افزود: توان مالی محدود اما توان علمی ما به‌عنوان دانشجو بسیار هست و در حال حاضر نیازمند اعتبار مالی برای انجام اقدامات آموزشی و سفرهای علمی گردشگری هستیم.

پیاده سازی فایل صوتی:فاطمه موسوی