حفظ و نگه‌داری در کنار کاشت درخت اهمیت دارد
حفظ و نگه‌داری در کنار کاشت درخت اهمیت دارد
در کنار تولید و پرورش درخت به عنوان اصل مهم، اصل حفظ و نگهداری نهال هم‌مهم است، چرا که کاشت نهال نیازمند نگهداری برای رشد و نمو و ثمردهی است.معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بهتر است به جای استفاده از واژه درختکاری، درختداری مورد توجه باشد، چرا که درخت یکبار کاشته می‌شود و نگهداری و حفاظت از آن مهم است.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، عباسعلی نوبخت عصر پنج‌شنبه در همایش کاشت نهال در روستای پچت در بخش کوهستانی بهشهر و تجلیل از پروفسور یخکشی پدر دانش محیط زیست ایران اظهار کرد: درختکاری از تاکیدات دین اسلام است و در دین اسلام علاوه بر آیاتی که در قرآن کریم آمده، احادیث و روایات متعددی پیرامون درخت و کاشت درخت وجود دارد.

وی افزود: در کنار تولید و پرورش درخت به عنوان اصل مهم، اصل حفظ و نگهداری نهال هم‌مهم است، چرا که کاشت نهال نیازمند نگهداری برای رشد و نمو و ثمردهی است.معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بهتر است به جای استفاده از واژه درختکاری، درختداری مورد توجه باشد، چرا که درخت یکبار کاشته می‌شود و نگهداری و حفاظت از آن مهم است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یادآورشد: طرح نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی ۴ ساله با مدیریت آب انجام‌می شود که امسال ۲۵۰ میلیون نهال به عنوان سال اول این طرح در کشور کاشته می‌شود

.نوبخت با بیان اینکه حفظ، نگهداری و توسعه پوشش گیاهی در هر کشور تامین کننده امنیت زیستی و غذایی یک کشور است، خاطرنشان کرد: توجه به این‌مهم به دلیل همه فوایدی که برای جامعه و بشریت دارد، ضروری است.

وی همچنین با نکوداشت و بزرگداشت مقام و منزلت چهره جهانی علمی کشورمان پروفسور علی یخکشی پدر دانش محیط زیست ایران گفت: همه‌ما پروفسور یخکشی را به نام پدر علم محیط زیست ایران می‌شناسیم که خدمات ارزنده ای در این بهش انجام داده و برای اولین بار علم محیط زیست را در ایران بنیان‌گذاری کرده‌ است .

وی افزود: خدمات شایان و قابل توجه پروفسور یخکشی به جامعه جهانی بسیار ارزشمند است، چرا که با موفقیت‌هایی که در حوزه محیط زیست به دست آورده است، پرچم ایران را بر قله‌های رفیع دانش در جهان به اهتزاز درآورد و نام ایران را به جهانیان شناساند.

به گزارش فارس، در این مراسم، به نیابت از پرفسور یخکشی به عنوان پدر محیط زیست با اهدای هدیه ای به برادر وی تحلیل شد.