لباس‌های گرم را بپوشید/لزوم آمادگی عوامل راهداری و پلیس راه
لباس‌های گرم را بپوشید/لزوم آمادگی عوامل راهداری و پلیس راه
آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ‌ارتفاعات و محورهای کوهستانی به دلیل کاهش دید ، بارش وکولاک برف و یخبندان - افزایش مصرف حامل های انرژی به دلیل کاهش محسوس دما پیش بینی شده است.

به گزارش ندای تجن- براساس هشدار جوی سطح نارنجی شماره 17 هواشناسی مازندران سامانه سرد بارشی از فردا شنبه 5اسفند تا صبح روز دوشنبه 7اسفندماه سال جاری سطح استان را فرا می گیرد.

براساس این گزارش دمای هوای سطح استان کاهش می یابد و وزش باد که گاهی بسیار شدید است درختان و داربست‌ها را تکان خواهد داد.

لازم است تا کشاورزان مواظب نهال های کوچک باشند و اگر میوه ای برروی درخت دارند برای نگه داری از آن راه کارهای مراقبتی را بیاندیشند.

در ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز آسمان مه آلود همراه با بارش برف و باران پیش بینی شد که لازم است ورزشکاران به ویژه کوهنوردان در تردد محورهای مورد نظر پرهیز کنند.

با توجه به کاهش محسوس دما از شنبه شب بارش برف به مناطق با ارتفاع بالاتر از400 متر نیز کشیده می شود

آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ‌ارتفاعات و محورهای کوهستانی به دلیل کاهش دید ، بارش وکولاک برف و یخبندان – افزایش مصرف حامل های انرژی به دلیل کاهش محسوس دما پیش بینی شده است.

هواشناسی توصیه کرد که رانندگان در عبور از حاشیه مسیل‌ها، در تردد محورهای کوهستانی احتیاط کنند و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند .

لازم است تا عوامل راهداری و پلیس راه آمادگی کافی را داشته باشند.

عکس تزیینی است