فیلم/اختتامیه جشنواره «ایران جان» در مازندران برگزار شد
فیلم/اختتامیه جشنواره «ایران جان» در مازندران برگزار شد
آیین اختتامیه جشنواره شعر "ایران جان" با حضور هنرمندان و جمعی از مسوولان حوزه های هنری مازندران برگزار شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداه کل کتابخانه های عمومی استان، آیین اختتامیه جشنواره شعر “ایران جان” با حضور هنرمندان و جمعی از مسوولان حوزه های هنری مازندران در روز پنج شنبه گذشته در محل سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بابلسر برگزار شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران روز پنجشنبه در این آیین با بیان اینکه هزار و ۱۴۷ شعر به دبیرخانه این جشنواره رسید، گفت: ۳۳۵ شعر از این تعداد از استان های دیگر دریافت شد که مورد داوری و بررسی قرار نگرفت.

مهدیانپور افزود: مطالبه مردم بیشتر از طریق شعرا نسل به نسل بیان شد و تاثیرات شگرفی در همه عرصه ها داشته و دارد.

این مقام مسوول با اعلام اینکه شاعران در انقلاب اسلامی توانستند به جنگ طاغوت رفته و در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بوده اند، خاطرنشان کرد: در این ایام همزمان با چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و انتخابات با گروهی از شعرای استان و حوزه هنری مازندران فراخوان جشنواره شعر ایران جان منتشر شد.

مهدیان پور از تشکیل دبیرخانه و شورای مشورتی این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: براساس تصمیمات در این شورا با حضور شاعران استان جشنواره ایران جان با بخش ویژه از حضور تا ظهور برگزار شد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۱۴۷ شعر به دبیرخانه این جشنواره رسیده که ۱۶۶ شعر از شاعران بومی سرا و ۳۶۱ شعر مربوط به بخش آزاد ۲۶۲ اثر مربوط به بخش ویژه و همچنین ۲۳ شعر مربوط به بخش کودک و نوجوان بود.

مهدیان پور با بیان اینکه بخشی از شاعرانی که در این جشنواره شرکت کردند شعرای ملی بودند، گفت: ۳۳۵ شعر از استان‌های دیگر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است، که پس از ارزیابی ۸۱۲شعر به مرحله داوری رسیده که منجر به انتخاب برگزیدگان شد.

وی در پایان عنوان کرد: در همه صحنه‌های زندگی ما انتخاب داریم انتخابات ۱۱ اسفند ماه برای ایران قوی، همبستگی ملت، اقتدار نظام و ناکام کردن دشمن برای داشتن ایرانِ جانِ سرافراز در این انتخابات شرکت می‌کنیم.

امام جمعه بابلسر بااشاره به تاکیدات رهبری مبنی براینکه نباید از کید دشمن غفلت کرد، گفت: شعر یکی از بهترین رشته های هنری برای تبیین ارزش ها و دستاوردهای نظام است.

حجت الاسلام اسماعیل قلی پور با بیان اینکه برخی از سر نا آگاهی، بی توجهی و غفلت کاری می کنند که کشور ضعیف شود، خطاب به این قشر اظهار کرد: خدای ناکرده اگر براثر غفلت زمینه ساز ایجاد ناامنی در کشور شوند مشکلات دامن همگان را خواهد گرفت.

وی ضمن تحسین رویکرد اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران برای برگزاری این رویداد در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود : هنر یکی از اثرگذار ترین ابزارها برای تبیین دستاوردهای نظام و تقویت مشارکت عمومی در انتخابات به شمار می رود.

حجت الاسلام قلی پور با شعرخوانی در باب اهمیت حضور در انتخابات با موضوع خنثی شدن توطئه های دشمنان انقلاب، خوشنودی شهدا و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در حوزه شعر، استعدادهای درخشان و آثار فاخری را در دیار علویان شاهدیم که می طلبد از این ظرفیت برای تبیین ارزش های دینی و انقلابی بهره گرفته شود.

موضوع این جشنواره شعر در قالب آزاد و بخش ویژه آن با عنوان ‌”حضور تا ظهور” بود.

زبان شعری فارسی و بومی (مازندرانی) و رده سنی شرکت کنندگان نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است.

هر شاعر می توانست ۲ اثر ارسال کند و در بخش آزاد ۱۲ برگزیده، هر نفر ۲۰ میلیون ریال و در بخش ویژه پنج برگزیده، هر نفر ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.