تشریح برنامه‌های هفته شهید در مازندران/تایید پرونده‌های جانبازی برای نخستین بار در مازندران انجام شد
تشریح برنامه‌های هفته شهید در مازندران/تایید پرونده‌های جانبازی برای نخستین بار در مازندران انجام شد
مدیرکل بنیاد شهیدو امور ایثارگران مازندران امروز در جمع اصحاب رسانه استان در محل سالن اجتماعات مرکز ایثار ساری به تشریح برنامه های هفته شهید پرداخت.

به گزارش ندای تجن- سعید کهنسال با بیان اینکه از تاریخ 16 الی 23اسفندماه با عنوان هفته شهید برای تجلیل از دست آوردهای شهدا و ارج نهادن به خانواده آنان در نظر گرفته شده است، گفت:شهید، شاهد به انجام عمل سخت است ، اقدامی که از افراد عادی برنمی آید و آنان با فائق آمدن بر سختی ها توانستند امیدآفرینی را در جامعه رقم بزنند.

وی با اشاره به سخنان رهبری پیرامون لزوم ایجاد امیدآفرینی در جامعه، افزود: موضوع امیدآفرینی، یافتن و شناسایی امید در جامعه دارای اهمیت است.

مدیرکل بنیاد شهیدو امور ایثارگران مازندران در ادامه به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پرداخت و گفت: موضوع کیفی‌سازی عکس شهدا را در دستور کار قرار دادیم که در شهرهای مرکزی و غرب استان تصاویر جذابی از شهدا در فضای شهری نصب شد.

کهنسال با بیان اینکه رزمایش سراسری دیدار با عنوان «سلام شهید» را با خانواده شهدا داریم، گفت: این دیدار با خانواده‌هایی که فرزندانشان در ایام نوروز یا ماه مبارک رمضان شهید شدند انجام می‌شود.

وی برگزاری میزخدمت، مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان شاهد و ایثارگر استان، فعالین حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مسابقات فرهنگی  و افتتاح گلزار شهدا در روستا و شهر را بخشی از برنامه‌های هفته شهید اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه در حوزه تولید محتوا در بخش‌های هنری از جمله سرود و شعر و..با اداره کل فرهنگ و ارشاد امضا کردیم، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با سپاه باهدف انجام فعالیت اجرایی و عملیاتی در حوزه‌های ورزشی و درمانی به امضا رساندیم.

کهنسال با بیان اینکه تعداد 43 هزار و 263 نفر از ارائه خدمات بیمه پایه برخوردار شدند، افزود: تعداد 85 هزار و 958 نفر نیز از خدمات بیمه مکمل استفاده کردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات به تعداد 21 هزار و 734بیمار در منزل، گفت: برای تعداد 270نفر جانباز نیز داروی نایاب تهیه شد،هم چنین به 530نفر بیمار نخاعی نیز خدمات دارویی به درب منازل ارسال شد.

کهنسال با بیان اینکه تعداد 17 هزار و 50 نفر عضو صندوق شاهد منطقه مازندران هستند که در حال دریافت خدمات تسهیلات با سود پایین هستند، افزود: ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی به 13 هزار نفر نیز بخشی از خدمات ماست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به تأیید تعداد 250 پرونده جانبازی که در مازندران به احراز رسید اشاره کرد و افزود:پیش  از این احراز در تهران انجام می شد که برای نخستین بار در مازندران صورت گرفت

وی با بیان اینکه مرمت و بهسازی 12 ساختمان  اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران را انجام دادیم، گفت:5ساختمان جدید نیز خریداری کردیم.

کهنسال با اشاره به اینکه تعداد کل گلزار شهدا در استان 1 هزار و 587 مورد است که تعداد 10 هزار و 227 مزار را شامل می‌شود، افزود: اعتبار 9 میلیارد به سازمان بسیج سازندگی دادیم و اعتبار 5 میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار هم خودمان برای تکمیل 1 هزار و 980 مزار در نظر گرفتیم که در حال اجرا است.

وی از تبدیل وضعیت 250 هزار نفر از جامعه ایثار گری استان خبرداد و گفت:تعداد 671نفر از فرزندان شهدا و جانبازان 70درصد به بالا نیز به زودی با برگزاری آزمون به استخدام 30دستگاه درمی آیند.

کهنسال بیان کرد: در سال جاری خاطرات شفاهی 1 هزار و 100 نفر از خانواده‌های شهدا را ضبط کردیم.

وی به بیان آماری از نخبگان شاهد و ایثارگر پرداخت و افزود: تعداد نخبگان 671 نفر است، تعداد 109دانشجوی شاهد و ایثارگر در استان داریم و تعداد دانشجویان ممتاز بیشتر از تعداد دانشجویان با نمرات پایین است.

کهنسال با اشاره به اینکه تعدادی از والدین یا همسران شهدا که به دلیل کهولت سن و تنهایی قدرت نگهداری از خود را ندارند، گفت: در راستای مراقبت بالینی و اقدامات توانبخشی «خانه ایثار» برای آنان در نظر گرفتیم تا روزهایی از هفته را در این مکان سپری کنند.